Omdömet skrevs 21 februari 2020

Ett otroligt fint hotell med massor att göra för den aktiva familjen. Hotellet är väldigt rent, har bra service, vackra pooler och en otroligt bra frukost! Personalen var alltid hjälpsam och serviceinriktad.

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack Sightseer57563956303
BarbaraS8132, Sales Manager på Radisson Blu Resort And Spa - Gran Canaria Mogan, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2020

Dear Kristina,

We would like to thank you for your fantastic five star review.
We are delighted to hear you enjoyed your stay with us, especially the relaxing atmosphere, high standard service, pools and the breakfast.
It will be a pleasure to welcome you again in the future.

Kind regards

Omdömet skrevs 16 februari 2020

Har nyss kommit hem från en veckas semester på RB Blu Mogan. Detta var tredje gången vi var på hotellet.

Rätt nytt hotell. Fräscha rum. Vi har haft standard rum (premium room) med en stor skön king-size säng och en bäddsoffa. Stor balkong med solstolar och ett litet bord + två stolar. Rummen är tyst och ostörda. Är rätt säker att alla rum är bra. De allra flesta rummen är mot poolområdet. Trots att hotellet inte har många år på nacken börjar det synas en hel del skavanker – som flagande färg och buckliga dörrar etc – hoppas det satsas mera på att hålla hotellet i toppskick.

Hotellet ligger en bit uppåt i dalen från Puerto de Mogan hamnområdet – 15 min promenad. Puerto de Mogan är trevligt med ett flertal restauranger. I närheten av hotellet finns ett köpcenter – det är dock oftast tomt på folk. Även i övrigt finns det inte så mycket mellan hotellet och Puerto de Mogan. Hoppas det satsas mer på att utveckla området. Omgivningen runt hotellet känns säker och trygg.

Fina pool-områden med en tyst del och en del där det är mera barnvänligt. Vi har rest med barn på 7 resp 11 år och varit vid barnvänliga poolerna. Även här har det varit rätt lugnt under våra besök, i månadskiftet januari-februari.
Sköna uppvärmda pooler och bra tillgång till solstolar.
Poolbarer vid båda poolområdena – vi åt lunch ett par gånger vid poolbaren och det var absolut ok. Drinkar vid poolen varje dag. Samma höga service-nivå som på hela hotellet.

På baksidan av hotellet finns padel, tennis och basketplaner samt en klättervägg. Det var uppskattat. Barnen spelade fotboll här varje dag.

Vi hade halv-pension och åt middag på buffé-restaurangen. Mycket bra och trevlig service. Allting var fräscht – varma maträtterna var varma och kalla maträtterna kalla. Framdukade i mindre mängder. Det kändes bra. Maten var ok men finns nog utrymme för förbättring.
Frukosten var toppen. Stort urval och fräscht. Välorganiserat trots att det var mycket gäster vid frukosten.

Besökte spa:t, var där på morgonen mellan 10 och 11 då det är avsatt för barnfamljer. Sköna varma pooler och ett par olika bastun.

Rekommenderas – vi kommer igen.

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack CWM70
Barbara Svehlakova, Ventas på Radisson Blu Resort And Spa - Gran Canaria Mogan, svarade på det här omdömetSvarade för 3 dagar sedan

Dear CWM70,

Thank you very much for your wonderfull review. We are very glad you have enjoyed the location, the quality of the bedroom and that you found our both pool so great for you and for your family. Also We will review the conditions of your room with our maintenance staff to ensure all guest rooms are up to Radisson Hotels standards.
We are looking forward to welcome you back in the not so distant future.
Have a wonderful day.

Omdömet skrevs 4 februari 2020

Bra hotell som kan bli bättre! Bra rum. Bra städning. Poolerna var jättefina och behagligt varma. Tjugominuters bilfri promenad till den mysiga hamnen med möjligheter till båtutflykter utan förbeställning.

• Restyp: Reste ensam
Tack 53LT135
BarbaraS8132, Sales Manager på Radisson Blu Resort And Spa - Gran Canaria Mogan, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2020

Dear Sven,

Thank you for sharing your impressions following your recent stay at our resort hotel.
It is nice to know that you liked our rooms, spotless cleanliness, heated pools and proximity of the charming
Puerto de Mogan.
However, we are sorry to learn that the overall experience did not exceed your expectations.
It would be a pleasure for all of us to welcome you again and provide you with a truly memorable service at all times.

Kindest regards

Omdömet skrevs 2 februari 2020

Underbart hotell. Detta var tredje gången vi var där. Kommer i november igen.
Och sedan i februari....
Fin mat och dryck, vänlig personal och vacker omgivning. Hamnen är så genuin.
Nästa gång ska vi nog besöka ert spa.

Tack Ulla L
Barbara Svehlakova, Sales på Radisson Blu Resort And Spa - Gran Canaria Mogan, svarade på det här omdömetSvarade för 3 dagar sedan

Thank you very much for sharing your experience.
We are delighted to know you totally enjoyed your third stay with us.
We are looking forward welcoming you back.
Don't hesitate to contact us for any assistance.

Omdömet skrevs 26 januari 2020

Om man gillar sol och bad men gillar att röra på sig så finns möjligheterna på detta hotell. Vi spelade tennis och padle på hotellets banor. Anlitade coachen som fanns på hotellet och var mycket nöjda. Våra barn, killar 6&8 år, kunde spela fotboll när de tröttnade på att spela padle med oss på planen bredvid. Hotellet ordnar även prova på aktiviteter såsom klättring etc. Middag är trevligt att äta nere vid hamnet på en av många restauranger. Det är en promenad på 10-15 minuter.

Tack annagG1607ZW
Barbara Svehlakova, Sales på Radisson Blu Resort And Spa - Gran Canaria Mogan, svarade på det här omdömetSvarade för 4 dagar sedan

Thank you for taking the time to share your experience.
We are delighted to know you and your family enjoyed your stay at our hotel.
We hope to welcome you back soon.
Don't hesitate to contact us if we can be of any assistance.