3 personer tittar på det här hotellet
Agoda.com
Kostnadsfri avbokning till den 22-01-30
Boka nu, betala på plats
Trip.com
Kostnadsfri avbokning till den 22-01-31
Priceline146 US$
Expedia.com147 US$
Booking.com124 US$
Omdömet skrevs 7 december 2017

Ett toppenrum, superstort och fint. Bättre än många säger beroende på att vägen mellan Puerto Mogan o Taurito är avstängd så det passerar väldigt lite trafik här. Hade önskat tyst rum, men de högt upp är säkert för VIP-gäster. Fick lägenhet på andra våningen och hörde trafiken bra, men stördes inte av den. Bokade enkelrum och fick samma rum som alla andra med stor balkong och utsikt. Lägenheten hade alla faciliteter man kan önska sig, som t.e.x. knivset, durkslag, hushållspapper, disktrasa och diskmedel (inga tabletter till diskmaskinen). Hade frukost och man väljer mellan olika alternativ, alltså ingen buffé. Den kostar 4e och det kan det vara värt om man inte vill göra egen. En liten supermarket finns som har okej priser, billigare än andra närliggande. Shuttlebuss kostar 1e enkel resa till Puerto Mogan eller Puerto Rico, Amadores. Den går tre gånger om dagen åt från hotellgrinden åt varje håll.
Negativt var trappor som man fick vandra i trots att man använder hissarna, så inget för den som är handikappad. En kilometer uppförsbacke till hotellet, men tyckte ändå det gick ganska bra att gå med väskan.

Datum för vistelsen: november 2017
  • Restyp: Reste ensam
Tack MariaJ490
Omdömet skrevs 5 oktober 2017

Vi bodde här i mars 2016 genom RCI och hade då en andelslägenhet längst ner mot gatan. Gick inte att sitta ute och prata för det är en genomfart för bussar och inte minst motorcyklar. Vi tyckte ändå att det var ok och återvände i november 2016 men som charterresenärer. Vi fick en lgh som luktade mögel så fort vi öppnade dörren. Vi tänkte att kanske det har varit instängt bara eftersom hotellet ligger på en bergssida. När vi kom in i sovrummet höll vi på att smälla av. Mitt resesällskap fick genast ett astmaanfall och det luktade fruktansvärt i sovrummet och när vi öppnade garderobsdörren så var det som att få en käftsmäll. Jag gick genast till receptionen men ingen hjälp att få där inte. Som charterresenär har man verkligen ingenting att hämta där om man jämför med hur det var när vi var där som RCI-gäst. Ving tog sitt ansvar omedelbart - stor eloge till dem. Vi övernattade en natt och väskorna fick stå på terrassen. Den lukten ville man inte ha i kläderna. Dessutom är det långt ifrån nyttigt med mögel. Den hjälp receptionen tänkte ge var att måla om i garderoben. Jahaja, kamouflera lukten någon vecka till. Nej tack. Det var sista gången Cala Blanca fick se oss som gäster. Har man bara tur att få rätt lgh så är det mer än ok men bemötandet gång 2 tog fullständigt bort lusten att återvända. Det är också en massa trappor och väljer man hissen så får man byta ett par gånger för att komma längst ner.

Rumstips: Högt upp. Men som sagt tidigare; det är andelslägenheter.
1  Tack Åsa H
Omdömet skrevs 9 januari 2017 från mobil enhet

Välskött och prisvärt. Gratis shuttle till Puerto de Mogan och Puerto Rico. Fin pool och trevlig personal. Nackdel är att hotellets poolområde får sol först vid kl 11.00-11.30 (januari). Bra med parkering pch WiFi har haft täckning nästan hela tiden. Stora balkonger med både matgrupp för fyra och solstolar.

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack erikj617
Omdömet skrevs 4 december 2016

Rummen på Cala Blanca är aningen små, men bra. Sängarna är utmärkta. Den lilla köksdelen är toppen. Ingenting fattas utrustningsmässigt och det är kvalitet på allt, från knivarna till korkskruven. Jag har inte bott på något hotell som ens kommit i närheten av hotellet i det avseendet. Micro, brödrost, spishäll, inbyggd ugn och diskmaskin. Diskmedel och disksvamp ingår.Det säger det mesta.
TV, stor och rejäl, finns i både sovrum och vardagsrum, dessutom smart-TV, vilket jag heller aldrig funnit på något annat hotell. Det finns dessutom AC i både vardagsrum och sovrum.
Altanen är verkligen väl tilltagen, med bord och stolar för fyra. Dessutom två solsängar, utan att det på något vis är trångt. Bra badrum med rejäla handdukar och duschtvål i en behållare. Så denna del får högsta betyg.
Städningen är det sämre med. Vad jag förstod städades det var 3:e dag. Det kunde utökas till varannan dag, åtminstone.
Personalen artiga och trevliga, ingenting att klaga på där.
Minimarketen är bland det sämre jag sett. Väldigt begränsat utbud och öppnade inte förrän 9:00.
Det finns ett rikt utbud av aktiviteter på hotellet, men jag prövade ingenting, så där har jag ingen uppfattning, men det finns.
Omgivningar: Det är rätt så långt till busshållplatserna. På alutet finns en genväg som personer med dålig balans, äldre tex. helst bör undvika. Man tjänar kanske två minuter, vad det kan vara väer om man råkar snubbla och göra illa sig. Det är rätt så brant upp till hotellet och de som har svårt att röra sig får nog vara beredda på att åka taxi.

Rumstips: Välj ett rum som inte ligger för nära restaurangen.
Tack Leif D
Omdömet skrevs 25 november 2016 från mobil enhet

Som vanligt levererar "diamonds" anläggningar. Stor fin balkong med havsutsikt, bra utrustning i lägenheten, rent och snyggt och trevlig, tillmötesgående personal. Läget finns som sagt inget att klaga på enkelt att ta sig till Puerto Mogan, vilket är ett måste då taurito är ett hotellområde med väldigt lite utbud av restauranger. Trafiken och då främst accelererande motorcyklar var ett störande moment.

Tack StefanK3460