“En utflykt”

Hallands Väderö
Rankad som nr 1 av 3 saker att göra i Torekov
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Den unika ön med fantastiska badplatser och vandringar i naturreservatet. Från Torekovs hamn går båtar hela dagen till ön. Sedan 2016 finns vandrarhem för den som vill stanna över natten och uppleva kvällning över solvarma stenhällar och tidiga morgonvandringar i de trollskogsliknande alekärren.
Omdömet skrevs 7 juli 2017 från mobil enhet

En fin plats härlig utsikt ettfint utglyktsmål.
Passa på att njuta av en jättegod lunchbuffe till kanonpris.

Tack ulla-bella50

Omdömet skrevs 10 april 2017 från mobil enhet

När vi besökte Hallands Väderö den förste april var det dimma och kallt.
Om man åker dit så tror jag att man uppskattar ön bäst i hyfsat bra väder

Tack Christer L
Omdömet skrevs 31 augusti 2016

Att vandra runt på Hallands Väderö ger känslan av att få finnas för 100 år sedan.
Ett naturreservat för den som vill bort en heldag från vårt stressade samhälle, här råder djurens lugn,

Tack Xcore
Omdömet skrevs 30 augusti 2016

Det är en riktigt fin ö , fantastisk natur, omväxlande stenigt, ängs/hagmark och lummig bok och ekskog. Här kan man finna sig egen lilla badplats eller fikaplats.

Tack Anna A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 augusti 2016 från mobil enhet

Utmärkt utflyktsmål och bra kiosk på önmed glass och lättare mat! Fin natur och bra badmöjligheter. Man kommer dit med båt från Torekov

Tack Anna_E_Norway

Resenärer som tittade på Hallands Väderö tittade också på

Bastad, Skåne län
Torekov, Skåne län

Torekov, Skåne län

Besökt Hallands Väderö? Berätta vad du tyckte!