Omdömet skrevs 16 februari 2017 från mobil enhet

Detta är en rätt stor resort med mycket folk! Kan kännas trångt kring poolerna. Även fast de finns fler så är dom inte jättestora.
Hotellet har som policy att man inte får hålla på solstolar mer är 30min medan man ej är där. Första morgonen var alla solstolar upptagna när vi kom ut men knappt några människor där...
dock va de ingen som någon på hotellet höll koll på så stolarna va ändå upptagna.
Frukosten var bra och väl värd pengarna.

I hotellets restaurang var de något dyrare men när notan kom så hade de lagt till 10% + 7% på dom redan "dyra" priserna. Gå upp till gatan och gå till vänster så har ni bra thaimat ställen, samt bellavita (grym pizza).

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack lottas87
Omdömet skrevs 3 oktober 2015 från mobil enhet

Ett hotell som överraskade.
Bodde i familjerum. Där fanns både tevespel och leksaker till barnen.
Rent och fint hotell. Ett fantastiskt fint poolområde. God mat och trevlig personal som bjöd barnen på frukt och lät dem komma in i köket och hälsa på kocken.
Kändes som att bo på ett riktigt lyxigt och dyrt hotell trots att det är billigt.
Rekommenderas verkligen!
Hit kommer vi att åka fler gånger!!!

Bodde här: november 2014, reste med vänner
Tack Lillesmurfan
Boima H, General Manager på ibis Samui Bophut, svarade på det här omdömetSvarade 4 oktober 2015

Dear Lillesmurfan,

Greetings from ibis Samui Bophut,

Thank you for choosing to stay with us during your recent holiday in Samui.

We appreciate your review as well as the recommendation.

We hope to welcome you again in the near future.

Kind regards,

Omdömet skrevs 22 juni 2015

Jag var här med mina systerdöttrar. Rummen var lagom stora och jag kan hålla med föregående om att det är lite opersonligt. Men när jag vill bo i hotell så vill jag inte ha några tavlor eller krims krams. Jag vill att det ska vara stilrent och fräscht städat.
Närheten till stranden var också perfekt (håller inte med om att stranden var för liten, den pågick en bra bit vid kusten), vi gick ner dit och åt grillspett varje dag från en kille som paddlade kanot fram och tillbaka (han grillade dem på kanoten också.. Imponerande). Poolen och baren var perfekta också. Visst, det är inte en bad resort men perfekt för små familjerna och om man reser som singel så kan man inte begära mer.
Det enda som var lite minus var kanske att det inte fanns så många resturanger i närheten.. En som var gång avstånd. Sedan fick man vandra kanske 10 minuter innan man hittade nästa. Men 7-eleven brukade räcka samt att vi åkte moped och taxi till Fisherman Village som var väldigt när.

Tips för att välja rum: Försök få rum så nära poolen som möjligt. Då har du närmare till stranden också.
  • Bodde här: augusti 2014, reste med familjen
Tack paay1987
Kirill M, Front Office Manager på ibis Samui Bophut, svarade på det här omdömetSvarade 27 juni 2015

Dear paay1987,

I would like to start by thanking you for taking the time to write such a kind review about ibis Samui Bophut. We are delighted to read that you had an excellent stay here at ibis Samui Bophut. It is a pleasure to know you enjoyed your visit and the facilities in our hotel.

Thank you for mentioning the cleanliness of the room, the friendliness of our staff and the great value for money which offers the hotel. At ibis, our goal is to provide great service and comfortable accommodation at competitive prices.

We look forward to welcoming you back to sunny Samui in the near future, and please don't hesitate to also visit other ibis Erawan Thailand hotels in Bangkok, Hua Hin, Pattaya, Phuket & Krabi.

Warm Regards,

Kirill M.

Omdömet skrevs 24 februari 2012

Väldigt opersonligt hotell. Stranden var smal och det var mkt folk på en liten yta, poolområdet förvirrande. Dyr mat och dålig service hos personalen. Man kunde få vänta 10-15 minuter på att beställa en öl i en princip tom poolbar. Extremt små balkonger till rummen, fick inte plats att sitta två personer ens. Är mkt missnöjd med vår enda(tack och lov) natt på detta stället. Obekväma sängar. Man var tvungen att lämna 1000 bath i deposition, trots att rummet var betalt och klart. Dåliga engelskakunskaper hos personalen.

• Bodde här: februari 2012, reste som ett par
Tack Elin0rT
Omdömet skrevs 21 februari 2012

Mycket trevligt hotell med bra service och renlighet med jättetrevlig personal.
Enda minus i protokollet, är för de jättesmå balkongerna. För övrigt JÄTTEBRA!!!!!!

• Bodde här: februari 2012, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo
Tack ferenc d