“Trevligt familjenöje”

Rankad som nr 2 av 13 saker att göra i Tomelilla
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Tosselilla Sommarland är den största Nöjesparken i Skåne. Tosselilla ligger i en härlig miljö med massor av möjligheter för grillning/picknick men även med många olika matställen med allt från Pizza/Hamburgare till Langos/Churros. På Tosselilla finns det ett stort vattenland med massor av olika vattenrutschbanor och pooler inklusive Europas största ProRacer som är en riktigt snabb vattenrutschbana. Det finns även ett Motorland där man kan köra Gocart, Segway, Bumperbåtar och annat. På tivolilandet finns det flera olika karuseller för både barn och vuxna och man kan åka precis hur mycket man vill. Vill man prova lyckan så finns det olika spel och lotterier att testa. Vill man ha det lite lugnare går man ner till skogen och tittar på djuren eller utmanar varandra på de olika hinderbanorna eller spelar en runda minigolf. Kort sagt det finns något för alla för att kunna ha en helspäckad dag eller två så Varmt välkomna till oss på Tosselilla.
Praktisk information: Skåp/förvaring, Mat finns att köpa, Aktiviteter för större barn, Aktiviteter för små barn
Omdömet skrevs augusti 16 2016

Vi var senast på Tosselilla 2013, och tycker att det fått en uppfräschning sedan dess, även om en del saker är slitna. Enligt vår dotter, snart 6 år, så var det sommarens roligaste dag. Klart plus med alla rastplatserna där man kan äta medhavd mat, och det finns gott om plats att grilla också.
Tänk på att med ICA-kort och förbokning så har man rabatt.

Tack larskrantz
Tommy B, Driftchef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade februari 9 2017

Kul att ni hade det bra och lyckades hitta en bra deal med priset.
Vi jobbar vidare med uppfräschningen och hoppas på ett återseende:-)

Omdömet skrevs augusti 14 2016 från mobil enhet

Åker till Tosselilla varje sommar, en stor fin park med olika aktiviteter, vattenland och åkattraktioner etc, alltid trevlig personal. Minus är för utbudet på matstugorna, var är det asiatiska/vegetariska/fisk alternativen?

Tack Halla_Eid

Tack för omdömet och för era besök. Vi får se vad framtiden kan bjuda på i matväg så tack för tipsen. Varm välkommen igen!

Omdömet skrevs augusti 13 2016 från mobil enhet

Tosselilla är verkligen ett ställe för familjen. Särskilt den familjen med yngre barn.
Dyrt att köpa mat och dricka men man får ha med sig egen mat och dricka. Detta rekommenderar jag att man gör. Karuseller är samma år efter bör och de är ön men behöver förnyas lite. Hela anläggningen behöver lite av detta.
Toaletterna var hemska varje gång man behövde

Tack Carina S

Tack för ditt omdöme. Vi jobbar hela tiden med förbättringar och planer för utökning och hoppas att det kommer passa även er. Gällande toaletterna så ska vi se till att städteamen fixar till på bästa sätt. Varmt välkomna igen!

Omdömet skrevs augusti 7 2016 från mobil enhet

Super bra ställe att åka med barn till underhållande o kul både för vuxna och barn . Vill man prova på allt så räcker det inte med 1 hel dag. Något som inte var bra var matutbudet bara massa snabbmats ställen.Jag rekommenderar tosselilla för alla barn o vuxna från 0-90år;)

Tack yelizsenli
Tommy B, Chef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade maj 1 2017

Tack för ditt omdöme. Vi ska göra vad vi kan för att utöka utbudet på maten. Välkommen åter.

Omdömet skrevs augusti 6 2016 från mobil enhet

Lika bra varje år, men lite förnyelse skulle inte vara fel, nya karuseller för både stora och små så det finns nya saker alla längtar efter! Ett till plus som skulle vara bra är lite fler bänkar runt om sommarlandet, så även äldre orkar hänga med, och ha kul, samtidig som de kan ta en vila! Annars så är det mysigt och lagom stort för alla åldrar

Tack EbbaSWEDEN15

Resenärer som tittade på Tosselilla Sommarland tittade också på

Besökt Tosselilla Sommarland? Berätta vad du tyckte!