Orbitz.com
  • Precis vid stranden
Omdömet skrevs 25 mars 2018

En skön upplevelse med duktig och uppmärksam restaurang personal. Mycket god meny både mat och dryck! Spa avdelningen är ganska liten och jag hade önskat någon mer pool kanske floating och tillgång till solarie!

• Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack helenalven
Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Strålande väder samt vacker utsikt höjer förväntningen om att allt kommer att bli bra.
Så var inte fallet tyvärr...
Personalen var mycket trevlig men att kalla detta en spa anläggning är att höja ribban på tok för högt.
Man fick köa till allt, mycket eftersom anläggningen är inte gjord för så många människor. Utomhus badet fanns bara platser till 16 personer och den där inne var lika liten....folk fick vänta, när vi skulle bada därute så fick vi vänta 30 min, vilket är helt oacceptabelt, framför allt när du betalat dyrt för det.
Vår kypare till middagen var hur bra som helst men det väger inte upp allt, framför allt när det saknades helt kryddor.
Så tyvärr, vill ni ha en spa upplevelse, kom inte hit.

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
1  Tack Helen S
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Fina omgivningar med fin havsutsikt över Skälderviken.
Hotellrummet var fint med sköna sängar, men det hade varit bättre med en riktig dubbelsäng istället för 2 ihopsatta enkelmadrasser.

Maten var god men det saknades något för att uppnå högsta klass.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Henric999
Omdömet skrevs 4 februari 2018

Genomgående en ganska trevlig anläggning. Rummen var rymliga och fräscha med mycket sköna sängar. Maten i restaurangen höll bra klass. Nyttjade gymmet som inte var speciellt stort, men väldigt välutrustat. Spa-avdelning besöktes bara som hastigast, men den var liten och trång. Synd också att det i Spa/konferens/restaurangbyggnad fanns en ganska påträngande mögeldoft.

• Bodde här: februari 2018, reste i arbetet
4  Tack yoy27
Omdömet skrevs 23 januari 2018 från mobil enhet

Vi bokade ett SPA-paket med 3-rätters och övernattning.
Personalen i receptionen var trevlig, men där tog det slut.
När vi väl blev tilldelade vårt rum, fick vi ett rum i annexet och inte i huvudbyggnaden som utlovats vid bokningen.
När vi kommer in på rummet möts vi av en ofräsch stark doft av talg/gammalt.

Väl ombytta för att koppla av i SPA-avdelningen finner vi att de båda små poolerna är överfulla med människor och det inte går att klämma in en endast till i någon av de små badutrymmen som erbjuds.
Vi väntade ett tag, men får tillslut lämna SPA:t utan att ens fått möjligheten att doppa lilltån i vatten.

En förväntad lugn SPA upplevelse blev istället en torrlagd stressig tillvaro där det var uppenbart att det Hotellägarna ville var att trycka in då mycket folk som möjligt upp till den absolut bristningsgränsen var nådd.

Vi fick lämna SPA-avdelningen och byta om för att bege oss till restaurangen i stället.
Maten är av god standard.

Hela upplevelsen är en total besvikelse och med facit i hand hade ett besök på en 5-stjärnig krog både sparat oss pengar, tid och bibehållit vårt humör i topp.

Kan verkligen INTE rekommendera denna upplevelse till andra.

Bodde här: januari 2018
4  Tack Niclas R
Annika A, Informationsansvarig på Torekov Hotell, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2018

Hej Niclas,
Tack för din feedback på din vistelse. Vad tråkigt att höra att ni inte var nöjda med er vistelse hos oss.

Tittade på er bokning och det står tyvärr inget om att ni önskade rum i huvudbyggnaden, troligtvis var det så att det var fullbokat i huvudbyggnaden när ni bokade men då ska ju självklart bokningen meddela detta. Står det sedan som en önskan i bokningen så brukar vi försöka göra allt för att ni ska få vad ni önskar, vi lyckas inte alltid men ofta.

Vissa dagar kan det bli högt tryck på spa, framförallt under visa klockslag mellan 15-17. Andra tider brukar man kunna njuta i vårt spa i lugn och ro. Som gäst kan du vara i poolområdet och vårt spa ändå till klockan 22. Vi är väldigt måna om att alla våra gäster är nöjda så vi tar naturligtvis till oss av dina kommentarer och har också tagit kontakt med dig via e-mail. Vänliga hälsningar Tina Eriksson, Platschef Torekov Hotell