Omdömet skrevs 12 februari 2020

Har precis kommit hem efter två veckor på Novotel. Upplevelsen har varit härlig!
Vi bodde i en villa med egen pool, där vi hängde varje eftermiddag efter stranden. Villorna kändes väldigt lyxiga med stora sovrum och egna toaletter med dusch och badkar. Vi trodde dock att villan skulle ligga närmare stranden. Mycket trevlig och fin personal!
Bandet som spelade på hotellet/stranden dom flesta kvällar gav en riktig mysig och härlig stämning och dom var jätteduktiga!

Tack ssoffan
Novotel P, Guest Experience Manager på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 13 februari 2020

Dear ssoffan,

Xin Chào!

Thank you for your feedback following your stay at Novotel Phu Quoc Resort.

It is with great pleasure that we receive your compliments. In addition, we will not fail to share your appreciations with our entire team and with our Band.

Your satisfaction is the greatest reward for our Heartist who work day after day to offer you an irreproachable service.

Thank you and with the hope of welcoming you again soon

Omdömet skrevs 22 januari 2020

Jättefint hotell med små men vackra dubbelrum, och otrolig utsikt från balkongen mot havet. Bristfällig städning, fick säga till ett par gånger så blev det bättre i slutet av andra veckan. Mycket fin sandstrand, med uthyrning av kajak och stand up paddle board, men vattenloppor i havet som sticks och kliar. Fina pooler, dock inte särskilt djupa. Fullbokad tennisbana och spa, så man behöver vara ute i god tid med bokningar. Någon natt stark röklukt, personalen hänvisade då till eldning av sopor i närheten.

Tack Fyrbarnsmamman
Novotel P, Guest Experience Manager på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2020

Dear Fyrbarnsmamman,

Xin Chào!

We are very grateful to you for your comments. We are always very pleased to receive positive feedback.

I will definitely let our Team know about your compliments. I am sure that such reviews will serve as a good motivation for all staff.

Thanks again for your feedback and we hope that your next visit will be as enjoyable as this one.

Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Helt ok men dyrt att äta på hotellets restaurang. Mat vid stranden inget vidare. Men rummen är fina, personalen trevlig men behöver jobba på sin engelska. Lite för stort för mig, trångt och högljutt vid frukost. Fin strand och poolområde. Härlig trädgård.

2  Tack 755annyp
Novotel P, Guest Experience Manager på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 8 januari 2020

Dear 755annyp,

Xin Chào!

Thank you for your feedback and appreciation, I will share it to the team.

Looking forward to welcoming you back soon

Omdömet skrevs 5 januari 2020 från mobil enhet

Vi har varit på hotel novotel Phu Quoc. Vi har snart varit här i två veckor och våra bästa matupplevelser har varit på restaurang Tropicana. Vi har avnjutit god mat och framförallt fått bra service. Vi vill särskilt uppmärksamma H-ZUYN som alltid sett till att vi har fått bra service och ett trevligt bemötande. Stort plus att hon kan bra engelska!

2  Tack arsins2017
Novotel P, Guest Experience Manager på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2020

Dear arsins2017,

Xin Chào!

Thank you for giving us such a wonderful review.

Your kind words to our Heartists H-Zuyn is very much appreciated and please rest assured they will be informed for their excellent work.

We take great pride in our team who delivers their best to ensure a unique experience for our guests each day. The entire team is grateful and proud to know that we met your expectations. A lot of efforts are put daily, but comments like yours simply provide the team the reward they deserve.

We look forward to welcome you back.

Omdömet skrevs 14 april 2019

Det finns ingen fungerande hantering av skräp, avfall eller avlopp på ön vilket märks på land och i havet. Undvik Phu Quoc som resmål tills detta fungerar bättre.
Hotellet och dess område är dock väldigt vackert och välskött. Välplanerade omgivningar med ett lite minus för tillgänglighet/handikapp/barnvagnar. Kompenseras av interna transporter. All personal vi mötte var jättetrevliga, hjälpsamma och glada. De verkade trivas med varandra och turisterna, vilket brukar vara ett kvitto på goda arbetsförhållanden.
Den lilla seafood restaurangen är en oas, och serverar mycket god crossover vietnamesisk modern mat.

Datum för vistelsen: mars 2019
1  Tack 909christers
Novotel_PQ, Quality Control på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 april 2019

Dear 909christers,

Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Phu Quoc Resort. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.

At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.

We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

Hanh Truong
Quality Control