Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com201 US$
Priceline201 US$
eDreams201 US$
Travelocity181 US$
Trip.com207 US$
Omdömet skrevs 15 juli 2019

Bokade ”Sviten” 3 vuxna 1 barn.
Fick handdukar för 2 pers, fotspår i badrummet, incheckning försenad, Minibar ej påfylld.
Känns mer som en lokal än ett rum. Ingen mys eller lyx känsla öht. Allmänt slitet.
Rekommenderas inte för dammalergiker.

Tack Nellielala
Omdömet skrevs 10 juli 2019 från mobil enhet

Rummen var rymliga men slitna. De var även väldigt lyhörda och har man otur att hamna nära gymmet så är det inte så kul.

Vi bodde i ett familjerum nr 318 där vi inte stördes av hög musik från gymmet men man hör allt från grannarna. Frukosten var bra och hotellet fungerar för en övernattning vid besök på Astrid Lindgrens Värld.

Tack FourSwedes
Omdömet skrevs 1 juli 2019 från mobil enhet

Vi bokade in oss för två nätter i början av juli, i tron om att vi skulle kunna vila ut efter att ha gått på Astrid Lindgrens värld i flera timmar med barnen. Men icke.
Hotellet ligger i samma hus som ett gym där det körs pass med svinhög musik och skrikiga instruktörer. I morse kl.05:30 väcktes vi dessutom av hög musik från nämnda gym. Och vi pratar inte om ett dovt basljud, nej vi hör allt. Högt! Inte ett ord om detta nämndes i informationen vid bokning. Personalen (med undantag för den unga tjej som checkade in oss, hon var extremt tillmötesgående) mer eller mindre rycker på axlarna åt saken.

Och "gratis wifi"...nej, glöm det. Fungerar uselt, om det överhuvudtaget funkar.

Till alla barnfamiljer som ska besöka Astrid Lindgrens värld - välj ett annat boende!

Tack Lauri K
Omdömet skrevs 8 juni 2019 från mobil enhet

Hotellet är tyvärr under all kritik. Vi hade med oss våra två små barn (1 år och 3 år). Vi hade bokat en större svit på Hotell Ronja för att kunna bo bekvämt, men det var tyvärr riktigt, riktigt dåligt. Min man och vår treåring skulle sova uppe på sovloftet (mycket brant stege, ej barnvänligt!) men det blev olidligt varmt där uppe. AC:n fungerade inte och receptionen stängde klockan 19, så ingen hjälp fanns att få. Vi öppnade alla fönster men det hjälpte knappt. Balkongdörren leder inte ut till en balkong utan till en gemensam loftgång, vilket gör att man inte kan lämna balkongdörren öppen för då får alla tillgång till ens rum. Inte särskilt betryggande.
Min man uppmätte 34 grader varmt uppe på sovloftet och till slut kräktes treåringen för att det var så varmt. De blev tvungna att sova resten av natten på soffan (ej bäddsoffa, utan en helt vanlig soffa.)

Själva sviten (lägenheten) var sliten och i dåligt skick. Gula äckliga fläckar på bäddmadrassen, ett badkar med trasiga ventiler, ett soffbord med trasig yta och rinnande smutsiga fläckar på väggarna. (Se bilder från rummet). Frukosten var god, men tyvärr så höll inte personalen på att plocka av borden så det fanns inga lediga bord när vi skulle äta. 6 bord av totalt 9 bord på den övre terassen var tomma på folk men fulla med disk. Vi blev tvungna att städa av ett bord själva till slut för att få någonstans att sitta.

Jag diskuterade vår besvikelse över en natts förlorad sömn vid utcheckning med personalen, men de såg bara förvånade ut och bad om ursäkt och erbjöd ingen som helst kompensation. Vi betalade 2336 kronor för ett olidligt hett hotellrum, och en natts förstörd sömn. Helt klart en blåsning, och inte värt pengarna. Vi var inte särskilt pigga och glada när vi skulle spendera dagen på Astrid Lindgrens värld sedan.
Jag rekommenderar att framtida gäster letar efter ett annat boende!

Datum för vistelsen: juni 2019
1  Tack SophiePe87
Omdömet skrevs 4 mars 2019 från mobil enhet

Fruktansvärt dåligt. Verkade endast finnas sommarjobbare, såg ingen ordinarie personal. Fick fel mat i matsalen och det tog lång tid
Hade kunna lagt sig och sova 1 timma. Fanns många som kom senare och gick tidigare. Långt och besvärligt att gå till centrum. Hade varit bättre att tälta. ALDRIG mer!

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Joakim F