“Mysigt och god mat”

Kök: Portugisiskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Mysigt med öppen spis och trevlig personal. Mysig innergård. Jag åt grillade räkor vid båda mina besök och det var supersmarrigt. Rekommenderas starkt. Mitt sällskap var även nöjda med fläskfilé, tonfisk och kyckling. Deras crepes med honung och bär var riktigt goda. Gott husets vin.

Datum för besöket: mars 2018
Tack ECeciliaF

Omdömet skrevs 10 mars 2016

Mysigt ställe med brasa i öppna spisen. Maten god, mest kötträtter. En del kötträtter tillagar man själv på en stekplatta. Husets vin var helt OK. Mycket trevlig och serviceinriktad personal.

Datum för besöket: mars 2016
Tack elsiek2014
Omdömet skrevs 2 mars 2016 från mobil enhet

I Cabanas några hundra meter från hamnen ligger denna restaurang i ett villaområde. Detta är en charmig restaurang med ganska konventionell meny. Servicen tyvärr under normal standard trots knappt halvfull restaurang. Vi beställde fläskfilé som tyvärr var torr. Dessutom biffstek alla portugisisk stil. Denna var helt ok mej mera. Rekommenderat vin från Alentejo var riktigt hyggligt.
Något överreklamerat ställe. Tyvärr.

Datum för besöket: mars 2016
Tack KANSU
Omdömet skrevs 6 september 2015 från mobil enhet

Har just nu besökt en fantastisk restaurang i Cabanas de Tavira som jag verkligen vill rekommendera. Underbart kött och ett fantastisk vin från Duoro på druvorna Touriga National och Touriga Franc. Detta ställe rekommenderas med varmt hjärta!!

Datum för besöket: september 2015
Tack 81_kef
Omdömet skrevs 18 mars 2015

En trevlig krog med bra service. Vi var ett sällskap på 8 personer, men tyvärr var vissa rätter slut varför vi inte helt fritt kunde välja ur menyn.
De rätter som beställdes var dock till full belåtenhet. Måltiden avslutades med kaffe och figo.

Datum för besöket: mars 2015
Tack 750henrikj

Resenärer som tittade på The Jolly Sailor tittade också på

Besökt The Jolly Sailor? Berätta vad du tyckte!