Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 31 augusti 2018 från mobil enhet

Högberga Gård på Lidingö ligger magnifikt beläget på en bergskam med utsikt över sjön. Byggnad i ädre stil och med charmig inredning samt ett mycket bra kök. Finns även ett Spa med sagolik utsikt. Maten förtjänar ett speciellt hedersomnämnande, mycket god och vällagad mat. Frukosten håller god klass. Rekommenderas varmt.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack carljohank896
Högberga G, Hotelldirektör på Högberga Gård Hotell, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2018

Hej Carl-Johan K,
Stort varmt tack för ditt fina omdöme. Härligt att höra att du haft det bra hos oss och njutit av måltiderna och den vackra miljön vid havet. Och visst är den varma källan i berget i vårt havsspa något alldeles extra. Hoppas på att få välkomna dig tillbaka till oss snart igen.

Tina Dernelid, Hotelldirektör

Omdömet skrevs 11 mars 2018

Perfekt för helgmys nära Stockholm. Fantastiskt läge, fina och rymliga rum, god mat och otrolig utsikt från relaxavdelningen. Enkelt att ta sig kommunalt från Stockholm. Kommer hem med massor med ny energi.

Tack Carolined3656
Högberga G, Hotelldirektör på Högberga Gård Hotell, svarade på det här omdömetSvarade 12 mars 2018

Hej Caroline d,

Stort tack för ditt fina omdöme! Så glädjande att höra att du haft det riktigt bra, livsnjutit och laddat batterierna ordentligt hos oss. Varmt välkommen tillbaka!

Bästa hälsningar, Tina Dernelid

Omdömet skrevs 11 mars 2018 från mobil enhet

Var på Högberga gård genom Svenska möten med 3 tjejkompisar. Vi utnyttjade hotellets faciliteter till fullo och började med bastu och bad i den varma källan. Utsikten är oslagbar och badet var superhärlig! Trevligt att man dessutom kan beställa dryck i samband med badet. Åt sedan 4rätters meny som var helt fantastiskt god! Det tyckte vi alla. Efter middagen kunde man gå ned till ett sällskaps rum, även där underbar utsikt. Där hade vi rummet för oss själva och kunde sitta och spela spel och spela musik i högtalarna. Så perfekt! Sängarna var jättesköna, enda nackdelen var att det inte var dubbelmadrass vilket gör det lite omysigare att sova med ett gap emellan sig. Frukosten var lagom, de hade utbud för både veganer och allätare. Saknade enbart lite mer unika (hälso-inseprerande) alternativ. Servicen var verkligen topp-klass och alla verkade älska att vara på jobbet. Man kände sig unik och välkommen som gäst. Hit åker vi gärna igen! Super tack för ett oslagbart dygn!

1  Tack Isabelleericksson

Hej Isabelleerricksson,

Tack snälla för de värmande orden och konkret feedback. Så härligt att höra att ni har haft det riktigt bra hos oss och njutit av bad, avkoppling och fin måltidsupplevelse. Precis som vi önskar. Extra roligt när personalen lämnar avtryck, det ska jag framföra. Tack också för tipset om ännu lite mer hälsoinspirerat på frukosten, det tar vi till oss! Varmt och hjärtligt välkommen åter!

Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Var här med jobbet på konferens och blev bra bemötta undervistelsen , fräscha och ljusa rum med bra utrustning för powerpoint presentationer

Det bästa med hotellet var den otroligt
Goda mat vi fick under vistelsen och de riktigt fräscha rummen som erbjöds gick inte att bli besviken

Ett annat måste när man är här är att uppsöka spa avdelningen med tillhörande vedeldad bastu och en ute pool som är uppvärmd med en extremt bra utsikt utöver vattnet

Restyp: Reste i arbetet
Tack 593johann

Hej johan n,

Stort, varmt tack för ditt fina omdöme!
Underbart att höra att konferensen var så lyckad och att ni också tog er tid att njuta i vårt havsspa. Och visst är miljön, med havet som storslagen kuliss, något alldeles extra. Härligt att höra att du uppskattade måltiderna, vårt kök har höga ambitioner och inte mindre än tre av våra kockar laddar nu som bäst inför VM. Hoppas jag får chansen hälsa dig välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle.

Omdömet skrevs 3 mars 2018

Till det positiva kan nämnas att huvudbyggnaden var mycket fin, allt var fräscht och rent. Maten var bra och kyparen som uppvaktade oss under middagen var otroligt bra!

Däremot funkade inget i relaxavdelningen. Vi hade bokat en romantisk weekend paket där relax ingår i priset och dit gick vi sen efter middagen och var där runt 21 på kvällen. Jacuzzin funkade inte alls. Vi försökte sätta igång den i ungefär 15 minuter. Fanns ingen personal på plats i relaxavdelningen. Vi hittade dock en telefon och ringde till personalen i entren som inte verkade ha någon koll på hur den funkade. De sa endast att det kan dröja innan den sätts igång, vi frågade tar det 1 minut eller 10 minuter? De kunde inte svara på frågan. När vi sa att vi hade försökt sätta igång den under en längre tid kom till slut en personal från entren. Han kunde inte prata någon svenska, han gick dock runt och fixade i olika rum, vi frågade hur det gick och fick knappt något svar tillbaka. Efter att han hade varit där i ungefär 10 minuter så försvann han bara utan att säga om problemet var löst eller inte. Jacuzzin funkade alltså fortfarande inte, vi satt kvar något konfunderade. Till slut tänkte vi äsch vi går ut till varma poolen ute istället, men det gick nämligen inte heller eftersom det fanns ett stort plasttak på den som vi inte kunde ta bort själva. Till slut fick vi alltså gå tillbaka utan att kunnat använda något i relaxdelen ordentligt (och detta var alltså en stor anledning till varför vi faktiskt bokade eftersom finmiddag kan man ju äta var som helst).

Vi sov bägge två väldigt dåligt eftersom det var två små 90 cm sängar som hade tryckts ihop så man ramlade mellan, jag trodde att det skulle vara en dubbelsäng i dubbelrummet, detta kunde i alla fall specificerats i så fall ordentligt.
Vidare kom även en städare in i vårt rum imorse långt innan utcheckning utan att knacka och vi blev otroligt rädda. Det kändes inte alls så proffsigt.

Vi kände helt enkelt att stora delar saknades med tanke på det som utlovades i paketpriset och var därför väldigt missnöjda.

3  Tack Simone B

Hej Simone B,

Tack för din ärliga feedback. Glad att höra att ni uppskattade middagen och service restaurangen. Riktigt ledsen är jag att vi inte lyckats leva upp till era (och våra) förväntningar i övrigt under er weekend. Jag skulle gärna vilja att du kontaktar mig på tina.dernelid@hogberga.se. Igen, tack!