Travelocity
ZenHotels.com
Expedia.com130 US$
Priceline214 US$
Omdömet skrevs 4 oktober 2017

Att uppleva hösten i Vuokatti och bo i Villaslägenhet i Katinkulta är nästan allt man kan önska sej av en höstsemester.
Incheckningen gick snabbt med könummersystem och flera personer bakom disken som betjänade gästerna.
Vi hade bokat Villaslägenheten via RCI. Den bestod av vard.rum/kök, sovrum, badrum, bastu och WC.
Bra utrustad med allt vad man behöver för att bo och självhushålla: Diskmaskin, tvättmaskin, TV och WiFi.
Stor inglasad möblerad balkong.
Till lägenheten hörde 2 cyklar att fritt använda.
För den som idkar sport finns golfbana, tennisbana, gym, m.m.
Spa-anläggningen är välutrustad med dambastu, herrbastu och i anslutning till anläggningen en dam- och en herr-rökbastu..
Massor med skyltade vandringsleder för den som vill ut i naturen.
Vi gjorde skogsvandringar varje dag.
Vädret var tyvärr inte det bästa den veckan.
Trevlig personal i restaurangen där vi serverades superba måltider.

Datum för vistelsen: september 2017
Tack nyga2017
Omdömet skrevs 8 juli 2016 från mobil enhet

Vi har besökt Vuokatti och Katinkulta varje vårvinter de 10 senaste åren och anser att det är en utmärkt plats att vistas på för hela familjen. I Vuokatti på Katinkulta med omnejd finns aktiviteter för alla åldrar. Hotellet och stugorna håller hög standard och servicen är vänlig och professionell.

Datum för vistelsen: april 2016
Tack Stefan L
Omdömet skrevs 23 september 2013

Hyrde ett parhus på Hotellområdet förra året. Helt fantastiskt ställe. Det finns aktiviteter för alla åldrar: golfbana, bowling, ett 10 tal olika bastun i Spaavdelningen, flera pooler inomhus, även motionspool, gym med bra utrustning, restaurang, märkta motionstigar i härlig natur, man kan delta i vattengymnastik. Ca 10 km från hotellet finns Sipirienhysky hundstall, där man kan få åka hundspann. Vi gjorde det, en otrolig upplevelse att åka med dessa djur som kan samarbeta så fantastiskt bra. Området ligger vid sjön, så man kan gå i bara baddräkt ner till badstranden. Huset var väldigt bra utrustat med egen bastu, tvättstuga och stor altan med grill. Kan verkligen rekommendera det här stället.

Datum för vistelsen: juni 2013
Tack Mimmi486
Omdömet skrevs 11 augusti 2013

Jättefin anläggning med massor av aktiviteter både inomhus och utomhus, med fin strand och massor med motionsspår förutom golfbanan. Spa, gym, bowling etc inomhus. Fina och mycket välutrustade stugor - egentligen parhus - med små buskinhägnade trädgårdar och bra avstånd till grannar. Hundar är välkomna och har en egen liten badstrand. Till stugorna/parhusen hör cyklar så det är lätt att ta sig runt även om man inte vill ta bilen. Det enda vi inte var så imponerade av var de oerhört nitiska personerna som klippte gräset, om och om igen som det verkade. Bortsett från det är vi väldigt nöjda med vistelse och anläggning, åker gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: augusti 2013
Tack GigiG_vle
Omdömet skrevs 22 mars 2013

Mycket fräsch och välordnad anläggning som passar en barnfamil perfekt. Eget spa med bra öppettider är ett stort plus. Anläggningen ligger nära skidsystemet och skidspåren finns precis utanför dörren. Även nära till snabbköp ((S-market) och Angry Birds-nöjesparken (inomhus).

Rumstips: Välj gärna "Villas" som är ett rum med eget fullutrustat kök och komplettera med hotellets frukost. Villas ligger med direktanslutning till spa och frukostmatsalen så du kan gå inomhus "i tofflorna" till båda.
Datum för vistelsen: mars 2013
1  Tack _Goteburgaren_