“Riktigt bra lunchställe”

Rankad som nr 7 av 30 Restauranger i Playa de Fanabe
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Middag, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Riktigt bra lunchställe. Mycket bra sallader som görs av Fräscha råvaror, trevlig personal. Deras räkor med vitlök är riktigt goda.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Jojje79

Omdömet skrevs 22 februari 2019 från mobil enhet

Gick på tidigare goda omdömen i valet av denna restaurang/café. Första intrycket var en besvikelse. Så tråkig och ett riktigt hak, men vi valde att testa och se om det goda omdömena stämde. Och det gör det om maten - den är väldigt god!
På menyn finns det mesta att välja på och till rimliga priser. Gulaschen var utsökt och kyckling med svampsås mycket smakrik. Men vilka överdrivet stora portioner! På gränsen till motbjudande. Såsen rann nästan över kanten på tallriken. Potatis/ris och grönsaker ingår inte och får beställas till, vilket även det är för stora portioner. Hade vi vetat detta hade vi inte beställt ett par tapas som förrätt och endast beställt tre huvudrätter på fyra personer och då har vi ändå en storätande tonårskille med i sällskapet.
Det blev en rätt dyr kväll i slutänden och mycket mat som fick kastas, vilket känns oerhört tråkigt och väldigt onödigt.

Tips till restaurangen: minska ner portionerna rejält (särskilt såsen) och lägg till potatis/ris och lite grönsaker till samma pris så behöver ni inte kasta så mycket mat!
Låt hellre gästerna få lite extra sås eller potatis/fries om så önskas.

Datum för besöket: februari 2019
1  Tack VinceFonzie
Omdömet skrevs 11 januari 2019 från mobil enhet

Menyn spretar och miljön är enkel, likaså de rätter vi provade men oj så gott!!!
Vi delade friterad småfisk (baitfish) och sardiner i vitlök från tapasmenyn till förrätt. Helt gudomligt gott i all sin enkelhet och väldigt generösa portioner. Till huvudrätt åt vi en tjeckisk specialitet med fläskstek, kål och potatisdumplings. Så välbalanserat och gott!!! Det var tur vi delade rätter för vi hade inte kunnat äta mer av de rikliga portionerna.

Personalen var fantastiskt trevlig och tillmötesgående och trevlig. Noterar att notan var hälften så hög som dagen före, men stt maten fullkomligt överglänste gårdagens meny!!!

Vi kommer tillbaka!

Datum för besöket: januari 2019
Tack anderss569
OrangeCafeTeam, Propietario på Orange Cafe, svarade på det här omdömetSvarade 13 januari 2019

Hello, thank you for your nice opinion, hope next time you come we deserve 5 stars review.

Omdömet skrevs 31 oktober 2018 från mobil enhet

Enkelt och utan krusiduller. Till synes spretig meny med allt från pizza, fisk/skaldjur till tapas och tjeckiska specialiteter. Jag tog en chansning och beställde grillade fiskfiléer, frun beställde gulasch och barnen hamburgare. Över förväntan hos oss alla.... dessutom till ett pris som är tilltalande.
Rekommenderas

Datum för besöket: oktober 2018
Tack andreasbO8516RO
Omdömet skrevs 3 februari 2018 från mobil enhet

Strandnära trevlig personal och så gott! Käkat lunch, omelett och sallad vid ett flertal tillfällen. Även tapas. Prisvärt och väl tilltagna portioner

Datum för besöket: februari 2018
Tack klippor
OrangeCafeTeam, Propietario på Orange Cafe, svarade på det här omdömetSvarade 14 mars 2018

Thank you for your opinion.

Resenärer som tittade på Orange Cafe tittade också på

Playa de Fanabe, Costa Adeje
Playa de Fanabe, Costa Adeje

Besökt Orange Cafe? Berätta vad du tyckte!