Kostnadsfri avbokning till den 21-04-22
Kostnadsfri avbokning till den 21-04-24
Priceline149 US$
Trip.com151 US$
Omdömet skrevs 3 augusti 2019 från mobil enhet

Jättebra hotell med fina rum och bra service. Vi bodde med utgång till huvudpoolen vilket kan rekommenderas varmt. Bra och varierande mat på buffén. Äldre par, stora familjer, träningsintresserade, du som bara vill koppla av och par kommer alla att trivas här. Många roliga träningar med duktiga instruktörer från Apollo. Aldrig brist på solstolar!

Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack Sofiaa02
GiannoulisHotels, Manager på Giannoulis - Cavo Spada Luxury Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2019

Dear Mrs Sofiaa02,
We are really honored for choosing Cavo Spada Luxury Resort & Spa for your holidays .Reading your kind comments made us extremely happy for the fact that all Cavo Spada team achieved to create for you nice memories & made you feel relaxed and happy .

It will be so nice to welcome you once more in our Hotel in the near future again!

Warm Regards,
The Management.

Omdömet skrevs 5 juli 2019

Vi var en vecka på det här hotellet och njöt av god mat, utmärkt service och massor av aktiviteter för den som ville det. Fräscha rum och en otroligt bra städerska. I matsalen flöt allt perfekt trots mycket folk.
Vi kan tänka oss att åka tillbaka trots att hotellet ligger för sig själv och det krävs taxi för att ta sig någonstans. Fanns alltid solstolar, trots det var vissa ute och bökade. Även solstolar vid havet som bara var några steg från poolen.

1  Tack Axelsson921
GiannoulisHotels, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων på Giannoulis - Cavo Spada Luxury Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 6 juli 2019

Dear Guest,
Thank you for choosing Cavo Spada hotel for your holidays and for your review on tripadvisor. We are glad to hear that you enjoyed your stay in our hotel and that you liked the activities and amenities in our hotel. The management and the staff of our hotel always do their best to satisfy our clients. We are looking forward to welcome you again in one of our hotels!

Omdömet skrevs 4 juli 2019

Där här är historien om ett hotell men inte vilket hotell som helst utan VÅRT hotell.

Sommaren 2017 letade jag och min dotter efter ett fint hotell med bra träningsmöjligheter. Valet föll på Cavo Spada eftersom det verkade uppfylla det mesta som vi önskade. I början på juni 2017 anlände vi till hotellet och redan första dagen kände vi att det uppfyllde våra förväntningar vad gäller mat, träning och service. Hela atmosfären var precis det vi sökte.

Veckan blev helt perfekt med bra träningspass och mysiga middagar med far -och dotter prat. Min dotter hade en längre tid tyckt att jag, efter nästan 20 som singel, borde träffa någon. Det var inget jag hade tagit mig tid för.

Veckan gick alldeles för snabbt och snart var vi tillbaka till vardagen igen. Efter ytterligare tjat från min dotter gick jag till slut med på att börja nätdejta. I oktober fick jag kontakt med någon som kändes intressant. Vi skrev lite till varandra men kände att vi ville träffas i verkligheten. Redan vid första mötet kände jag att det här var något riktigt bra. Vi kom underfund med att vår situation såg ganska lika ut, singlar med två vuxna utflugna barn i samma åldrar. Vi upptäckte att vi hade samma intressen vad det gäller träning och resor.

Vi hade lätt för att prata och kom in på hur sommaren hade varit och om vi hade gjort någon resa. Cissi berättade att hon varit på Kreta med sina två söner och sin mamma. Hon berättade att dom bott på ett riktigt bra hotell med bra träningsmöjligheter. Jag blev nyfiken och undrade var på Kreta hon varit och det visade sig att hon varit i Kolymbari. Jag blev också nyfiken på vilket hotell hon hade bott på. Cissi letade i sin telefon efter foton och redan på första kortet kände jag igen hotellet. Det var ju samma hotell som jag och min dotter hade varit på.

Efter lite funderingar kom vi fram till att vi varit på samma hotell samma månad och till och med samma vecka. Jag började titta på mina egna foton. Jag hittade ett foto från det fina ute gymmet där min dotter ville finslipa på sin teknik då det gäller marklyft och bad mig ta några foton på henne. Jag minns att jag var lite orolig att vi störde yogaklassen som körde ett pass bredvid oss. Cissi tittade på kortet och kom ihåg att hon var på ett yogapass där hon hade noterat en tjej som körde marklyft. När vi zoomade in kortet fick vi se Cissi på yogapasset. Jag hade alltså tagit ett kort på min dotter och utan att veta om det fått med Cissi på samma foto.

Vi hade alltså varit på samma hotell exakt samma vecka. Bott på samma våningsplan med bara några rum emellan oss. Badat, solat, tränat och ätit på samma ställe utan att ha sett varandra.

Vi kände redan då att det här måste betyda något. Ödet ville verkligen att vi skulle träffas.

Kvällen fortsatte trevligt och vi hade mycket att prata om och redan första kvällen pratade vi om att åka tillbaka till Kreta och hotellet fast tillsammans.

När sommaren kom drog vi i juni 2018 på vår första gemensamma resa till Kreta och Cavo Spada. Det var verkligen en speciell känsla att nu komma tillbaka igen fast nu TILLSAMMANS. Vi hade en fantastisk vecka. Vi kände ännu mer hur bra vi trivdes tillsammans och hur mycket vi tyckte om samma upplägg på dagarna med sånt som löpning och styrketräning. Denna vecka uppskattade vi ännu mer det hotellet hade att erbjuda.

I entrén till restaurangen möttes man av de alltid så trevliga och vänliga Antonis och Christina. Detta gjorde att man alltid kände sig välkommen. I restaurangen var det bara att ta för sig av den fantastiskt goda och omväxlande buffén som kökspersonalen verkligen hade lyckats med. Vi njöt av maten samtidigt som serveringspersonalen serverade dryck med ett vänligt leende.

Veckan gick alldeles för fort och redan på hemvägen längtade vi tillbaka igen. Så när augusti kom beslutade vi oss för att tillbringa sista semesterveckan på VÅRT hotell igen. Vi njöt lika mycket om inte ännu mer denna andra vecka. Nu visste vi precis hur vi skulle maximera njutningen.

Dom sista dagarna började vi prata om att få med våra familjer med flera så under vintern lyckades vi hitta ett datum i början på juni 2019 som skulle passa alla. Vi blev tolv stycken som till slut åkte till Cavo Spada. Det var våra respektive barn, en del av barnens respektive, Cissis bror med fru och deras två barn och Cissis mamma.

Vi var ett lättsamt gäng som hade fantastiskt trevlig tillsammans. Första dagen hade vi en gemensam power walk på 4,7 km bland olivlundar och vindruvsodlingar. Sedan fylldes veckan av beachvolleyboll, styrketräning, crossfitpass, yogapass, corepass och löpning. Man önskade att dagarna var längre för att hinna med alla aktiviteter som hotellet erbjöd.

Vi njöt återigen av hotellets goda mat och deras underbart trevliga personal. Vi njöt också av de lyxiga drinkar som serverades på terrassen gjorda av duktiga bartendrars.

Vi njöt även av långa sköna eftermiddagar med poolhäng och vi vill framföra ett stort tack till den alltid så trevliga Panos i poolbaren som verkligen kunde göra fantastiskt goda drinkar. Han har den rätta fingertoppskänslan som gör att drinken blir precis som man önskar.

Som ni förstår kan vi varmt rekommendera detta hotell och vi kommer garanterat att återkomma till VÅRT hotell många gånger.

Lennart

Rumstips: Välj beachside.
1  Tack Allekant

Dear Guest,
Thank you for choosing Cavo Spada hotel for your holidays and for your review on tripadvisor. We are glad to hear that you had a so romantic story in our hotel!!We definitely know that Cavo Spada hotel is in your heart because a true love story is born here!Many thanks for your nice words about our restaurant supervisor Antonis ,me Christina and our barman Panos.Repeaters clients like you are the best award for our hotel and staff for the efforts that we make to satisfy all of our clients. We are looking forward to welcome you again in one of our hotels!

Omdömet skrevs 1 juli 2019 från mobil enhet

Vi åkte en vecka all inclusive med familjen. Superfint ställe!
Hade rum med delad pool, mycket uppskattat av barnen (dock 1,4 m djup så inget för de minsta)
Bra träningsutbud, både klasser och gym.
Maten gav en alla möjligheter att äta både varierat och nyttigt! Kanske lite enformigt snacks-utbud i Sea line tavern under dagen, men det är det enda negativa jag kan komma på!
Vi lämnade inte resorten en enda gång och vi njöt av varje sekund!
Inget ställe för den som vill ha fest, utan ett ställe för vila och träning! Familjevänligt!

Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack kristinc325

Dear Guest,
Thank you for choosing Cavo Spada hotel for your holidays and for your review on tripadvisor. We are glad to hear that you enjoyed your stay in our hotel and that you liked the activities and amenities in our hotel. The management and the staff of our hotel always do their best to satisfy our clients We are looking forward to welcome you again in one of our hotels!

Omdömet skrevs 18 juni 2019

Inte lågt pris men suveränt beträffande allt och med det menas allt! Fantastiska rum med väl fungerande AC, bufféer för frukost, lunch och middag aldrig tidigare upplevda.
Personal mycket kunnig och vänlig: om något oklart löstes mycket snabbt. Variation olika maträtter mycket bra; varje dag ett flertal fiskrätter vilket uppskattades.

Rumstips: Välj rum med avstånd till bar, vattengympa och liknande aktiviteter. Som på numera alla hotell är ljudnivån alldeles för hög!
1  Tack torkelster

Dear Guest,
Thank you for choosing Cavo Spada hotel for your holidays and for your review on tripadvisor. We are glad to hear that you enjoyed your stay in our hotel and that you liked the activities and amenities in our hotel.The management and the staff of our hotel always do their best to satisfy our clients. We are looking forward to welcome you again in one of our hotels!