Trip.com
Official Hotel
Travelocity
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Ett vackert hotel som ligger vid Sävelången. Rummen har högt till tak som gör att de känns luftiga och lite lyxiga. De är mycket smakfullt inredda med en magisk utsikt över sjön. Skönare sängar blir svårt att hitta, man sover som en prinsessa.
Oavsett var du befinner dig på hotellet så är det rent och fräscht.
Personalen är omtänksamma och visar på alla sätt att de på riktigt vill att gästerna får en fantastisk vistelse. Jag vill särskilt lyfta fram Emma som checkade in oss, lugn, behaglig och professionell.
När vi där var det grillbuffe som var utsökt. Både kött och fisk var perfekt grillat. Kocken som skötte grillen var också riktigt trevlig. Han tog sig tid att prata både om maten och den häftiga grillen. Tillbehören fick vi till bordet och det var ett stort utbud där allt var mycket gott.
Frukostbuffén ligger på min topp fem lista.
Spat är litet men såå mysigt och man kan bada i sjön.
Både vår servitris vid middagen och tjejen som skötte baren i spat var unga och nya på jobbet. Men saknar man rutin kommer man långt med ett trevligt bemötande, båda var jättegulliga.
Hit återvänder vi gärna.

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack 822evat
Omdömet skrevs 28 augusti 2020

Perfekt inredda rum med hög standard, ombonat och mysigt. Mjuka filtar från Klippan, supersköna sänglakan, stora fönster, högt i tak, bra belysning: jag tycker om allt med Nääs. Omgivningen är otroligt fin. Spa:t är bara två bubbelpooler med två bastuar och sjön precis intill MEN det räcker, älskar produkterna. Väldigt fin avkoppling, mitt fjärde besök, alltid lika nöjd. Bodde i rum 308, dit vill jag igen (utsikt mot sjön). 304 är också supermysigt. Restaurangen är perfekt, frukosten har allt. Personalen supertrevlig vid alla mina besök, välstädat. Jag älskar detta ställe, rekommenderas varmt.

Rumstips: 308, 304 utsikt mot sjön
Tack sulagus
Omdömet skrevs 22 augusti 2020 från mobil enhet

Fantastiskt ställe, jag blev glad överraskad när jag klev in genom dörren, fina och stora rom med sjöutsikt, underbar Spa avdelning, trevlig miljö med möjlighet till flera aktiviteter och utsökt mat.
Varmt rekommenderas!

Restyp: Reste i arbetet
Tack Zubbibbu
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Mycket fint och mysigt hotell med fin utsikt och fräscht gym. Fina kläder och relativt nära till livsmedelsbutiker. Personalen var ojämn men allt som allt väldigt trevlig vistelse. Rekommenderar stort!

Tack Oggessk
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Plus:
Anrik fabriksbyggnad ombyggd till ”resort” med hotell, restauranger och butiker, vackert beläget vid Sävelångensjön. Badhuset är troligtvis en av de bättre hotellspaavdelningarna i Sverige, om man räknar bort topphotellen med särskild spainriktning. Spatiösa hotellrum. Skön lounge och restaurang med härlig sjöutsikt.
Betyg 4 av 5.

Minus:
Service var vid vårt besök på gränsen till underkänd. Här måste ledningen ställa högre krav på sin personal. Känns inte som vissa fått några som helst direktiv/utbildning. Allmänt rörigt. Betalar man premiumpriser så måste servicen leva upp till nivån och då kan man inte ta in sommarjobbare som egentligen hellre hade legat hemma och surfat utan att behöva möta en annan människa. Lampor som inte fungerar och ”smuts i hörnen” bör också vara nåt som inte ska behöva förekomma på ett förstaklasshotell.
Betyg 2 av 5

Datum för vistelsen: juli 2020