“Vinpearl Resort Phu Quoc.”

The Pepper Tree Restaurant
Rankad som nr 1 av 130 Restauranger i Duong Dong
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 22 december 2016 från mobil enhet

Som ett lyxfängelse. Finns ingenting runt omkring. Allt är svindyrt inne på Resorten. 40 kr. för 33cl lokalt öl. Tidigare bilder på The Pepper restaurang är missvisande. Restaurangen var stängd tillsvidare när vi var där i två veckor över jul/nyår.
Finns bara svindyr buffé till middag eller Snacksmeny vid strandbaren.
Ett enormt område med flera liknande lyxhotell men med exakt samma utbud.
Fantastisk strand med magiska solnedgångar i havet.
Det var mer personal än vad det var gäster här. Vart man än gick blev man omringad av vänlig personal. Man kan lämna mobil, plånbok nycklar kvar på solstolen över natten och allt ligger kvar på morgonen om ingen personal har listat ut vems det är och lämnat in på rummet.
Rummen är stora och bekväma.
Allt ägs och drivs av Vingroup som har ryska intressen. Säger en del....

Tack RoaldN15

Omdömet skrevs 27 maj 2016 från mobil enhet

Restaurangen är i en egen klass vilket man kan förvänta sig då hotellet där den finns har 4 stjärnor internationell hotellklass. Vita dukar, mycket bra kvalitet på maten och service med fina råvaror. Även importerat kött finns på menyn. Kostar lite mer att besöka men är prisvärt om man vill ha en lite bättre middag i fin miljö

1  Tack Per-Ola H
Omdömet skrevs 2 april 2016 från mobil enhet

Mysigt ställe precis vid stranden. Är finaste restaurangen vi har varit på hittills. Rätterna är mycket goda och fint presenterade, dock så finns det inte en enda vegetarisk rätt på menyn vilket gör att betyget inte blir en femma.
Efterrätterna var otroligt vackra och smakade himmelskt gott!!!
De har bra utbud på alla sorters drycker.
Tänk på att det är betydligt dyrare än på vanliga restauranger. Räkna med 3 ggr dyrare än en medelrestaurang.

3  Tack Fredrik O
Jean Pierre G, General Manager på The Pepper Tree Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 21 april 2016

Kära Fredrik O,

Det var ett nöje att ha dig som bor hos oss på La Veranda resort under din resa till Phu Quoc ön nyligen. Jag var glad över att läsa hur du haft den mysiga atmosfären i vår fina restaurang. Jag måste erkänna att jag är på en förlust när det gäller din kommentar att det inte finns en enda vegetariskt alternativ på vår meny. För Pepper Tree à la carte-meny finns åtminstone 6 vegetariska rätter att välja mellan och det finns över 14 vegetariska rätter på vår Le Jardin restaurang. Men har ni rätt i att säga att vi inte har en specifik meny bara med vegetariska alternativ. Detta har diskuterats av högsta ledningen och vi planerar att ha en vegetarisk meny i början av nästa högsäsong. Vi arbetar också på en annan meny med billigare matställen så att vi kan tillgodose alla budgetar.
Vi skulle älska chansen att välkomna dig tillbaka inom en snar framtid.

Vänliga hälsningar,
Ian Ó Brown
Director of Guest Experience
La Veranda Resort Phu Quoc

Omdömet skrevs 30 mars 2016 från mobil enhet

En lyxrestaurang i en egen klass jämfört med de på stan. Maten , service allt på topp ! Priserna är också en bra bit över men absolut värt ett besök

1  Tack billykaninen
Omdömet skrevs 9 mars 2016 från mobil enhet

En restaurang som håller hög kvalitet och mycket god mat.
I ger för den magra plånboken , men mycket prisvärd och håller hög kvalitet på mat och dryck

Tack Stephan P

Resenärer som tittade på The Pepper Tree Restaurant tittade också på

Duong Dong, Phu Quoc Island

Phu Quoc Island, Kien Giang Province

Besökt The Pepper Tree Restaurant? Berätta vad du tyckte!