“Påskafton ”

Långedrags Värdshus
Rankad som nr 1 av 40 Restauranger i Västra Frölunda
Kök: Skandinaviskt
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Toppen mat och service! Utsökt påsk-buffé och väldigt bra service - restaurang av hög klass! Underbar läge med fantastisk fin u utsikt! Stor uppvärm veranda.. normala priser - värd varenda krona!

Tack Katja P

Omdömet skrevs 29 mars 2018 från mobil enhet

Vi var här med familj och firade födelsedag. Alla beställde in 3 rätter, varav jag valde lax till förrätt och fisk till varmrätt samt creme brulé till efterrätt. Alla mina rätter var till stor besvikelse då det inte smakade någonting alls... De som beställde löjrom till förrätt och köttet till varmrätt var dock nöjda. Men det som framförallt förvånade mig var nivån på servicen. Med tanke på vilka priser dom tar kvällstid var det verkligen under all kritik. Ingen presentation av maten, bestick saknades när varmrätten kom, inga köttknivar gavs... Första flaskan vin vi beställde var ett rosé de inte hade hemma, så vi fick ett annat utan någon beskrivning alls vad det var för något. Ingen frågan om påfyllning av dryck gavs till varmrätten där vi ville kika på vinlistan efter något rött, istället kom det en servitris med en flaska ”husets” eller liknande och började hälla upp glasvis utan någon fråga. Överlag, så var det katastrof service och mat, speciellt med tanke på att dem utger sig för att vara ett lite ”finare” ställe. Fin lokal som där atmosfären skulle förbättras med lite bakgrundsmusik istället för en tyst matsal. Hoppas att dom anställer lite kunnigare servis och ser över sina maträtter.

Tack PixieCB
Omdömet skrevs 1 februari 2018 från mobil enhet

Vilken härlig restaurang precis vid havet
Blåsigt och kallt utomhus, men en härlig utsikt över det blågrå havet.
Solen tittade för ovanligheten fram och bländade våra ögon
Vi åt dagens fisksoppa som var alldeles utmärkt , salladsbord och kaffe ingick oxå i dagens lunch
Det blir fler besök

1  Tack Frank G. F
Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

Dagens lunch väldigt god - stekt strömming dock en mindre god Ceasarsallad, alldeles för mycket dressing. Placerades mitt i rummet vid ett stort födelsedagsfölje som minglade runt oss utan någon notis från personal.

Tack Monica R
Omdömet skrevs 25 januari 2018 från mobil enhet

Herregud det måste va det godaste jag någonsin ätit! Även om man inte är vegetarian bör msn pröva den rätten på a la carten! Tryffelrisotton va fantastisk alltså!

Tack Amandaosara

Resenärer som tittade på Långedrags Värdshus tittade också på

Västra Frölunda, Västra Götalands län
Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Långedrags Värdshus? Berätta vad du tyckte!