Travelocity
Orbitz.com
StayForLong
Omdömet skrevs 14 maj 2021 från mobil enhet

Först anblick av slottet var pampigt. Stor och härlig omgivning med parker o vatten.
Vårt rum låg högst upp och var stort och ljust. Ingen tv på rummet, men ett fungerande Wi-Fi.
Dock inget badrum, utan flera gemensamma låg utmed korridoren.
Ganska lyhört i hela slottet (vilket inte störde oss).

Vi hade beställt en femrättersmeny, vilken var riktigt god. Tyvärr kände vi oss lite lurade av deras vinpaket som var dyrt och lite snålt. Frukosten var väldigt enkel med bröd och diverse pålägg, samt ägg och yoghurt.

Som helhet en riktigt avkopplande helg, men inte ett enda spöke siktade vi :(

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack 214joakim_
Omdömet skrevs 4 oktober 2020 från mobil enhet

En fantastisk kväll på alla vis. Vi hade bokat ”Det oförklarliga” en spännande show med mycket mystik. Vi välkomnades med en fantastisk soppa i spannstallet. Hade lagom tid att checka in och förbereda oss för show och därefter 5-rätters middag. Mat lagad med kärlek omsorg och årstidens råvaror. Serveringspersonal som gjorde sitt bästa för att vi skulle få en fin kväll. En duktig kock som gick runt och presenterade kvällens mat. Vinpaket som ingick i priset med fint anpassade sorter som hjälpte till att höja smakerna på maten ytterligare. Corona anpassad placering i matsalen och en följande morgon med god frukost. Vi kan inte säga annat än att allt var toppen och värt sina pengar.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack saltagumman
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Vi hade köpt ett paket med boende och 5 rätters middag.
Kaffe utlovades från 16 och det fanns kaffe och te men inget annat, inte ens en lite kaka eller nåt smått.
Rummen var fina men det var gemensam toalett och dusch i korridoren.
Väldig lyhört var det och många som slog i dörrarna.
5 rättetsmenyn var bra, inte jättebra.
Vi delade på ett vinpaket vilket var bra ty man fick göra. 5 hela glas vina hade blivit för mycket.
Omgivningarna var dåligt markerade.
Det fanns inga direkta markerade gångstråk. Slottet hade inga sällskapsrum som var tillräckligt stora.
Vi var där i Coronatider och det var ändå inte tillräckligt med sittplatser.
Det var en slottsweekend men utan nåt extra. Nu har vi gjort det, inget vi behöver göra igen

Datum för vistelsen: september 2020
2  Tack richardrT9702VZ
Omdömet skrevs 11 augusti 2020

Fantastiskt bra service och fina stora rum.
Sängarna var sköna och omgivningarna är helt fantastiska.
Mycket god frukost och bra med avstånd till andra gäster.

Lite omständigt att inte ha toalett eller dusch på rummen,utan de delas med andra rum på samma våningsplan.

Missa inte att promenera runt i den fina parken.

Datum för vistelsen: augusti 2020
1  Tack Per411
Omdömet skrevs 9 augusti 2020

Sammanfattningen av vår slottshelg är att den inte levde upp till de förväntningar vi hade rätt att ställa utifrån det pris vi betalade.

Kronovall är vackert beläget, omgiven av en lummig liten park och flera dammar. Entrén är pampig, och mottagandet vid incheckningen svalt men korrekt. Vårt familjerum låg en trappa upp, och var rymligt och inrett i gammaldags stil. Det fanns ingen TV och slottets wifi når inte till övervåningen. Dessutom fanns det inte mobiltäckning där. Då säger kanske någon att "man åker väl inte till ett slott för att kolla på TV!", men det kan finnas yrkesmässiga och andra skäl till att man vill hålla sig a jour med vad om händer. Detta är dåligt - år 2020!

Ena kvällen åt vi en flerarätters slottsmeny med tillhörande vinpaket. Det är sympatiskt att köket använder lokala råvaror, och trevligt att kocken kommer ut och presenterar det som serveras. Men maten - förutom desserten - var en stor besvikelse. Inte direkt dåligt, men bara mediokert i smak och upplägg. De utvalda vinerna var emellertid smakfulla, men det serverades snålt.

Då kommer vi in på frukosten. Den var rätt och slätt skrattretande usel. Vi kunde inte tro det påvra utbud av bröd och pålägg som dukats upp. Enbart naturell yoghurt fanns, ingen med fruktsmak. Vi fick gå ut i köket och be om bestick då inga fanns framtagna. Nä, det som för oss ska vara en av hotellvistelsens höjdpunkter var en smärre katastrof.

Detta besök var alltså i Corona-tider. Jag har ingen anledning att tro att personalen är ovetande om de speciella omständigheter beträffande hygien och annat som råder då. Men nu är det så att på Kronovall är WC och badrum delade, då hotellrummen saknar dessa faciliteter. Jag förväntade mig därför särskilt noggrann städning av dessa för att förhindra eventuell smittspridning, och var därför bestört när jag om och om igen såg högar med använda handdukar på badrummens golv.

Vi får helt enkelt se oss om efter något annat slott eller herrgård nästa gång vi vill sätta guldkant på vår Skånevistelse.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Mohnomishe