“Solsemester”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Cala Blanca
Rankad som nummer 11 av 16 hotell i Mogan
MiljöledareSilvernivå
Omdömet skrevs januari 9 2017 från mobil enhet

Välskött och prisvärt. Gratis shuttle till Puerto de Mogan och Puerto Rico. Fin pool och trevlig personal. Nackdel är att hotellets poolområde får sol först vid kl 11.00-11.30 (januari). Bra med parkering pch WiFi har haft täckning nästan hela tiden. Stora balkonger med både matgrupp för fyra och solstolar.

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
Tack Erik J

Omdömet skrevs december 4 2016

Rummen på Cala Blanca är aningen små, men bra. Sängarna är utmärkta. Den lilla köksdelen är toppen. Ingenting fattas utrustningsmässigt och det är kvalitet på allt, från knivarna till korkskruven. Jag har inte bott på något hotell som ens kommit i närheten av hotellet i det avseendet. Micro, brödrost, spishäll, inbyggd ugn och diskmaskin. Diskmedel och disksvamp ingår.Det säger det mesta.
TV, stor och rejäl, finns i både sovrum och vardagsrum, dessutom smart-TV, vilket jag heller aldrig funnit på något annat hotell. Det finns dessutom AC i både vardagsrum och sovrum.
Altanen är verkligen väl tilltagen, med bord och stolar för fyra. Dessutom två solsängar, utan att det på något vis är trångt. Bra badrum med rejäla handdukar och duschtvål i en behållare. Så denna del får högsta betyg.
Städningen är det sämre med. Vad jag förstod städades det var 3:e dag. Det kunde utökas till varannan dag, åtminstone.
Personalen artiga och trevliga, ingenting att klaga på där.
Minimarketen är bland det sämre jag sett. Väldigt begränsat utbud och öppnade inte förrän 9:00.
Det finns ett rikt utbud av aktiviteter på hotellet, men jag prövade ingenting, så där har jag ingen uppfattning, men det finns.
Omgivningar: Det är rätt så långt till busshållplatserna. På alutet finns en genväg som personer med dålig balans, äldre tex. helst bör undvika. Man tjänar kanske två minuter, vad det kan vara väer om man råkar snubbla och göra illa sig. Det är rätt så brant upp till hotellet och de som har svårt att röra sig får nog vara beredda på att åka taxi.

Tips för att välja rum: Välj ett rum som inte ligger för nära restaurangen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2016, reste med familjen
Tack Leif D
Omdömet skrevs november 25 2016 från mobil enhet

Som vanligt levererar "diamonds" anläggningar. Stor fin balkong med havsutsikt, bra utrustning i lägenheten, rent och snyggt och trevlig, tillmötesgående personal. Läget finns som sagt inget att klaga på enkelt att ta sig till Puerto Mogan, vilket är ett måste då taurito är ett hotellområde med väldigt lite utbud av restauranger. Trafiken och då främst accelererande motorcyklar var ett störande moment.

Bodde här: November 2016, reste som ett par
Tack Stefan K
Omdömet skrevs november 1 2016 från mobil enhet

Bodde här en vecka, okt-nov. Vacker utsikt, trevlig personal, fina rum och härlig pool.
Vi bodde längst ner, man kan störas av vägen utanför, men ingen fara. Bra restaurang med god mat och humana priset. Ligger uppe på toppen av berget, bra att ha bil om man inte vill promenera i backen hela veckan.

Bodde här: November 2016
Tack li f
Omdömet skrevs april 4 2016

Snygga fräscha lägenheter och en bra, uppvärmd pool. Men framför allt en resturang utöver det vanliga. Poolmenyn var över förväntan. Kvällsmenyn italieninspirerad. Det enda som drar ner omdömet är läget och byn Taurito, som är ganska trist.

Tips för att välja rum: Högre upp för utsiktens skull
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2016, reste som ett par
Tack herrulf
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Mogan
1,2 km bort
1,4 km bort
Radisson Blu Resort & Spa, Gran Canaria, Mogan
1,3 km bort
Hotel Puerto de Mogan THe Senses Collection
Hotel Puerto de Mogan THe Senses ...
Nr 2 av 2 i Puerto de Mogán
890 omdömen
20,6 km bort
Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel
Visa priser

Besökt Cala Blanca? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Cala Blanca

Adress: Calle Albaicin 12 | Playa Taurito, 35138, Mogan, Gran Canaria, Spanien (Tidigare Club Cala Blanca)
Telefonnummer:
Region: Spanien > Kanarieöarna > Gran Canaria > Mogan
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri parkering Pentry Restaurang Busstransfertjänst Sviter Swimmingpool
Typ av hotell:
Nr 1 av Miljöhotell i Mogan
Nr 5 av Strandhotell i Mogan
Nr 5 av Romantiska hotell i Mogan
Prisklass: 618 kr - 2 157 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Cala Blanca 3*
Antal rum: 93
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Cala Blanca. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Club Cala Blanca Hotel Mogan
Hotel Cala Blanca

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?