Omdömet skrevs 17 juli 2017

Själva rummet var Ok, men sängarna var slitna o. spiralfjädrarna kändes i ryggen. Byte av sängar pågick tydligen. Stor kostnad. "Låd-TV" av 70-talsmodell , Byte var på G. Stor kostnad också.
Mkt. god o. varierad frukost o. fin middag.
På en sida av hotellet bullrande järnväg o. väg o. på andra sidan skrikande måsar hela natten.Knölig säng o. måsskrik gav ej helt bra sömn !

• Bodde här: juli 2017, reste med vänner
Tack crille70
Omdömet skrevs 11 juli 2017

Vi möttes av en fantastiskt trevlig portier. Vi hade hund men det var inga problem, vi fick ett fint rum. Frukosten var minnesvärd. Vår tanke var att stanna ett dygn, men det blev 2. Vi kommer tillbaka

Bodde här: juli 2017
Tack Berit H
Omdömet skrevs 25 april 2017 från mobil enhet

Mysigt och välkomnande. Kom sent och köket var stängt men receptionen trollade raskt fram nåt att äta och dricka. Rummet är rent och fräscht. Inredning på hotellet är omodern men känns hemtrevligt. Frukost bra med supergott kaffe.

Bodde här: april 2017, reste i arbetet
Tack Susanne R
Omdömet skrevs 26 mars 2017

Kramfors är en ort man ofta passerar utan nämnvärt intresse. Nu valde vi att bo där och hyra bil för vidare transport till helgens ärende i norr. Orten har varit rätt nergången men man har nu satsat mycket på upprustning och nya butiker. Hotell Kramm är med på resan men har en bra bit kvar!
Kramms personal består mest av ungdomar, icke så värst rutinerade men mycket trevliga och serviceinriktade. På rummet flyttas man några decennier tillbaka med tjock-tv och plastkarm på badrumsdörren. Sängarna var bekväma och utsikten mot baksidan mysig.
Maten som serveras på hotellets restaurang Christoffer är prisvärd om än inte av den klass man kan tro enligt hotellets hemsida. I chevresalladen uppträdde getosten mest som krydda även om resten av anrättningen var spännande och god. Skinksalladen bestod av rikligt med skinka direkt ur skärmaskinen på en stor hög paprika kryddat med lite salladsgrönt. Inga grönsaker till övriga rätter. BBQ-sås krossade tomater med lök? Bröd på begäran, kom i brun papperspåse med gott kryddsmör till. Kul idé iofs. Frukosten serverades utan krusiduller men med allt man kunde förvänta sig ingå. Helt ok.
Hotellet ordnar temakvällar med underhållning som verkar mycket populära på orten. Så, lite mer rutin och styr upp restaurangen så kommer Kramm att ta sig i (den nästintill obefintliga) konkurransen i Kramfors City.

Tips för att välja rum: Fin utsikt, tyst och lugnt mot baksidan
  • Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack Lillis50
Omdömet skrevs 7 mars 2017 från mobil enhet

HOTELL MED INGEN GNISTA ELLER SERVICE KÄNSLA. Slitna kalla rum på vintern. Frukost var väl ok. Tjock TV på rummet som inte fungerade . Flaggstänger som om det blåser .generera det oljud i rummen under

Bodde här: februari 2017, reste i arbetet
Tack Lars W