Omdömet skrevs 24 mars 2018

Mysigt och lugnt spahotell där man får ha med sig hundar. Bra service och god mat. Mindre gym och instruktörsledda träningspass. Kanske inte roligaste skidbackarna, men det finns liftanslutning till Klövsjö också.

Tack bjornfrykberg
Charlotte M, Ägare på Storhogna Hogfjallshotell & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 26 mars 2018

Björn,
Tack för ditt omdöme. Roligt att läsa att ni och hundarna haft det bra hos oss och nyttjat vårt utbud!
Våra skidbackar i anslutning till hotellet är snälla backar och visst är det tur att man kan ta sig med förbindelseliften till
Klövsjöbackarna eller ta skidbussen till Vemdalsskalet och Björnrike!
Välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Fem härliga dagar på sköna Storhogna. Fina backar och spår. Rena, tysta rum. Spa med bastu och bubbelpool, ibland lite trångt, då det är populärt att besöka hotellet över dagen.
Jättegod, spännande mat med bra vinpaket till. Ambitiös vinlista om man vågar gå utanför boxen, rekommenderas!

Tack AcarinT

Acarin,
tack för att ni valt att komma till Storhogna och njuta den snörika vintern. Roligt att ni trivts nyttjat vårt utbud och uppskattat vårt kök och
vår vinlista!
välkomna tillbaka

Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Fyra fyra fina dygn! Visst, vädret var stålande men en tillmötesgående och effektiv personal och ett fantastiskt kök bidrog också. Lite synd att man knappt ser något av fjällen när man är inne på hotellet/restaurangen, trots det fina läget. Varför har man byggt en annars fin anläggning så?

Tack Mats H

Mats,
Roligt att ni haft strålande väder och att ni trivts hos oss och njutit av vårt kök samt uppskattat vår personal.
När det gäller hotellets utformning bökade det 1966 med att ett hus flyttades från Ytterhogdal och blev ett cafe på fjället,
därefter flyttades ett hus från Hackås och gav möjlighet till småskaligt boende. Under omgångar har hotellet bygtgt ut och år 1989
byggdes vinterträdgården, poolen och ett stort antal hotellrum. Fjällutsikt finns från hotellrummen och från frukostmatsalen.
Så kan det bli när hotell utvecklas och byggs ut och till!

Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Var och åt lunch på sportlovet och hade hört gott om detta ställe. Det var kaotiskt och inget system med köer och mat. När väl gulaschsoppan kom så var den kall eftersom de dom skulle servera den gick omkring i stor lokal och ropade nummer.
Hade bokat bord en kväll senare i veckan men bokade av det.

Tack Cecilia M

Cecila,
Tråkigt att läsa att vår lunch uppfattades som kaotisk och att vi inte lyckats servera varm soppa.
Beklagar detta. och tråkigt att vi mist chansen att få tillbaka er som gäster till kvällen. Vi hoppas på nytt förtroende.

Omdömet skrevs 1 mars 2018 från mobil enhet

För tre år sedan hyrde vi stuga i området och var en kväll uppe och åt middag på Storhogna. Den gången var toppen, god mat, många rätter att välja bland och trevlig atmosfär. Därför såg vi fram emot middag även i år. Men det enda som finns kvar är atmosfären. Det finns en trerätters meny eller a la carte. Förrätten och varmrätten är i princip samma på dessa två. Variant på älg och variant på röding. Sedan finns också hamburgare med kött eller halloumi, räksmörgås och gulaschsoppa. Vi frågar om det finns någon annan förrätt, men icke. Tänker att man med lite fantasi hade kunnat ordna en liten räkmacka, men oh nej. Förrätten ok i smak, älgcarpaccio. En pyttebit älgkött. Röding hårt stekt och trist i smak. Halloumiburgarna ljumma, med minimalt med tillbehör. Vattnet i första flaskan smakade metall, vilket vi påtalade. Vi fick själva hitta nytt vatten och glas. Vinet vi beställt fick vi säga till om efter att maten stod på bordet. Bordet var till slut fullt med saker, bröd och assietter med rester plockades inte bort. Det var inte mycket folk, så det var inte det som var problemet. Glass med hjortron var precis det, två kulor vaniljglass (typ Gb big pack) och lite hjortron uppe på. Att man bränner socker på crème brule för att skapa en krispig yta har undgått kocken, som bränt ytan utan socker. Enda ljuspunkter var cocos-sorbeten, som var jättegod. Trist att se hur illa skött det är här. Vad har hänt?

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Eva S

Eva,
Så tråkigt att läsa att vi verkligen inte givit er en god upplevelse och ej heller god service.
Det beklagar jag verkligen och ber så mycket om ursäkt att vi ej levt upp till vår ambition och ej heller era förväntningar.
Hoppas få lov att visa att vi kan bättre!