Spara
Höjdpunkter från omdömen
Solid park

Min fyra är ett vuxenbetyg, och barn sätter säkert en femma. Det är på det hela taget en väldigt ... läs mer

Omdömet skrevs för 3 dagar sedan
VeniUltra
Hallands län, Sverige
En fantastisk upplevelse

En välplanerad och stor park med många djur och åkattraktioner. Den passar solo som för stora ... läs mer

MathiasWK
Lysekil, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 802 omdömen

Omdömet skrevs 19 februari 2021 från mobil enhet

Rekommenderas ej i rådande covid. Så åk inte dit nu. Åk när coviden är över. Helt fantastiskt fint hotell. Men ingen covid anpassning tyvärr

Datum för upplevelsen: februari 2021
Tack bihlar
Omdömet skrevs 28 januari 2021 från mobil enhet

Vid besök hos Kolmården tycks djuren inte må bra. De rör inte på sig, ser undernärda ut, på delfinshowen syntes hudproblem som små fläckar på delfinens hud. Avlossad av päls på övriga djur. Kändes mer som att vara på en leksaks-butik än att titta på djur. Har nu i efterhand läst de få offentliga rapporter om djurhållningen från Kolmården samt andra djurparker, vilka till viss del styrker min egna upplevelse.

Min nästa resa bär av på Safari i det vilda istället för fler besök på Kolmården.

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack Emiliacecilia1998
Omdömet skrevs 21 december 2020

Vi hade en underbar upplevelse på Kolmården. Vi besökte parken i Juni och trodde att det skulle vara fullt med människor trotts pandemin. Men det var glest med folk och man hade bra möjligheter att kunna se djuren utan att behöva trängas. Värdarna var vänliga och hela upplevelsen uppskattades av familjen.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack jennyrP2395YH
Omdömet skrevs 12 december 2020

Halloween i djurparken var välordnat och en bra upplevelse för hela familjen. Tyvärr förstördes vår upplevelse av dåligt bemötande från personalen när två av 12 personer i sällskapet på blev sjuka. Vi blev lovade av gästservicen att få återköpa biljetterna (vilket de flesta företag tillåter för att motverka smittspridning av Corona), men när vi begärde återbetalningen har vi blivit nekade ersättning, eftersom vi ”inte kan bevisa att gästservicen lovat detta”. Uselt kundbemötande och oansvarigt att dels inte stå för det man lovar och dels inte bidra till minskad smittspridning.

Datum för upplevelsen: november 2020
Tack MBlackfisk
Omdömet skrevs 7 december 2020 från mobil enhet

Vi var på kålmorden nu i dagarna. Vad är det för ställe kan man undra? För zoo var det absolut inte. 3 olika djur bara. Barnen blev väldigt besvikna, men som tur så fanns Bamse, lille skutt och Skalman där.
Hotellet kändes över fylld av gäster, det va varken 8 eller 50 utan mer än så. Existerar covid 19 inte där?
För 5900kr så förväntar man sig lite mer valuta för pengarna. Men Nopp!!
Rummet var litet som ett av mina rum här hemma.
Frukosten halvt smaklös.
Lekrummet för barn i vildmarkshotellet, stod på ett papper som satt på dörren Max 8 personer, men det var ingen personal som höll koll på det..
poolerna var väldigt kalla, vi frös, vad hände med uppvärmd pool för BARN?
Första och sista besöket.
Tråkigt nog för vi har längtat till detta väldigt länge, sen maj då vi fick boka om.

Datum för upplevelsen: december 2020
Tack bekarhashi