Omdömet skrevs 9 januari 2018 från mobil enhet

Vid ankomst fick vi fel rum och efter en lång resa var inte humöret på topp men personalen gjorde sitt bästa för att lösa situationen. Personalens engelska är inte speciellt bra men med lite tålamod så går allt att lösa, alla är väldigt vänliga.

Sängarna var supersköna och rummen var rymliga och fräscha. (Dubbelrum deluxe med markterass och trädgårdsutsikt) Alltid påfyllt flaskvatten på rummet. Trevligt att kunna sitta på terassen på kvällarna. Kan rekommendera roomservice som alltid var på topp! Man bör ha i åtanke att det byggs väldigt mycket runt omkring och byggarna börjar 07 på morgonen till sen natt.

Det vi älskade mest var omgivningarna i hotellområdet med all grönska, hängmattor och vatten. Såååå fint och väldigt välskött. Även poolerna är jättefina och stora. Blev dock förvånad att det paxades solstolar från klockan 06 på morgonen...
Välskött nere på stranden och aktiviteter för den som vill. Underbart att gå en lång promenad utmed stranden!

Hotellets spa håller hyfsade priser.
Gymmet är inte stort men det finns vad man behöver för att hålla igång.

Gratis shuttlebussar in till nattmarknaden varje dag. Annars är taxi superbilligt.
För er som inte har all inclusive rekommenderar jag att åka in till Duong Dong och äta då hotellets mat är relativt dyr och ensidig och serverar inte så mycket genuin vietnamesisk mat. Frukosten innehöll dock allt och lite till och alltid välfyllt. (Hög ljudnivå inne i restaurangen, sitt ute)

Hela familjen är supernöjda med Novotel Phu Quoc och skulle absolut kunna tänka oss att återkomma. Tack för två underbara veckor!

Bodde här: december 2017, reste med familjen
1  Tack Charlotte T
Novotel_PQ, Manager på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 11 januari 2018

Dear Charlotte T,

We very appreciate your comment regarding your stay with us.

It's our great pleasure to know that the whole family had a very enjoyable stay with us. I will share your comment with our team. This will serve as a great encouragement for all of as we strive to improve the quality of our service evryday.

Thank you once again and we sure can't wait to welcome you again soon!

Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

Vi spenderade jul och nyår 2017 på Novotel.

Vår semester kunde inte ha varit bättre!

Hotellet är relativt nybyggt och väldigt fräscht. Rummen är rymliga och sobert inredda.

Personalen är mycket, mycket vänliga och, trots stundtals språksvårigheter från båda parter, väldigt angelägna om att göra sitt allra bästa för gästen.

Själva hotellområdet är vackert med fina blomsteranläggningar och utsmyckningar.

Området är under uppbyggnad och det var spännande att titta på modellen i receptionen om hur området ska se ut om några år.

Hotellet rekommenderas för en härligt avslappnande semester!

Anna & Stefan

Bodde här: december 2017, reste som ett par
1  Tack Stefan S
Novotel_PQ, Manager på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 10 januari 2018

Dear Anna & Stefan,

Thank you very much for this lovely review and our team would like to send you the best wishes for the New Year! Hope that with a great beginning with us, your year would be filled of wonderful moments as well.

It's always our pleasure to know that our guests had a enjoyable stay with us. We appreciate that you recognize our team's hard work and even take your time to praise it. I am sure your positive feedback will be a great source of encouragement to all of our team to keep deliver better quality service to our guests.

Thank you once again and we hope to have another chance to give you a warm welcome back to the island!

Omdömet skrevs 8 december 2017 från mobil enhet

Stora rum
Härliga pooler
Underbar frukost.
Vänlig personal med service känsla.
Fint ordnat m stand o pool
10 min från centrum i taxi.
Fint spa med bra priser.

Nära till flygplatsen
Enkelt och få hjälp t taxi och bokning av moppe.

Bodde här: december 2017, reste i arbetet
Tack Jessica R
Novotel_PQ, Manager på Novotel Phu Quoc Resort Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 15 december 2017

Dear Jessica R,

We're appreciate your review regarding your stay with us at Novotel Phu Quoc Resort.

It's our pleasure to receive positive feedback and we're happy to know that you had a great stay with us. I am sure your review will serve as a great encouragement for all of us to keep improving the quality of our service.

Once again thank you and we wish to have a chance welcoming you back soon.

Omdömet skrevs 13 april 2017

Allt var bra utom havet det var fullt av skit ( Plast , fisknät , glödlampor , frigolit , papper, likt en sophög , personalen plockade från 6 på morgonen till kväll varje dag , hemskt. )
Det var 5-6 personer + extra folk från annat håll . Det eldar upp sopor bara 4-5 meter från hotellets gränser vid havet ( Fel vindriktning luktade det illa )

• Bodde här: mars 2017, reste med familjen
6  Tack Frank P
Omdömet skrevs 12 april 2017

Vi bodde 2 veckor i Bungalow med egen pool. Rad 2 mot stranden som vi bodde i hade inte mycket havsutsikt, men det var fräscha rum och en bra pool, även nära till strand och större gemensam pool med poolbar där de hade lättare snacks att servera. Vi valde all inclusive under vår vistelse här, det var mycket bra med all mat och dryck.
Det var märkesdrycker som var på flaska eller burk, inga pumpar med blaskigt vin och öl.
Drinkarna som serverades uppe vid hotellet var bättre än vid poolen.
Stranden nedanför hotellet var städad och fin med sand som knarrade som potatismjöl under fötterna.
Men så fort man gick åt sidorna utmed stranden så var det mycket skräpigt hela vägen.
Mycket kommer att hända de närmaste åren här, det byggs hotell runt om och en restaurang fanns på området utanför redan. Allt är i sin linda här.
Vi åkte buss in till stan (ingår i hotellet), där var det inte så mycket shopping, mest mat, kryddor och mycket folk.
Kul att se men det räckte med en gång tyckte vi.
Tog även en taxi till en annan strand över en dag. inte speciellt med taxi.
Ni som ska åka dit nästa år, ta reda på när kinesiska nyåret firas. Vi var med om det i år, hade ingen aning om det men blev snart varse om det.
Det firas en hel vecka och hotellet fylls med firande vietnameser.
Utflykterna blir dyrare och många håller stängt.
Men hur som, så hade vi 2 fantastiska veckor på Novotel med sol, bad, avkoppling, god mat och dryck.
All personal på hotellet var fantastisk.

Bodde här: januari 2017
4  Tack totte66