“Bra, men behöver lite förnyelse”

Tosselilla Sommarland
Rankad som nr 2 av 13 saker att göra i Tomelilla
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Tosselilla Sommarland är den största Nöjesparken i Skåne. Tosselilla ligger i en härlig miljö med massor av möjligheter för grillning/picknick men även med många olika matställen med allt från Pizza/Hamburgare till Langos/Churros. På Tosselilla finns det ett stort vattenland med massor av olika vattenrutschbanor och pooler inklusive Europas största ProRacer som är en riktigt snabb vattenrutschbana. Det finns även ett Motorland där man kan köra Gocart, Segway, Bumperbåtar och annat. På tivolilandet finns det flera olika karuseller för både barn och vuxna och man kan åka precis hur mycket man vill. Vill man prova lyckan så finns det olika spel och lotterier att testa. Vill man ha det lite lugnare går man ner till skogen och tittar på djuren eller utmanar varandra på de olika hinderbanorna eller spelar en runda minigolf. Kort sagt det finns något för alla för att kunna ha en helspäckad dag eller två så Varmt välkomna till oss på Tosselilla.
Praktisk information: Mat finns att köpa, Skåp/förvaring, Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs augusti 13 2016 från mobil enhet

Tosselilla är verkligen ett ställe för familjen. Särskilt den familjen med yngre barn.
Dyrt att köpa mat och dricka men man får ha med sig egen mat och dricka. Detta rekommenderar jag att man gör. Karuseller är samma år efter bör och de är ön men behöver förnyas lite. Hela anläggningen behöver lite av detta.
Toaletterna var hemska varje gång man behövde

Tack Carina S
Tommy B, Driftchef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade februari 9 2017

Tack för ditt omdöme. Vi jobbar hela tiden med förbättringar och planer för utökning och hoppas att det kommer passa även er. Gällande toaletterna så ska vi se till att städteamen fixar till på bästa sätt. Varmt välkomna igen!

Omdömet skrevs augusti 7 2016 från mobil enhet

Super bra ställe att åka med barn till underhållande o kul både för vuxna och barn . Vill man prova på allt så räcker det inte med 1 hel dag. Något som inte var bra var matutbudet bara massa snabbmats ställen.Jag rekommenderar tosselilla för alla barn o vuxna från 0-90år;)

Tack yelizsenli
Tommy B, Chef på Tosselilla Sommarland, svarade på det här omdömetSvarade maj 1 2017

Tack för ditt omdöme. Vi ska göra vad vi kan för att utöka utbudet på maten. Välkommen åter.

Omdömet skrevs augusti 6 2016 från mobil enhet

Lika bra varje år, men lite förnyelse skulle inte vara fel, nya karuseller för både stora och små så det finns nya saker alla längtar efter! Ett till plus som skulle vara bra är lite fler bänkar runt om sommarlandet, så även äldre orkar hänga med, och ha kul, samtidig som de kan ta en vila! Annars så är det mysigt och lagom stort för alla åldrar

Tack EbbaSWEDEN15
Omdömet skrevs augusti 5 2016 från mobil enhet

Tosselilla levererar som vanligt, ingen fantastisk upplevelse men de minsta barnen ser detta som årets höjdpunkt! Kanske behöver utvecklas lite, är samma karuseller varje år...
Det som jag tycker är dåligt är att lotterierna är dyra!

Tack glashelge
Omdömet skrevs augusti 4 2016 från mobil enhet

Vi var två familjer med barn i åldrarna 3-12år och alla hade roligt. Även vuxna hade roligt. Det som var mest populärt var vattenlandet som passade de riktigt små och Vuxna. Karuseller fanns det för de små och de större. Gott om grillplatser och bra service på köpställena. Rekommendera verkligen att åka hit.

De enda minus jag kan hitta är toaletterna. De kunde ha varit fräschare.

Tack Samir D

Resenärer som tittade på Tosselilla Sommarland tittade också på

Besökt Tosselilla Sommarland? Berätta vad du tyckte!