Omdömet skrevs 19 mars 2018 från mobil enhet

Underbart hotell, personal och omgivning. Bodde i rum 146. Var på 2 utflykter. Finns en härlig korallstrand som heter Bai Sao som man tar taxi till. Att åka taxi och hyra taxi är jättebilligt. Nattmarknaden var intressant. Trafiken, ja vad ska man säga.. Speciell eloge till Nick, Karrie, Jim och personal.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Burvall
Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Vi bodde på Cassia Cottage i 6 nätter. Hotellet har bra belägenhet, mellan flygplatsen och själva byn. I området låg många bra restauranger vilket var ett plus. Själva hotell området var mysigt och det var tre pooler, en utomhus bar och biljardbord samt dart för underhållning. Gratis yoga på morgonen och kvällen vilket var en härlig upplevelse. Anledningen till att jag bara ger hotellet tre av fem i betyg är för att hotellet har saker det kan förbättra. Frukosten kunde ha varit mer varierande och större utval. Restaurangen var bra men inte helt för köttälskare. Poolen hade behövt en uppdatering då botten var lite sönder. Rummen var mysiga överlag men hade behövt lite mer dekorationer för att liva upp stämningen och kontaktuttagen var väldigt dåliga och skulle man ladda telefonen var det ett projekt. Vi rekommenderar stället på grund av trevlig personal och trevliga ägare men det behövs en liten uppdatering på vissa saker. Inte helt värt sitt 4 stjärniga omdöme i vissa punkter.

Bodde här: mars 2018
Tack Victoria H
Omdömet skrevs 14 mars 2018

Cassia Cottage har allt ett bra hotell ska ha. Perfekt läge precis vid den bästa delen av stranden, med gångavstånd till serveringar och staden. Lugn vacker och avstressande miljö med mycket trädgård och rena ytor. Superbra välutrustade rum och fantastiska balkonger och terasser. Magisk utsikt från balkongerna ut mot havet. Mysig bar i lummig miljö med utsikt över solnedgången i havet och supergoda drinkar. Hotellets restaurang har mycket god mat och bra service. Alla är så trevliga och vänliga och vi hade vår bästa semester ever! Vi kommer definitivt att åka tillbaka!

Tips för att välja rum: Nyare delen har större och bättre rum
  • Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Patricia H
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Vi är på Cassia Cottage just nu.... Vi bor i rum 128 med en fantastisk utsikt över hotellträdgården och havet som bakgrund. Den nyare delen av hotellet är helt underbar. Maten är utsökt fast lite dyrare än de restauranger som ligger utefter vägen till hotellet. 3 pooler varav en Infinitypool. Lugn och ro på hela hotellet. Inte många barnfamiljer. Hit kommer vi garanterat att återvända.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Annelie K
Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Vi bodde en vecka här och vi trivdes mer och mer för varje dag. Lugnet som finns här är underbart, maten i restaurangen som har allt man kan önska, härlig personal, fina pooler (3st) en fin sandstrand med fria stolar och handdukar. Solsängarna har dessutom en tjock madrass så man slipper ligga på en hård bänk. Vi gick efter stranden åt båda hållen och vi tyckte av det vi såg att ”vårt ställe” såg ut att vara bland topp tre.
Frukosten var inte stor, men hade precis allt man kan önska. En kock som lagade ägg på det sätt du vill, amerikanska pannkakor med mera...
Vid fyratiden serveras det gratis cocktails som hotellet bjuder på, bara det!
Det vi saknade var i så fall någonstans att sitta och ta en drink på kvällen efter maten. Vi gick efter stranden till Rorys Beach bar en bit bort där vi tog en öl eller drink efter maten, där de hade lyktor på borden, stolar på stranden och mysig musik.
Det kanske de kunde ta inspiration av eftersom de ändå har en bar vid stranden, men som stängs ner.
Men återvänder vi hit till denna ö kommer vi garanterat att bo här igen. Helt enkelt toppen!

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack LizzieLif