Omdömet skrevs 12 oktober 2017 från mobil enhet

Detta är verkligen ett toppen hotell för hela familjen, här finns nått för alla åldrar. Aktiviteter under dagarna och underhållning på kvällen, väl planerat och för stora som små. Hotellet ligger avsides i ett naturreservat, du tar dig enkelt till Alghero på 20min med buss som hämtar upp utanför hotellet. Då det inte finns många restauranger i närområdet, rekommenderas all inclusive. Maten är verkligen super god, för att vara all inclusive. Kan varmt rekommendera detta hotellet, på underbara Sardinien finns mycket att upptäcka.

Bodde här: oktober 2017, reste med familjen
Tack MiSi1013
The Management T, Gerente på TUI FAMILY LIFE Baia di Conte, svarade på det här omdömetSvarade 17 oktober 2017

Dear MiSi1013,
Thank you for your feedback on Tripadvisor and for choosing TFL Baia Di Conte as your holiday destination. We are glad to know that you enjoyed your time with us and we really appreciate your compliments regarding the food.
We look forward to welcome you back on your next visit!
Best regards,

Omdömet skrevs 19 september 2017

Mycket bra hotell för både barnfamiljer med små barn och för äldre personer. Hotellet är väldigt välskött med stora grönytor runtomkring. Trevliga poolområden för mindre barn och för "simkunniga". Havsstranden intill har fin sand och klart vatten. Olika typer av solstolar ingår, likaså strandhanddukar. Intill poolområdet finns en trevlig poolbar.
Maten och matsalarna får tolv poäng av tio möjliga! Här fanns allt att önska i matväg, även för den kräsne. Det finns en särskild matsal för vuxna där det är lugnt och tyst!
Iljana som servade där var helt fantastisk!
Gratis drink före middagen till alla är en fin gest.
På kvällarna fin underhållning för barn mellan 18 och 20. Därefter högklassig underhållning för vuxna. Ofta väldigt proffsig!
Hela resan var väldigt välordnad av TUI's duktiga personal.
Speciell shuttlebus fanns in till Algero, där vi var med på en intressant och välordnad stadsvandring med mycket trevlig och kunnig guide. Rekommenderas!

Tips för att välja rum: Välj tredje våningen för bra utsikt. Hiss finns!
  • Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack 183robert
The Management T, Gerente på TUI FAMILY LIFE Baia di Conte, svarade på det här omdömetSvarade 16 oktober 2017

Dear 183robert,
Thank you for your feedback on Tripadvisor and for choosing TFL Baia Di Conte as your holiday destination. We are glad to know that you enjoyed your time with us and we really appreciate your compliments regarding the food and the hotel surroundings.

Kind regards,

Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Haft en veckas fin semester i Baia di Conte. TUI-personalen gav fin och bra service, var alltid behjälpliga!
+ stora och fräscha familjerum, bra städning och fin personal
- smala balkonger som även saknade lampor som gjorde att man inte kunde sitta ute på balkongen på kvällarna
Vi valde bara frukost och den var jättegod med stort utbud.
Smidigt att ta sig med hotellets shuttlebus till Alghero som gick både 16.30 och 18.30 som tog oss dit på 30 minuter, smidigt då man inte väljer all inclusive och vill avnjuta en god middag i den otroligt vackra gamla stan. Tillbaka gick bussen 22:30 vilket var perfekt för oss.
Stranden var fin, ett parti med lite mer sten men lite längre mot bryggan var det bara mjuk sand. Gott om solstolar och man behövde inte trängas.
Bra hotell för både vuxna och barnfamiljer då det var mycket aktiviteter för de små och show på kvällarna.
Rekommenderar varmt detta hotell då det ligger lite avsides och har en egen privat strand!

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
1  Tack Ronja S
The Management T, Gerente på TUI FAMILY LIFE Baia di Conte, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2017

Dear Ronja S,
Thank you for your feedback on Tripadvisor and for choosing TFL Baia Di Conte as your holiday destination. We are glad to know that you enjoyed your time with us and we really appreciate your compliments regarding the breakfast an the cleaninless.

Best regards

Omdömet skrevs 23 augusti 2017 från mobil enhet

Väldigt trevligt familjehotell med mycket för barnen när man reser med TUI.
Rent och fräscht trots stort hotell med mycket gäster.
Bra mat med mycket valmöjlighet både för barn och vuxna. Vi hade all inclusive vilket var värt vart enda öre som det kostade.
Tips är att boka förlängd vistelse i sitt rum om man har sen avresa redan hemma innan man reser. Det är annars väldigt svårt att få igenom det på plats och svårt att fräscha till sig innan transferbussen

Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
1  Tack tedde1977

Dear Tedde1977,
Thank you for your feedback on Tripadvisor and for choosing TFL Baia Di Conte as your holiday destination. We are glad to know that you enjoyed your time with us and we really appreciate your compliments regarding the cleaninless and the food.
We look forward to welcome you back on your next visit
Kind regards

Omdömet skrevs 23 augusti 2017 från mobil enhet

Vi kom precis hem från Baia di Conte och vi är mycket nöjda med vår vistelse. Mycket bra mat, en av de bästa all inclusive vi har varit på och AI är nog ett måste på detta hotell då det ligger ödsligt i en underbart vacker vik. Går tydligen bussar regelbundet in till Aghero, men vi valde att stanna på hotellet då det var toppen. God mat, god öl (Peroni), som gick att dricka hela veckan utan att tröttna. Goda drinkar i barerna, som man heller inte tröttna på. Underbar strand precis utanför hotellet med kristallklart vatten. Poolen var bra, men blev lite trångt i den "grunda" delen mitt på dagen när solen stod som högst. Saknades ev rutschkana för att skingra folk och underhålla barnen mer. Saknades lite "tryck" runt poolen musikmässigt, och mer underhållning runt poolen som dans för barnen etc. Bamse kom ett par gånger men tänker mer på fm för att kicka igång dagen.. bra snackbar vid poolen och speciellt Andreas och Stefano härliga bartenders som gör goda drinkar.
Skönt att slippa "solsängsrace" på morgonen då det är lite oorganiserat med solsängarna på ett bra sätt, dvs det finns alltid plats någonstans när man kommer ner, men vill man ha bra platser så var nere innan 8..
Personalen i övrigt ok men dem i reception behöver gå charmkurs. När vi checkade ut frågade ingen om vi hade haft en bra semester.
Finns glutenfri mat och bröd etc men kan ta mycket lång tid innan man får in den specialmaten så det kändes inte som att de prioriterade den åt vår dotter.
Mycket bra och fräscht familjerum men smala balkonger. Gör inget då man bara är ute hela dagen och kvällen ändå.

Vi kommer nog att åka tillbaka med tanke på vädret och hotellets utbud.

Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack Hanssonfamily

Dear Hanssonfamily,
Thank you for your feedback on Tripadvisor and for choosing TFL Baia Di Conte as your holiday destination. We are glad to know that you enjoyed your time with us and we really appreciate your compliments regarding the staff, the cleaninless and the food.
We take your observations into consideration as we work hard to improve our services.
Best regards,