Omdömet skrevs 2 januari 2018

Resan bokad via Apollo som missade de flesta puckar. Från att inte svara på mejl vid bokningstillfället, lämna felaktig information, per telefon, utebliven transfer till hotellet, felaktig rumsbokning, samt brustit att informera att omfattande renoveringsarbeten pågick på delar av hotellet är bara en del.

Detta omdöme gäller dock hotellet, och deras service och tillmötesgående är bland de bästa jag upplevt. Felbokningen styrde de upp på några timmar, och då jag anmärkte på störande renoveringsarbeten i grannvillan blev jag uppgraderad till deras största villa utan extra kostnad, och fick en extra voucher förutom den de erbjöd alla gäster pga renoveringarna.

Hotellområdet är stort. Ingen trängsel någonstans, och gott om personal i restaurang och strandbar. Purknande trädgård med stora pooler direkt vid stranden. En del ytfinnish börjar flagna - därav renoveringsarbeten - men alltid ordentligt rent och snyggt.

Personalens bemötande var alltid på topp - anmärkningsvärt över det ”normala” vänliga Thailand. Från reception, servering, kök och barpersonalen, städare, trädgårdsmästare, spa-personal samt management. Vill speciellt nämna Manager Lance Maravilla som var vänligheten själv och styrde upp när det behövdes. Även Eh och trainee’n i receptionen var mycket vänliga och tillmötesgående inte bara när det strulade.

Restaurangen håller hög nivå. Frukostbuffén har allt i flera varianter, med äggkockar vilket är ett plus för mig. Restaurangens Surf and Turf-middagsbuffé utmärkt, likaså Grillbuffén som de anordnar veckovis. Grillbuffén inkluderade även en cocktail-timme i trädgården då man fick chans att konversera övriga gäster vilket var trevligt. Trevligt även med en chefskock som kollar av med gästerna och kommer med tips då och då.

Vänner valde att boka om till närliggande Peace Hotell pga renoveringsarbeten, så jag fick chans att uppleva deras restaurang med. Dom valde fel.

Hotellets spa är dyrt jämfört med massage du hittar överallt utanför hotellområdet, men har en lugn, fräsch och avslappnande miljö som gör det väl värt det.

Jag fick ju chans att uppleva hotellets alla 3 boendetyper, och kan säga att standardrummen håller fin kvalitet, och villan med liten pool var hur bra som helst. Fantastiskt att ha enskild uteplats och kunna doppa sig när helst andan faller på. Men har man provat på lyxvillan med den stora poolen vill man inget annat ha.

Bandara må kosta mycket för att vara Thailand, men de levererade över mina förväntningar.

Tips för att välja rum: Utsikt behöver man inte tänka på då villorna har privat innergård utan insyn.
Bodde här: december 2017, reste som ett par
2  Tack jonas L
Gie K, Events Manager på Bandara Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 8 januari 2018

Dear Jonas L,

On Behalf of our entire team we would like to thank you for sharing your experience of your recent holiday with us at Bandara Resort & Spa Samui by posting your review here on TripAdvisor.

Thank you once again for staying with us at Bandara Resort & Spa, Samui. I hope you will continue to consider Bandara for your holidays and we would surely wait for your next visit.

Omdömet skrevs 8 juli 2017 från mobil enhet

Har bara positivt att skriva om detta fantastiska ställe!
Hittade hotellet första gången för flera år sen då vi blev förflyttade från grannhotellet (Peace resort) pga överbokningar.
Totalt är detta vårt tredje besök.

Vi har båda senaste besöken valt "villa" med egen trädgård och "plunge-pool". När man har en 4-årig son som vi är det perfekt. Dock är den djup så man behöver sitta med.

Hotellrummen(villan) är supermysiga med både inomhus och utomhus dusch.stor dubbelsäng och en "soffa" som blev säng till vår son.
Finns tv med många kanaler men den använde vi knappt. Blev besvikna då vi inte fick igång Barnkanalen till sonen.

Servicen är kanon då vi stötte på problem med safety-boxen hjälpte de oss samma dag.

Finns två poolområden (en vid havet)och i besökte båda. Det ena har barnpool.finns barer vid båda poolerna!

Gymmet besökte vi dagligen och är egentligen det enda vi skulle säga drar ner helhetsintrycket för oss. Maskinerna är gamla och vissa delar saknas. De behöver bytas ut(vi båda jobbar på gym i Sverige och vet hur maskiner bör skötas). Finns två löpband(som också kan förnyas),en cykel,en crosstrainer samt en del fria vikter.

Frukosten är den allra bästa av alla de hotell vi besökt i Thailand genom åren! Stort plus för kaffemaskiner(espresso,cappuccino etc).
De har många varmrätter,kockar som lagar äggrätter på beställning,kakor,bröd,pålägg,yoghurtar och massor med frukter!
Plus att de flyttat frukostrestaurangen sen sist,till havet!

Vill också ge en extrastor eloge för vad de gjorde för oss då vi firade vår bröllopsdag där. På eftermiddagen kom de in med bubbel,stort fat med frukter samt en liten tårta! Som de bjöd på. Gjorde vår dag!

Dessutom såg de i vår sons pass att han fyllde år samma dag vi skulle resa vidare. Då frågade de om de fick komma och ge honom en tårta på morgonen innan. Vi blev överraskade och gjorde oss väldigt glada.

Kan varmt rekommendera detta hotell till alla!
Vi kan definitivt tänka oss resa tillbaka. Då är vi sugna på att ta de nyaste villorna de byggt för nåt år sen,med större pool!

Bodde här: juni 2017, reste med familjen
Tack Jeanette J
Gie K, Events Manager på Bandara Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 9 juli 2017

Dear Jeanette J,

Thank you for sharing your experience of your recent holiday with us at Bandara Resort & Spa Samui. We are delighted that you consider Bandara as "One of the Best Hotel you visited". As always we are delighted when we make such a wonderful impact, and I am thrilled to hear that your stay was up to your expectations. Our team is personally dedicated by giving each and every guest a wonderful memory of Koh Samui and I am pleased that we have succeeded in this regard.

Omdömet skrevs 3 februari 2017

Vi bodde här två veckor i januari. Hade tyvärr otur med vädret, en hel del regn, men bra dagar också. Hotellet var jättefint, vacker trädgård, fina poolområden. Lite synd är det väl att solen kommer från "fel" håll, Man måste vända på solstolen annars har man solen i nacken. Inget stort problem dock. Rummen var fina, sängarna sköna. Wi-fi är det bästa vi provat på i Thailand, fungerade utmärkt! Städningen fungerade utmärkt. Städerskan tände alltid ett doftljus i badrummet så det luktade så fräscht. På kvällen kom hon förbi och vek upp täcken, drog för gardiner, tände ett nytt ljus och lämnade lite godis. Lyxigt!
Frukosten hade allt man kunde önska, det var fräscht och fylldes på hela tiden. Restaurangen på hotellet var väl sådär, utbudet i deras meny var inte så stort, så man tröttnade fort. Men det finns gott om restauranger i Fishermans village som ligger på promenadavstånd. Fredagar hade de stor marknad, rekommenderas! Mycket att se och billigt.
Min dotter gjorde tyvärr illa sig rätt rejält i benet redan fjärde dagen på vår semester, vilket ledde till operation. Då hon kunde återvända till hotellet bestämde vi oss för att uppgradera rummet till en villa i markplan för att slippa alla trappor. Det var inget problem, och vi betalade en billig peng. Villorna rekommenderas, verkligen jättefina och fräscha! Den lilla poolen var härlig att bada i. Personalen var så tillmötesgående, de skjutsade henne till och från rummet när det var frukost/middag osv. Alla var omtänksamma. Vill verkligen ge personalen stort beröm, de gjorde vår vistelse här minnesvärd trots att vi hade sån otur. Kommer absolut att återvända hit!!

Tips för att välja rum: Villorna är jättefina!
  • Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack annama_12
Gie K, Event Manager på Bandara Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2017

Dear Annama_12,

On behalf of our entire team I would like to thank you very much for having taken the time and post this fantastic review here on TripAdvisor.

Omdömet skrevs 17 januari 2017 från mobil enhet

Ett mycket bra familjehotell två stora polområde och en pol för mindre barn .
Där fans också lite aktiviteter för barn som måla naglar baka pizza mm.
Egen strand med solstolar och man fick låna kanot,surfingbräda.
En mycket bra frukost med stort utbud
En trevlig restaurang vid stranden med god mat och bra service
Stora fina rum med vattenkokare kaffe och te på rummet.
Tyvärr råkade vi ut för monsunregn i 6 dagar men annars var det bra

Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Carina N
Gie K, Events Manager på Bandara Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 20 januari 2017

Dear Carina N,

We are delighted to read that you enjoy our hotel, facilities and services offered. And that you’re recent stay meet & exceed your expectation. I am very glad that we are part of this amazing journey.

We would hope to have another opportunity to welcome you back for another great experience here at Bandara Resort & Spa, Samui soon.

Omdömet skrevs 5 april 2016

Vi blev glatt överaskade att hotellet var precis som det var på bilderna vi hade bokat efter. Rummet var stort och luftigt och fräscht på alla sätt och vis. Två härliga poolområden som var sköna att slinka ner i efter en heldag på stranden. Närhet till bra shopping och många bra restauranger var också ett plus. Personal var villiga att helatiden hjälpa till på alla sätt och vis. Vi kan varmt rekommendera detta hotell.

• Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack Madeleine A
Gie K, Events Manager på Bandara Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 7 april 2016

Dear Madeleine A,

Thank you once again for staying with us at Bandara Resort & Spa, Samui. Congratulations to you both, and may the years ahead be happy and filled with more lasting memories. I hope you will continue to consider Bandara for your holidays and we would surely wait for your next visit.