Travelocity
Orbitz.com
StayForLong
CheapTickets

Ett golfpaket här rekommenderas - väldigt bra! Fina rum, bra middag och god frukost! Dessutom är golfbanan omväxlande och trevlig.
Däremot förstår jag inte varför jag ska skriva 200 tecken! Det får ni ändra på!

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Inga B

Vi har besökt Mauritzberg många gånger och kan verkligen rekommendera ett besök. Mycket bra personal, vackert läge, bra boende och golfen är toppen. Mycket bra kondition på banan för att vara så tidigt på säsongen.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack evawR2036VR
Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Firade 20 års bröllopsdag med min fru och bestämde oss för att hyra ett gästhus hos mauritzberg. Vi bokade vistelsen den 5e till 8e augusti och gjorde själva bokningen den 3e augusti. Pengarna drogs direkt förstås och vi fick bekräftelsemail. Senare fick vi ett nytt mail som gav oss referensnummer och mer information om besöket, vart vi hittar nycklar osv.

Dagen efter får jag ett samtal som inte går igenom, jag väntar en stund och ringer tillbaka. Det var från Mauritzberg där jag fick veta att min bokning inte borde ha fått gjorts alls för dom hade tydligen fullbokat. Olyckligt med bokningssystemet och dom kan inte göra något åt saken.

Självklart blev jag oerhört besviken, oavsett anledning så förstördes våra planer helt. Är fullt medveten om att vi var ändå sent ute men vi är å andra sidan väldigt sporadiska av oss :)

En ursäkt gavs och det var det. Ingen kompensation, ingenting. Bara en "Beklagar men så är det". i.o.m att vi var så sent ute så ville vi hinna boka något annat och bad om pengarna tillbaka. Varpå jag får svaret "det tar 2-3 arbetgsdagar".

Självklart vet jag det, men nu har dom klantat sig ordentligt och då förväntar jag mig att dom åtgärdar det här på bästa möjliga sätt.

Blev lovad att deras VD skulle kontakta mig klockan 17 och swisha tillbaka pengarna. Jag fick ett mail runt 18.30 där deras VD säger att det är tråkigt att det hände men att dom inte kan swisha tillbaka utan dom gör en vanlig återbetalning och att pengarna kommer iaf dagen efter (onsdag morgon alltså). Morgonen efter kom det inga pengar. Jag kontaktar honom igen och han säger "du kanske inte förstår hur återbetalningar fungerar, ska jag ringa dig och förklara? du får pengarna under natten"

Torsdagen kom och inte ett öre syns. Nu var det bara glömma att dom pengarna kommer innan helgen. Han skickar lite bilder på hur det ser ut i deras system och säger "det är din bank som ansvarar nu, jag har gjort det jag kan".

Pengarna kom först måndag morgon. Tomma löften från VDn, ingen riktig ursäkt, ingen kompensation, ingenting. Bara arrogant bemötande och krossade planer.

Självklart kan jag inte ge betyg på själva stället då vi inte ens fick chansen att komma tid. Men eftersom bemötandet var katastrofal och servicesen urusel där det tog nästan en hel vecka att få tillbaka pengarna på en bokning som dom hade 100% ansvar för att det blev fel är ett skämt.

Datum för vistelsen: augusti 2020
2  Tack omikhron
Juha Lipsanen, Owner på Mauritzbergs Slott & Golf, svarade på det här omdömetSvarade 28 oktober 2020

Hej Luis!

Ja, det stämmer, på grund av ett tekniskt fel syntes tillgänglighet i vårt gäshus, trots att detta redan var bokat.

Det stämmer också, som jag informerade dig i ett av flera mejls, att vi som företag inte kan betala tillbaka pengar med swish om betalningen inte har blivit gjord med swish. Detsamma gäller vid bankkortsbetalningar.

Då vi krediterar en onlinebetalning före midnatt, samma dag som bokningen gjorts, släpps kortresevationen genast och inga pengar dras. Då det upptäcktes först dagen därpå att ett fel hade uppstått, tog det längre tid. Som jag också nämnde till er, kan vi inte styra bankens återbetalningsdagar. Jag var säker på att det skulle gå snabbare än vad det gjorde.

Jag föredrog att ta hand om detta ärende själv och följde upp processen med banken och dig vid åtskilliga tillfällen. Samtidigt försäkrade jag dig om att du skulle få pengarna tillbaka, vilket du också gjorde.

Vi har varit ärliga under hela processen och är fortfarande ledsna för den inträffade dubbelbokningen. En olycklig händelse som vi tyvärr inte kunde styra.

Jag hoppas ha möjligheten att se er besöka oss vid ett annat tillfälle, så att ni kan njuta av vår underbara anläggning och dess omgivningar. Då du har mina kontaktuppgifter, kontakta mig gärna.

Med vänlig hälsning,

Juha Lipsanen
VD

Omdömet skrevs 24 juli 2020

Dålig kommunikation mellan personalen. Ens säger något och den andra säger något annat. Vissa av personalen är riktigt otrevliga. En äldre man som är släkt till ägaren går runt och skäller ut personalen. Mycket dålig stämning. Maten var sisådär. Många fyllo gäster som sitter och spyr vid matbordet. Golfen ok men inte värt pengarna överhuvudtaget.
Oprofessionellt bemötande.
Men bra utsikter.

Datum för vistelsen: juli 2020
2  Tack FaderH

Hej FaderH!

Tack för besöket till vår anläggning och för dina kommentarer.

Vi är ledsna att höra att din vistelse hos oss inte var som du väntat dig men då du inte heller berättar i detalj vad som hänt, är det svårt för oss att arbeta vidare och förbättra det som inte uppfyllde fina förväntningar.

Då vårt mål är att alltid förbättra anläggningen, skulle jag uppskatta mycket om du kunde komma tillbaka till mig med en mer detaljerad rapport till service@mauritzberg.se.

Tack än en gång för din tid att komma tillbaka till oss.

Med vänlig hälsning,

Juha Lipsanen
VD

Omdömet skrevs 13 juli 2020 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell med mycket fina omgivningar. Rena fräscha rum och fint badrum. Golfbanan var mycket bra och välskött. Hotellet ligger mycket vackert vid vattnet. Fin bastu och bad finns, samt två tennis banor. Lugnt och avkopplande.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack p_ternstrom