Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla

En liten oas att besöka i närheten av centrala Stockholm. Underbart läge med en utsikt man längtar efter att få uppleva.
Supertrevlig personal, fantastisk mat och ett SPA som verkligen är värt ett besök. Vi besökte även vinfabriken och fick guidad tur hur de framställer vin. Det här rekommenderar jag verkligen!! Stort tack ❤

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Kathrine W
Högberga Gård, Hotelldirektör på Högberga Gård Hotell, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej Kathrine W,
Stort varmt tack för ditt fantastiskt fina omdöme. Det glädjer mig mycket att ni njutit av den vackra miljön och bad och relax i vårt Havs-SPA. Extra roligt att höra att ni hann med ett besök i vinfabiken, vi är förstås väldigt stolta över att ha Sveriges första toscanska vinfabrik hos oss. Tack igen och varmt välkommen tillbaka till oss!

Bästa hälsningar,
Tina Dernelid

Omdömet skrevs 12 maj 2021

Vacker miljö men...

Middagen kändes spretig. Vi fick inte ihop smakerna på tallriken. Förrätt med svamp, havtorn (som var väldigt syliga) och någon majonäsaktig sås. Dessa tre ihop ville alla dra åt olika håll. Samma med nästa rätt med pilgrimsmussla och tomat. Tomaten dominerade och tog över så att pilgrimsmusslan försvann.

Vi bodde i sviten, riktigt fin. Aningens slitet men utsikten var fantastisk.

Jag fyllde år. Vanligtvis när vi bott på andra hotell och jag flaggat upp sådant innan brukar vi få något litet extra. Men inte här...

Pooldelen var jätte mysig med varmkälla att hänga i, fantastisk utsikt, samt bubbelpool inne även den med fin utsikt. Fanns möjlighet att köpa dryck att sippa på när vi badade vilket ger extra mysfaktor.

Kinarummet, där vi intog vårt afternoontea, är jätte fint.

Vi var på vinfabriksvisning/vinprovning vilket jag tyvärr inte kan rekommendera. Jag har varit på vingårdar utomlands och flera vin- och champagneprovningar i Sverige. Det är något jag tycker är roligt. Här fick vi dock informationen att vinmakare inte tänker på smakerna utan för dessa handlar det om att se om vinet har för mycket bottensats eller oxiderat. Känns orimligt att driva vinfabrik utan att intressera sig för smaker. Så denna gav tyvärr (iaf inte mig) något alls. Men det kanske är olika i vilken utsträckning man har intresse...

Som helhetsintryck skulle jag tyvärr hellre rekommendera Yasuragi, Krägga eller Ulfsunda.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Alexandra D
Omdömet skrevs 2 maj 2021 från mobil enhet

Slitet hotell som är i behov av renovering. Vår dusch läckte och det var extremt lyhört vilket störde nattsömnen. Hotellet är väldigt överprisat och inte värt pengarna. Maten var smaklös och det va så kallt i matsalen att folk satt med jackorna på sig. När vi bad om att få byta bord för att det blåste rätt på oss gick det inte för kyparen ville inte behöva springa mer än nödvändigt till olika platser. Vi var väldigt besvikna på vår förväntade upplevelse.

Rumstips: Kan inte rekommendera detta boende.
Datum för vistelsen: april 2021
Tack AlexandraReb
Högberga Gård, Hotelldirektör på Högberga Gård Hotell, svarade på det här omdömetSvarade 5 maj 2021

Hej AlexandraReb,
Stort tack för att du tagit dig tid att skriva om din upplevelse. Dock var det ingen rolig läsning och långt i från den service och kvalitet vi vill leverera. Jag vill gärna komma i kontakt med dig och skulle uppskatta om du hör av dig till mig på tina.dernelid@hogberga.se, 070-265 56 36.Igen, tack!

Bästa hälsningar;
Tina Dernelid

Omdömet skrevs 22 februari 2021 från mobil enhet

Bokade långweekend i sviten. På lördag efter lunch slutade varmvattnet fungera.

Väldigt trist då vi valde att betala högre pris för att ha sviten som hade bubbelbad i rummet så vi kunde bada där om spat blev för trångt, vilket kändes som gränsfall ibland. Under lördag eftermiddag fick vi ett meddelande att värmepannan i huvudbyggnaden hade gått sönder och det inte fanns någon prognos när detta skulle vara åtgärdat. Vi kunde därför varken bada eller duscha på rummet utan hänvisades att duscha i spat eller på gymet som båda ligger i andra byggnader.

Maten var toppen, vi var väldigt nöjda med samtliga måltider men tyvärr drar varmvattnet ned helheten kraftigt - att betala högre pris för ett badrum man ej kan använda samt behöva gå till ett annat hus för att duscha blir minst sagt märkligt när man är på spa-weekend.

Vid utcheckning fick vi till svar att dem trodde problemet redan hade blivit åtgärdat.

Datum för vistelsen: februari 2021
Tack petervallberg
Omdömet skrevs 31 januari 2020 från mobil enhet

Bokade en weekend här med visning av vinfabriken och bad i poolen. Kvällen innan vi skulle komma dit så ringer dom och informerar om att vi inte får gå på visningen av vinfabriken för att det blivit bokat av ett annat sällskap och att även poolen blivit abonnerad hela eftermiddagen.

När man bokar ett sånt ställe så är det ju av anledningen att man vill ta del av just det som de säger sig erbjuda sina gäster men det fick vi ingen förståelse för alls. Ingen ursäkt, inget erbjudande om kompensation.

Otroligt dåligt att informera om det mindre än ett dygn innan vår ankomst, vi hade bokat det sedan flera veckor tillbaka och hade ordnat barnvakt. För oss tappades vitsen med att åka dit men det är svårt att hitta ett alternativt ställe med så kort varsel.

Datum för vistelsen: januari 2020
4  Tack Sara C