Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Toni K
Stockholm, Sverige

Välskött anläggning med privat läge

Omdöme om Cape Panwa Hotel
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 4 feb. 2024
Mycket trevlig och hjälpsam personal. Frukosten var utmärkt, ett tips är att dock att anpassa sin besökstid för att slippa köer till omelettkock, kaffemaskin, mm. Rummen utmärkta, fräscha, bra städning och påfyllning och utbyte. Stranden är endast för hotellets gäster och är mysig med gott om solstolar. Tidvattnet gör dock att bad vid ebb sker i knädjupt vatten eller att man med bra badskor tar sig förbi sten/koraller till djupare vatten. Av hotellets restauranger provade vi Top of the reef och en skaldjurs buffe på Villa Panwa, båda mycket bra. De flesta middagarna åts dock i byn, dit hotells shuttle verkligen kör gäster i skytteltrafik. Att tänka på är att området runt hotellet är mycket backigt och troligen inte passar den som har svårt att gå.
Datum för vistelsen: januari 2024
Resetyp: Reste som ett par
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
Cape and Kantary Hotels, OtherCape Panwa Hotel, svarade på det här omdömet
Svarade 11 mars 2024
DearEn57mas
Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du hade en trevlig vistelse och att du uppskattade vår välskötta anläggning och hjälpsamma personal. Vi kommer också att ta hänsyn till ditt förslag om att justera besökstiderna för frukost för att förbättra gästupplevelsen. Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart igen!
3 215 kr
    1 324 kr
2.7 km från Cape Panwa Hotel
Visa fler hotell i Cape Panwa
Omdömet skrevs 12 februari 2023 från mobil enhet

Inget att klaga på. Helt okej upplevelse. Ibland slarv i påfyllning av handdukar, vatten etc vid städning.
Mr Ola bäst att boka utflykter o taxi med!
Bussen mellan hotellet och systerhotellets strand gick hela tiden.
Tyvärr var ingen av hotellets restauranger eller barer öppna när vi besökte hotellet.

Datum för vistelsen: december 2022
Tack Katarina L
Cape and Kantary Hotels, Other på Cape Panwa Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 13 februari 2023

Dear Katarina L,

Thank you for sending us your views on your visit Cape Panwa Hotel, Phuket We are pleased to read that you enjoyed your stay and we hope very much to have the pleasure of seeing you back with us in the future.

Cape and Kantary Hotels supports SOS Children’s Villages and the TSPCA. We do not serve foie gras, birds’ nest or shark’s fin and we stand firmly against the exploitation of Thai elephants for commerce or entertainment.

Sincerely yours,
Cape Panwa Hotel, Phuket Management

Omdömet skrevs 7 mars 2022

Vi bodde här i 3 veckor under januari. Väldigt lugnt och skönt. Inte så många turister pga corona. Passade oss perfekt. Hotellet är stort och ligger högt upp med en vacker utsikt över Phuket bukten. En liten linbana går ner och upp från/ till den privata beachen men man kan även gå på ett par minuter. Inte långt men backigt. Beachen är ca 300 meter bred med underbar vit sand. Stor skillnad vid ebb och flod så det går inte att bada vid ebb pga stenar på botten men personalen informerar dagligen om när det går att bada/simma.Det finns 2 pooler, 1 lite större uppe på kullen vid hotellet och 1 lite mindre och svalare på beachen. Gott om solstolar både vid poolerna och beachen. Rummen är stora, sängarna sköna. Stor balkong med varierande utsikt. Fantastisk frukost, allt finns från thaimat till pannkakor. Fanns 3 restauranger öppna när vi var där. Kan varmt rekommendera den vid beachen, bamboo bar och huvudrestaurangen. Skippa den italienska.
Ligger lite off men det går shuttlebussar ner till det lilla samhället Cape panwa där det finns restauranger och lite shopping.
Hotellet behöver lite kärlek och uppfräschning för att motsvara 5 stjärnor men en klar 4 är det. Personalen är den bästa jag har stött på under mina resor i Thailand. Helt klart är de värda sina 5 stjärnor. All personal är fokuserad på gästen och alltid med ett leende.
Issara, somnuek, Sandy, Eoumduen and all staff at cape panwa you are the best. We will be back ❤️

Datum för vistelsen: januari 2022
Tack marialG4484CA
Cape and Kantary Hotels, Other på Cape Panwa Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 mars 2022

Dear marialG4484CA,

Sincerely yours,
Cape Panwa Hotel, Phuket Management

Omdömet skrevs 26 mars 2020 från mobil enhet

Vi tillbringade en vecka på detta trivsamma men även lite lyxiga hotell.
Eftersom det var under Corona tider så var det relativt lugnt där enligt de som arbetade där. Frukosten var fantastiskt, fanns allt man kunde tänka sig, enda smolket var alla fåglar som sprang omkring på borden och lapade kaffegrädde. Poolen upplevde vi härlig, med hur många fria handdukar man ville ha och iskallt vatten tillhandahålls hela dagen. De har en privat strand med härligt vatten att svalka sig vid och en liten linbana som man kan åka om det är för varmt att ta sig upp eller ner till stranden. Hotellet har även en shuttel buss ner till samhället där det finns gott om små restauranger om man vill äta någon annanstans än på hotellet.
Vi var väldigt nöjda med vår vecka och återkommer gärna.

Datum för vistelsen: mars 2020
4  Tack Gritttj
Omdömet skrevs 12 januari 2020 från mobil enhet

Vi firade nyår och bodde på Cape Panwa hotell i 2 veckor. Fantastiskt ställe, lugnt och avkopplande, kändes lyxigt och stilfullt med världens gulligaste personal. Bästa frukostbuffen med allt man kan önska sig, utöver det ”normala”, amerikanska pannkakor och vågflor, kockar som svängde ihop omelett och ägg, hårdstekta och lösstekta bacon, frukttjej som skar upp alla möjliga exotiska frukter, fantastiskt! Vi provade gymmet som var alldeles utmärkt men däremot inte deras SPA utan valde billigare alternativ några meter därifrån. Underbar strand och 2 poler där tman kunde koppla av när der var ebb vid stranden. Fria handdukar och gullig personal som delade ut lite vatten och frukt vid polen då och då. Vårt rum var jättefint med strålande utsikt över stranden och havet. Bra och snabbt wifi på hela området. Utflykter kunde bokas enkelt via hotellet och vi kan rekommendera en dagstur till Coral Island, bra snorkling! Kan tänka oss att komma tillbaka 😄👍

Datum för vistelsen: januari 2020
3  Tack Y3088XBmarias
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Lugnt hotell i lummig miljö. Fantastisk frukost och fantastiska rum.
Allt är rent och prydligt, varm välskött pool att hänga vid och några trappor ner bland palmerna är man på stranden med gott om solstolar bland palmernas skuggor. Fin sand strand så länge det är högvatten.
Fantastisk frukost. Bra restauranger på hotellet. Hotellet ligger lite avskilt vilket jag gillar och hotellet har därför en transfer buss till andra sidan udden som går var 20 minut samt ordnar transfer till Phuket och Patong dagligen. Samt att det går bra att ta taxi eller få hotellet att ordna skjuts till andra ställen som tex marknaden i Phuket.
Kan bara rekommendera det här hotellet.

Datum för vistelsen: mars 2018
2  Tack JonasW127
Kasemkij S, Manager på Cape Panwa Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2018

Thank you very much for taking the time to write to us about your visit to Cape Panwa Hotel, Phuket. We are glad you enjoyed it although for some people it can be a little secluded but for others that is what they are looking for - we hope you come back to Thailand and visit us again?

Yours sincerely,
The Management of Cape Panwa Hotel, Phuket.