Öppet i dag: 00:00 - 23:59

från 66,67 US$
från 216,00 US$
från 132,90 US$
Omdömet skrevs 7 oktober 2019 från mobil enhet

Super fin nationalpark med vacker natur och ett spännande djurliv!
Åkte hit som många andra för att spana efter tigrar, dessvärre helt fel tid på året att komma hit för att göra de då det höga gräset och dom många vattenhålen gör det nästan omöjligt att få syn på de vackra djuren!

Några som jag delade jeep med sa att man hade en 5% chans att få syn på djuret vid denna tiden på året!

Enligt rekommendationer så skall runda 1 och 3 vara de bästa om man vill få syn på en tiger!

Pris
Jag betalade 2,300 rupies för 3 h safari i en Jeep.

Backpacker tips
Har man inte så mycket tid i Indien eller en lägre budget så hade jag rekommenderat att man hoppat över denna aktivitet!
Detta mest baserat på att de tar mellan 3-4 h för att ta sig från Jaipur till parken och att de kostar så mycket och att de är så svårt att få syn på tigrarna!

Datum för upplevelsen: oktober 2019
1  Tack dennisklaar
Omdömet skrevs 22 februari 2019 från mobil enhet

Parken är överexploaterad, hela den omgivande byn är uppbyggd på turismen och safari-turerna i parken. Det innebär att ni åker runt bland en massa andra jeepar och bussar, vilket förstör naturupplevelsen. Fokus är bara på att ”hitta tiger” och väldigt lite på övrig flora och fauna. Vägen är hemskt gropig och sanden ryker. Vi hade oturen att ha den mest oengagerade / ointresserade guide vi någonsin mött! Nu såg vi ingen tiger, vilket givetvis inte gjorde turen bättre, men vi var glada över att se en Kingfisher ( mycket färgglad fågel )!

Tack birgittaganedahl
Omdömet skrevs 13 februari 2019 från mobil enhet

Det går inte att föreställa sig vad som sker I en när efter första åktur med jeep genom parken få uppleva skön miljö och fler sorters små och stora djur. Men sen tur 2 då är spänning i luften, djuren börjar varna och så, så kommer han. Son of Kryshna två år gammal på majestätiskt maner genom en fantastisk bakgrund. Jag var den enda med systemkamera och 300 objektiv. Behövdes. Sov inte under natten. Magiskt.

Tack 813ingmarieb
Omdömet skrevs 13 februari 2019 från mobil enhet

Det var spännande att åka runt på tigersafari i detta omväxlande och exotiska djungelboksliknande naturområde. Trots lång morgon- och eftermiddagssafari såg vi ingen tiger men massor av andra djur och fåglar inklusive till exempel leopard, krokodiler, apor och antiloper. Suveräna guider och chaufförer. Missa inte att besöka fortet också, vilket stort och imponerande okänt världsarv uppe på berget!

Tack 11ErikS
Omdömet skrevs 4 februari 2018

Vi äkte ut på sen em. vi var 6 personer i en öppen jeep i Nationalparken
Till en början såg vi bara rådjur o hjort. sen anade vi en tiger långt bland buskarna. det fick vi nöja os med . när vi sedan skulle återvända till hotellet så stod två jeepar på vägen och tittar på andra sidan vattnet på en hona som badar och hennes unge som ligger och tittar på henne Ingen verkar ha sett Tiger hanen som ligger bara några meter från vår Jeep, när han skall gå efter honan kommer han inte förbi oss så han gör en liv bara en halvmeter från oss,

Datum för upplevelsen: mars 2017
1  Tack 100kerstia