Spara

VeniUltra
Hallands län, Sverige
Läs alla 7 omdömen

Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Av en slump hittade vi hit och oj så glada vi är för det! Vädret var inte så bra denna dag och det blåste nästan storm vilket gjorde platsen ännu mer mäktig. Historia, havet och den otroligt vackra naturen. Sonen 14 år sa: Här kan jag stanna hela dagen - det är ett bra betyg.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Sabina N
Omdömet skrevs 26 augusti 2019

Ja, här är ett ställe vi råkade hitta. Har inte så mycket att kommentera om det, men letar ni efter bra ställen att stanna till på för att sträcka på benen under er odyssé längs med kusten, så var här ett lugnt och fint ställe. Utsikten är ju alltid fin när man kommer så nära inpå kusten på en höjd. Så vad finns det att klaga på?

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 4 augusti 2019

Här rastar jag hunden varje ledig dag,rofyllt och väldigt avkopplande att bara strosa runt bland björnbärssnår och amkor...

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack pricken
Omdömet skrevs 8 april 2019 från mobil enhet

Att gå från Torekov till Dagshög är vackert med utsikt över havet. Sträckan är en del av Skåneleden och vill man kan man fortsätta till Ramsjöstrand, där det finns en kiosk och toalett.

Datum för upplevelsen: april 2019
1  Tack SusanneB1993
Omdömet skrevs 19 juli 2018 från mobil enhet

Dagshög är ett trevligt ställe mitt på heden utanför Torekov med härligt utsikt över havet och staden. En perfekt och naturnära plats för en picknick eller bara en trevlig stund med kompisar/familj mm. I närheten finns även några ruiner som kan vara intressanta att titta på. Platsen ligger ca 30 min fin strandpromenad från byn, men det går även lätt att ta sig dit med bil.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack Otis2106