“Perfekt för en barnfamilj”

Tosselilla Sommarland
Rankad som nr 2 av 13 saker att göra i Tomelilla
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Tosselilla Sommarland är den största Nöjesparken i Skåne. Tosselilla ligger i en härlig miljö med massor av möjligheter för grillning/picknick men även med många olika matställen med allt från Pizza/Hamburgare till Langos/Churros. På Tosselilla finns det ett stort vattenland med massor av olika vattenrutschbanor och pooler inklusive Europas största ProRacer som är en riktigt snabb vattenrutschbana. Det finns även ett Motorland där man kan köra Gocart, Segway, Bumperbåtar och annat. På tivolilandet finns det flera olika karuseller för både barn och vuxna och man kan åka precis hur mycket man vill. Vill man prova lyckan så finns det olika spel och lotterier att testa. Vill man ha det lite lugnare går man ner till skogen och tittar på djuren eller utmanar varandra på de olika hinderbanorna eller spelar en runda minigolf. Kort sagt det finns något för alla för att kunna ha en helspäckad dag eller två så Varmt välkomna till oss på Tosselilla.
Praktisk information: Aktiviteter för små barn, Skåp/förvaring, Aktiviteter för större barn, Mat finns att köpa
Omdömet skrevs januari 29 2017

Mycket bra för barnfamiljer med både åkattraktioner och badland. Skulle tro att tonåringar inte får så mycket ut av det men upp till det finns det mycket för alla åldrar.
Jättebra grillplats där många kan grilla samtidigt. Det finns även bra lekplatser, klätterställningar och studsmattor.

Tack Mattias Z
Tommy B, Driftchef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade februari 8 2017

Tack för detta, välkommen åter!

Omdömet skrevs januari 18 2017

Här kan hela familjen ha kul tillsammans. Dock tycker jag att inträde för en familj är dyrt och ska man handla där inne så ta med stora börsen. Men här är fräscht och kul i övrigt. Ett tips är att ta med mat som du kan grilla själv !

Tack Johanna A
Tommy B, Driftchef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade februari 9 2017

Tack för ditt omdöme, hoppas ni besöker oss igen.

Omdömet skrevs december 21 2016

Mycket bra för barnfamiljeer då det finns många åkatraktioner som mindre barn kan åka.
Kanske inte lika stort utbud för de lite större.
Gott om utrymme för picknick och vill man inte finns det gott om mat att köpa.
Det bästa är dock badlandet.
En varm sommardag kan man absolut spendera hela där.

Tack Roy E

Kul att ni hade en bra dag, Välkomna igen!

Omdömet skrevs december 5 2016

Stället börjar bli lite slitet och för tonåringar så är det ganska begränsat utbud. Matställena håller ingen högre standard.
Men för en barnfamilj med barn från 3 till 10 år så skulle jag ändå rekommendera ett besök. För denna ålderskategori finns det mycket att välja på. För de lite äldre är det nästan bara vattenlandet som är roligt och är det då inte så bra väder så är det tråkigt

Tack Rickard999

Tack för ditt omdöme, vi jobbar kontinuerligt med förbättringar i parken både uteendemässigt och attraktionsmässigt. Varmt välkomna igen!

Omdömet skrevs december 3 2016 från mobil enhet

Våra 4 - åringar gillade stället. Där var ganska många aktiviteter som barnen kunde göra utan vuxet sällskap. Vattenlandet var kul och en stor del av upplevelsen. Så om vädret är dåligt hade jag nog inte rekommenderat ett besök.

Tack Anders W

Tack för omdömet, kul att ni gillade stället. Då får vi hoppas att solen skiner och att ni besöker oss igen:-)

Resenärer som tittade på Tosselilla Sommarland tittade också på

Besökt Tosselilla Sommarland? Berätta vad du tyckte!