“Vi har alltid kul på Tosselilla!”

Tosselilla Sommarland
Rankad som nr 2 av 13 saker att göra i Tomelilla
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Tosselilla Sommarland är den största Nöjesparken i Skåne. Tosselilla ligger i en härlig miljö med massor av möjligheter för grillning/picknick men även med många olika matställen med allt från Pizza/Hamburgare till Langos/Churros. På Tosselilla finns det ett stort vattenland med massor av olika vattenrutschbanor och pooler inklusive Europas största ProRacer som är en riktigt snabb vattenrutschbana. Det finns även ett Motorland där man kan köra Gocart, Segway, Bumperbåtar och annat. På tivolilandet finns det flera olika karuseller för både barn och vuxna och man kan åka precis hur mycket man vill. Vill man prova lyckan så finns det olika spel och lotterier att testa. Vill man ha det lite lugnare går man ner till skogen och tittar på djuren eller utmanar varandra på de olika hinderbanorna eller spelar en runda minigolf. Kort sagt det finns något för alla för att kunna ha en helspäckad dag eller två så Varmt välkomna till oss på Tosselilla.
Praktisk information: Skåp/förvaring, Aktiviteter för små barn, Mat finns att köpa, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs augusti 23 2016

Vi brukar åka till Tosselilla en gång varje sommar. Jag gillar att parken är så stor, att det är gratis parkering och att man får ha med egen mat. Det kunde kanske varit lite högre standard på faciliteterna, som toaletter och omklädningsrum. Men det är det enda negativa jag kan komma på. Även om det är mycket folk så känns det aldrig trångt på Tosselilla. Så klart att det kan vara långa köer till populära attraktioner. Men det finns alltid många ställen man kan dra sig tillbaka till och ta det lugnt om man vill. Vi brukar låta barnen börja med karusellerna. För de kommer precis i början av parken, och det är inte lönt att tvinga barnen förbi dem för att gå till Tarzanskogen. De brukar åka av sig, hoppa lite på den stora luftkudden och sen går vi vidare till Tarzanskogen. Missa inte de roliga cyklarna på vägen dit. Ni behöver 10-kronor som pant (som en kundvagn typ). Ibland spelar vi minigolf, ibland inte. Det tar liksom lite för lång tid, om man bara har en dag i parken. Man kan välja ut de fem banor som ser roligast ut och bara spela på dem. Så har vi gjort ibland. Vi har med oss matsäck för två måltider. Vi brukar starta med pastasallad, och på slutet grillar vi. Det finns gratis kol, som man bara tar (men glöm inte tändstickor) Vattenlandet brukar vi spara till tre-fyra-tiden. Det brukar oftast vara varmast i luften då, och det är skönt, för poolerna är inte sådär överdrivet varma. Roligast är forsen med de gula ringarna och den där man åker på mattor, tycker vi. I år var det nya mattor, med rejäla handtag. Mycket bra! Jag såg ingen som tappade mattan halvvägs. Våga prova denna, även om den ser läskig ut. Den går fort, men man blir inte särskilt blöt, och med de nya mattorna ramlar man inte av. Åk inte den långa vattenrutschkanan. Den går jättelångsamt, för att inte tala om kön till den, som går så otroligt långsamt eftersom nästa person inte får åka förrän den som är i har kommit ut. Den korta blåa rutchkanan är den värsta, den som bara går en enda brant backe ner. Den kan jag inte rekommendera till barn under 10 år (eller vuxna heller för den delen). Jag vill också tipsa om att den rosa elefanten, som ser ganska oskyldig ut, går väldigt fort. Titta först på något annat barn som åker, innan du bestämmer dig för om ditt lilla barn ska åka eller inte.
Jag tyckte att priset gått upp i år, men ICA-kortet gav i alla fall 20% rabatt vid förköp. Och om man låter bli att köpa mat på plats och spela på de olika lotterierna och chokladhjulen, så blir det verkligen valuta för pengarna. Åk till Bo Ohlssons efteråt och köp lite choklad istället, det blir billigare...! Kan verkligen rekommendera Tosselilla. Åk dit, och var nu inte en sån tråkig vuxen som bara tittar på. Testa allt! (utom den branta blåa rutchkanan) Räkna med att stanna hela dagen, det finns massor att göra!

2  Tack Jenny M
Tommy B, Driftchef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade februari 9 2017

Tack för omdömet och att ni ofta besöker oss. Vi jobbar kontinuerligt på förbättringar på alla fronter så att parken ska vara så attraktiv som möjligt. Välkomna igen:-)

Omdömet skrevs augusti 16 2016

Vi var senast på Tosselilla 2013, och tycker att det fått en uppfräschning sedan dess, även om en del saker är slitna. Enligt vår dotter, snart 6 år, så var det sommarens roligaste dag. Klart plus med alla rastplatserna där man kan äta medhavd mat, och det finns gott om plats att grilla också.
Tänk på att med ICA-kort och förbokning så har man rabatt.

Tack larskrantz

Kul att ni hade det bra och lyckades hitta en bra deal med priset.
Vi jobbar vidare med uppfräschningen och hoppas på ett återseende:-)

Omdömet skrevs augusti 14 2016 från mobil enhet

Åker till Tosselilla varje sommar, en stor fin park med olika aktiviteter, vattenland och åkattraktioner etc, alltid trevlig personal. Minus är för utbudet på matstugorna, var är det asiatiska/vegetariska/fisk alternativen?

Tack Halla_Eid

Tack för omdömet och för era besök. Vi får se vad framtiden kan bjuda på i matväg så tack för tipsen. Varm välkommen igen!

Omdömet skrevs augusti 13 2016 från mobil enhet

Tosselilla är verkligen ett ställe för familjen. Särskilt den familjen med yngre barn.
Dyrt att köpa mat och dricka men man får ha med sig egen mat och dricka. Detta rekommenderar jag att man gör. Karuseller är samma år efter bör och de är ön men behöver förnyas lite. Hela anläggningen behöver lite av detta.
Toaletterna var hemska varje gång man behövde

Tack Carina S

Tack för ditt omdöme. Vi jobbar hela tiden med förbättringar och planer för utökning och hoppas att det kommer passa även er. Gällande toaletterna så ska vi se till att städteamen fixar till på bästa sätt. Varmt välkomna igen!

Omdömet skrevs augusti 7 2016 från mobil enhet

Super bra ställe att åka med barn till underhållande o kul både för vuxna och barn . Vill man prova på allt så räcker det inte med 1 hel dag. Något som inte var bra var matutbudet bara massa snabbmats ställen.Jag rekommenderar tosselilla för alla barn o vuxna från 0-90år;)

Tack yelizsenli
Tommy B, Chef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade maj 1 2017

Tack för ditt omdöme. Vi ska göra vad vi kan för att utöka utbudet på maten. Välkommen åter.

Resenärer som tittade på Tosselilla Sommarland tittade också på

Besökt Tosselilla Sommarland? Berätta vad du tyckte!