“Bra hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Peace Resort
Rankad som nummer 34 av 185 hotell i Bophut
Omdömet skrevs februari 17 2017 från mobil enhet

Inte mycket att säga. Bra bungalows. European frukost bra service bra strand och fin pool. En kast från fisherman's village och rätt nära flyplaysen. Jag kan bara rekommendera det. Boka transport via hotellet mellan flygplatsen och hotellet så väntar dem på dig på flygplatsen. Det är billigare och man väntar inte på taxi på så sätt.

Bodde här: Februari 2017, reste ensam
Tack Olivier P

Omdömet skrevs januari 7 2016

mysiga bungalows, trevlig personal och bra service. Städningen kunde dröja framåt eftermiddagen ibland men väldigt rent och frächt hotell ändå. Inga problem att få solstol även om man tog sovmorgon. Bra läge precis vid stranden, vid lunch kommer där en liten båt på stranden som säljer grillad kyckling,räckor, majs, frukt och sallad, riktigt bra priser och lagom som en lätt lunch. Precis utanför hotellet till höger ligger en billig restaurang med bra mat. På fredagar från kl 17 är det marknad i fischermans village värt att besöka. Priserna är dock högre på restaurangerna där. Hyr moppe en dag 300 bath på hotellet. Trafikvakterna hjälper dig korsa vägen, bra sätt att upptäcka ön på. Det är svårt att pruta ner priser på taxi, mer värt att hyra moppe då trafiken här är helt okej att köra i, glöm ej hjälmen! Missa inte att ta en utflykt till ang thong national marine park mycket prisvärt med magisk natur.
Frukosten på hotellet var bra men efter två veckor har man tröttnat, ibland fick man ljumet te och kaffe, tråkigt. På rummet får du två flaskor vatten gratis om dagen samt så finns det en strandbag, paraply och flipflop på rummet som du får låna.
Vi beställde en drink som inte fanns på menyn, stort misstag då vi fick betala nästan 700 bath för den, annars helt okej priser på drinkar men man hittar det till halva prisen om man går en liten bit ner på stranden. Wifi funkade bra i lobbyn och vid poolen, men i bungalown försvann det hela tiden. Skulle kunna tänka mig att återvända hit pga läget och den trevliga servicen överlag.

• Bodde här: December 2015, reste med vänner
2  Tack Emelie W
Omdömet skrevs januari 1 2016

Uppgraderades till bungalow, mycket fint och prisvärt. Trevlig veranda att sitta på. Det var olika stolar vid olika rum. Vissa jätteobekväma, synd.
Priserna på mat och dryck förtog den fina känslan vi fick från början.
Rörigt vid in- och utcheckning

Tips för att välja rum: Hade bokat ett dubbelrum och blev uppgraderad, liksom alla andra till bungalow. Trevligt!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: December 2015, reste som ett par
Tack MimmiCaroline
Omdömet skrevs februari 15 2015

Vi åkte dit som familj med en son på 6 år. Hotellet är rätt stort med både gym, bibliotek, lekhörna, och utelekpark, Vi bodde i ett seabreaze deluxe bungalow som var stort, rymligt och fint. Rummet hade stort badkar och stor säng. Poolen var stor och fin, bubbelpoolen funkade dock inte under hela vår vistelse. Fanns många solstolar både vid poolen och på stranden så man kan välja. Solstolarna vid poolen måsta man dock vara snabb att boka om man villa har sol hela/halva dagen. Dom flesta var i skuggan. Frukosten var bra, mycket att välja på. Resturangen var jättedyr jämfört med andra resturanger men det finns andra resturanger nära och även en kanot på stranden med grillad majs, kyckling och frukter som kommer alla dagar. Sanden på straden är storkornig, i havet blev det djupt direkt så inte så bra för småbarn.
Vi kommer inte att åka tillbaka till det här hotelet då vi tycket att det var stort och opersonligt samt dyra priser i bar och resturang.

• Bodde här: Februari 2015, reste med familjen
4  Tack Therese S
Omdömet skrevs januari 25 2015 från mobil enhet

Vi är otroligt nöjda efter en vecka på Peace Resort! Mycket rent och fint poolområde där det alltid fanns lediga solstolar. Ett stort plus är utlåning av badlakan för att använda vid pool och på stranden. Frukosten hade ett bra utbud. Vi bodde i ett delux terrace rum som var mycket rymligt och bra med avlastningsytor. Mycket vänlig och tillmötesgående personal. Ett minus är att det var ganska dyrt i baren. Men helheten gör att vi mer än gärna kommer tillbaka!

• Bodde här: Januari 2015
Tack Anna_be00
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Bophut
0,1 km bort
Sea Dance Resort
Nr 2 av 185 i Bophut
529 omdömen
Visa priser

Besökt Peace Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Peace Resort

Adress: 178 Moo 1, Bophut Beach, Bophut, Koh Samui 84320, Thailand
Region: Thailand > Provinsen Surat Thani > Koh Samui > Bophut
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 13 av De populäraste resorthotellen i Bophut
Nr 25 av Romantiska hotell i Bophut
Nr 25 av Spahotell i Bophut
Nr 29 av Lyxhotell i Bophut
Nr 31 av Strandhotell i Bophut
Prisklass: 806 kr - 2 960 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Peace Resort 4*
Antal rum: 122
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Agoda, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Peace Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Peace Resort Koh Samui
Peace Hotel Koh Samui

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?