Omdömet skrevs 29 mars 2018

Nu är deg tedje gången som jag fyller i detta . Allt var jättebra under vistelsen, men denna enkät är inte så enkel. Varför kräva 200 tecken? Och varför är fet svårt att skicka in den, så att den återkommer flera gånger

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack lenabjornhage
Nils F, Hotelldirektör på Smögens Hafvsbad, svarade på det här omdömetSvarade 17 april 2018

Hej Lenabjornhage
Härligt att du hade det bra oss hos. Jag ska undersöka vad problemet med enkäten Så ska det givetvis inte vara, antal teckan ska vi givetvis också se över. Ha en fin vår mvh Nils

Omdömet skrevs 27 mars 2018

Fina och rymliga rum,skönt bad,god middag och frukost och bra service gör detta till en riktigt bra helg.Det var även skönt att kunna gå på smögens brygga utan att behöva trängas med högljudda och mer eller mindre berusade båtturister.

Tips för att välja rum: Ta helst ett rum i huvudbyggnaden för bor man i annexet måste man byta om i badet då det är en liten bit att gå utomhus,ca 100 m.
Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack tomaserik

Tusen tack för ditt inlägg det värmer

Omdömet skrevs 11 mars 2018

Vi gästade hotellet för 5:e eller 6:e gången. Vi gillar denna plats och återkommer då och då. Vi har prövat olika rum, men alltid sett till att slippa Läsidan, som är ett annex som ligger några hundra meter från hotellet. Vi har brukat ha ett av rummen, som ligger med gångstig utanför fönstren, som leder till havet. Tyvärr är utsikten från dessa rum bara en bergvägg mitt emot, tvärs över gångstigen till havet, så denna gång bestämde vi att ta ett rum med havsutsikt. Havsutsikten visade sig vara åt en annan riktning, än mot det närliggande havet. Men vi såg havet - långt bort. Rummet låg i huvudbyggnaden, så vi trodde att vi slagit till på allra bästa läget. Detta rum visade sig vara mycket mindre och enklare än rummen vid gångstigen. Jag saknade också den lilla sittgrupp med bord till, som vi haft i de andra rummen. Tå stolar fanns, men inget bord. Det fick nog inte plats. Detta rum var beläget en trappa upp från restaurangen, nära och bra. Men jag värdesätter mer, efter att ha prövat detta, att få ett större rum med fransk balkong och närhet till spaavdelningen som de andra rummen har.
Frukosten är jättefin, och det är njutbart att sitta och äta och titta ut över havet. Rummen är inte i toppskick, (behöver renoveras och förnyas) men spaavdelningen, promenaderna på klipporna vid havet utanför och den ljuvliga frukosten uppväger faktiskt det. Vi återkommer med jämna mellanrum.

Tips för att välja rum: Välj rummen som ligger i samma byggnad som spaavdelningen. Stora, fransk balkong, promenadstigen till havet utanför dörren....
  • Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Viola1956
Nils F, Hotelldirektör på Smögens Hafvsbad, svarade på det här omdömetSvarade 22 mars 2018

Hej Viola1956

Roligt att läsa att ni besökt oss så många gånger, Jag kan tipsa er om sviten vårt mest prisvärda rum. Utsikten är slående härlig soffgrupp och jacuzzi :)

Vi gläder oss mycket att ha er som gäster, kom snart tillbaka

Omdömet skrevs 8 mars 2018

Under vistelsen får både själen och kroppen sitt. Efter massagen och bastubaden finner man lugn och harmoni. Man avslutar kvällen med en delikat middag. Man kan även ströva i omgivningen och få fina naturupplevelser.

Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Tack railivg

Hej railivg
Naturen är helt fantastisk här på Smögen
Låter som du haft det bra hos oss kom snart tillbaka

Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Åkte hit för en natts avkoppling. Bokade paket med tvårätters middag på kvällen. Checkade in vid tre tiden. Gick till rummet som låg på 1:a våning. Utsikt mot en gångväg och bergvägg men det gjorde inget då vi inte tänkt tillbringa så mycket tid på rummet. Fick även erbjudande att uppgradera oss, vilket vi hoppade. Gick direkt till spa’t, det var ganska lite folk, lugnt och skönt. Folk fylldes på allteftersom, så det var ganska mycket senare på eftermiddagen. Varmt, lugnt och skönt. Perfekt avkoppling efter en jobbig vecka. Middagen på kvällen var ingen kulinarisk upplevelse men helt ok. Vinet vi beställde till maten var inte snålt tilltaget. Frukosten var väldigt bra med det mesta du kan önska dig. Det fanns t.om både pannkakor och våfflor som du fick grädda själv. Riktig grädde till. Kan verkligen rekommendera detta ställe. Kommer definitivt komma tillbaka.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack SwedenLotta

Bästa SwedenLotta

Härligt att ni valde att komma till oss. Låter som ni haft det bra

Att frukosten var tillbelåtenhet är extra kul då vi lägger mycket kraft på den. Jag tar till mig att middagen inte riktigt nådde upp till era förväntningar. Vi jobbar med förbättringar. kom snart tillbaka mvh Nils Folkesson