“Turistfälla men ändå kul att besöka”
Omdöme om Duong Dong Market

Phu Quoc Discovery - Norden
Rankad som nr 8 av 32 saker att göra i Duong Dong
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Det var mycket turistiskt men ändå värt ett besök då man får många intryck på samma gång. En halvtimme räcker om man inte ska äta.

Tack Johannah M

Omdömet skrevs 11 mars 2018

Smutsigt stressigt fruktansvärd lukt av fisk. Vattentankarna är jättesmutsiga och vi såg att de plockade upp döda djur från dessa.
Vi såg inga västerlänningar som åt men den inhemska befolkningen åt mycket. Det var ingen billig mat där.
Men Roligt att uppleva den lokala marknaden med mycket folk och trängsel.
Mycket ljud och rörelse och vi blev ganska trötta.
Man får se upp det kommer mopeder körande i folkmassan.

Tack Irja O
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Ja denna marknad va då inget att ha, bara en massa skit, luktar illa folk som tjatar! 1 timma sen vill man därifrån!

Tack Helene T
Omdömet skrevs 2 mars 2018 från mobil enhet

Duong Dongs dagliga huvudattraktion är verkligen värt ett besök, speciellt med avsikt att observera folkliv och matkultur. Som vanligt finns där knappast något du behöver, om du inte just idag letar efter en trikå med bananmotiv.
Var beredd på att vesporna kommer frekvent och bakifrån.
Njut av folklivet!
Karl Ove

Tack Christer J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 2 mars 2018 från mobil enhet

Smutsigt stressigt fruktansvärd lukt av fisk och ruttet kött.
Denna marknad tillhör lokalarna och det är kul att åka igenom den en gång på moppen och se när alla lastar på dagens varor men kom tidigt!! I övrigt finns det inget att hämta. Du kan köpa billiga tofflor och kepsar typ annars är det mat som gäller. Ska du laga hemma så visst då kan du åka hit men de e riktigt mycket folk.

Tack J B

Resenärer som tittade på Duong Dong Market tittade också på

Duong Dong, Phu Quoc Island
Phu Quoc Island, Kien Giang Province

Besökt Duong Dong Market? Berätta vad du tyckte!