Peace Resort
Novotel Samui Resort Chaweng Beach Kandaburi(Chaweng)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Lanna Samui(Bophut)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 17 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 17 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 98 US$/natt.

Impiana Resort Chaweng Noi(Chaweng)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 30 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 30 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 115 US$/natt.

Mercure Samui Chaweng Tana Hotel(Chaweng)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 14 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 14 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 85 US$/natt.

Baan Haad Ngam Boutique Resort & Villas(Chaweng)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
ibis Samui Bophut(Bophut)(Mycket prisvärt!)
The Waterfront(Bophut)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Centara Grand Beach Resort Samui(Chaweng)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
Royal Muang Samui Villas(Choeng Mon)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
The Tongsai Bay(Bophut)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 26 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 26 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 386 US$/natt.

Omdömet skrevs 7 januari 2016

mysiga bungalows, trevlig personal och bra service. Städningen kunde dröja framåt eftermiddagen ibland men väldigt rent och frächt hotell ändå. Inga problem att få solstol även om man tog sovmorgon. Bra läge precis vid stranden, vid lunch kommer där en liten båt på stranden som säljer grillad kyckling,räckor, majs, frukt och sallad, riktigt bra priser och lagom som en lätt lunch. Precis utanför hotellet till höger ligger en billig restaurang med bra mat. På fredagar från kl 17 är det marknad i fischermans village värt att besöka. Priserna är dock högre på restaurangerna där. Hyr moppe en dag 300 bath på hotellet. Trafikvakterna hjälper dig korsa vägen, bra sätt att upptäcka ön på. Det är svårt att pruta ner priser på taxi, mer värt att hyra moppe då trafiken här är helt okej att köra i, glöm ej hjälmen! Missa inte att ta en utflykt till ang thong national marine park mycket prisvärt med magisk natur.
Frukosten på hotellet var bra men efter två veckor har man tröttnat, ibland fick man ljumet te och kaffe, tråkigt. På rummet får du två flaskor vatten gratis om dagen samt så finns det en strandbag, paraply och flipflop på rummet som du får låna.
Vi beställde en drink som inte fanns på menyn, stort misstag då vi fick betala nästan 700 bath för den, annars helt okej priser på drinkar men man hittar det till halva prisen om man går en liten bit ner på stranden. Wifi funkade bra i lobbyn och vid poolen, men i bungalown försvann det hela tiden. Skulle kunna tänka mig att återvända hit pga läget och den trevliga servicen överlag.

• Bodde här: december 2015, reste med vänner
2  Tack Emelie W
Omdömet skrevs 1 januari 2016

Uppgraderades till bungalow, mycket fint och prisvärt. Trevlig veranda att sitta på. Det var olika stolar vid olika rum. Vissa jätteobekväma, synd.
Priserna på mat och dryck förtog den fina känslan vi fick från början.
Rörigt vid in- och utcheckning

Tips för att välja rum: Hade bokat ett dubbelrum och blev uppgraderad, liksom alla andra till bungalow. Trevligt!
  • Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack MimmiCaroline
Omdömet skrevs 15 februari 2015

Vi åkte dit som familj med en son på 6 år. Hotellet är rätt stort med både gym, bibliotek, lekhörna, och utelekpark, Vi bodde i ett seabreaze deluxe bungalow som var stort, rymligt och fint. Rummet hade stort badkar och stor säng. Poolen var stor och fin, bubbelpoolen funkade dock inte under hela vår vistelse. Fanns många solstolar både vid poolen och på stranden så man kan välja. Solstolarna vid poolen måsta man dock vara snabb att boka om man villa har sol hela/halva dagen. Dom flesta var i skuggan. Frukosten var bra, mycket att välja på. Resturangen var jättedyr jämfört med andra resturanger men det finns andra resturanger nära och även en kanot på stranden med grillad majs, kyckling och frukter som kommer alla dagar. Sanden på straden är storkornig, i havet blev det djupt direkt så inte så bra för småbarn.
Vi kommer inte att åka tillbaka till det här hotelet då vi tycket att det var stort och opersonligt samt dyra priser i bar och resturang.

• Bodde här: februari 2015, reste med familjen
4  Tack Therese S
Omdömet skrevs 25 januari 2015 från mobil enhet

Vi är otroligt nöjda efter en vecka på Peace Resort! Mycket rent och fint poolområde där det alltid fanns lediga solstolar. Ett stort plus är utlåning av badlakan för att använda vid pool och på stranden. Frukosten hade ett bra utbud. Vi bodde i ett delux terrace rum som var mycket rymligt och bra med avlastningsytor. Mycket vänlig och tillmötesgående personal. Ett minus är att det var ganska dyrt i baren. Men helheten gör att vi mer än gärna kommer tillbaka!

• Bodde här: januari 2015
Tack Anna_be00
Omdömet skrevs 5 augusti 2013

Det här hotellet har ett fantastiskt läge mitt på stranden i Bophut som är en jättemysig fiskeby. Poolområdet är superfint och det finns strandstolar precis nedanför för hotellets gäster. restaurangen är okej men tar överpriser. Frukosten är också okej men ganska stökig, bra utbud dock. Villorna är ganska små med fönster åt alla håll vilket gör att man måste ha allt neddraget hela tiden, rätt trist. Något slitet och små villor men fräscht och rent. Efter ett blixtnedslag hade vi ingen tv, internet eller telefon på 4 dagar, riktigt dåligt att det inte gick att fixa! Bra service men några av personalen är riktigt dåliga på engelska. De lägger också på 17% på notan så det blir dyrt att äta och dricka på hotellet. Köp lunch av båtfolket på stranden, helt underbart gott och kostar ingenting. Det är ett väldigt stort hotell vilket gör det opersonligt. Ta gärna massage på hotellet, dom är jätteduktiga till bra priser! Vi kommer inte boka detta igen då vi bodde bättre för samma pris på andra ställen men läget till stranden och fisherman village samt poolområdet gör det ändå helt klart godkänt.

Tips för att välja rum: Villa på stranden
  • Bodde här: juli 2013, reste som ett par
2  Tack kauf23