“Middag”

tors 23/9
20:00
Rankad som nr 1 av 26 Restauranger i Vimmerby
Kök: Svenskt, Pub, Gastropub

Beställde spetskålen - dra mig baklänges genom en skördetröska! Gott!

20 minuters promenad från stadshotellet.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack ninapuhakka

Omdömet skrevs 7 maj 2021

Flera vänner har pratat så gott om detta ställe. Därför var kanske förväntningarna för höga. Vi åt lunch där idag. Fiskgryta och Vegetariskt alternativ.
Fiskgrytan var väldigt salt, och med allt för generösa mängder vitpeppar. I grytan fanns fänkål, lök och stora mängder potatis. Vid serveringen lades lite små bitar kall kokt torsk och lax. Det var inte lyckat alls, och inte mycket till fiskgryta i min mun.
Den vegetariska tallriken bestod av väl tillagade rötter, mycket rödbetor, som var bra i både smak och konsistens. I tallriken låg även någon form av biff, med osäkert innehåll. Vi utgick från att den var vegetarisk. Smak, doft och konsistens var dock som gjord av någon sämre köttfärs. VÄLDIGT mycket köttsmak och känsla. Det kan säkert vara lockande för den som äter och uppskattar kött. Men för en vegetarian var det en mardrömslik upplevelse.
Så tyvärr. Detta var inte bra.
Men vi kommer ändå igen, för vi tror stället kan bättre. Personalen var välkomnaden, trevlig och positiv. Och miljön är toppen, med stora möjligheter att välja sittplats i bryggerihallen, i den mysmörka puben, eller i en mer luftigt och upplyst matsal. Så Brygghuset får en chans till. Kanske är det då också en riktig kock på plats. Det var det inte idag!

Datum för besöket: maj 2021
Tack BronsonMansson
Omdömet skrevs 5 februari 2021 från mobil enhet

Trevlig ställe med väldigt trevlig personal. Maten var god. Här kommer jag att äta flera gånger när jag har vägarna förbi

Datum för besöket: februari 2021
Tack andreasl228
Omdömet skrevs 25 oktober 2020

Jättetrångt igår kväll 24/10, fullt överallt och inga avstånd, förstår att smittan ökar nu.....Maten bra som alltid.

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack Pub00
Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

God mat,trevlig personal och kul lokal. Perfekt med en lekplats bredvid uteserveringen när man har barn!

Datum för besöket: juli 2020
2  Tack lisaberti

Resenärer som tittade på Brygghuset tittade också på

Vimmerby, Kalmar län
Vimmerby, Kalmar län

Besökt Brygghuset? Berätta vad du tyckte!