Omdömet skrevs 28 augusti 2020

Perfekt inredda rum med hög standard, ombonat och mysigt. Mjuka filtar från Klippan, supersköna sänglakan, stora fönster, högt i tak, bra belysning: jag tycker om allt med Nääs. Omgivningen är otroligt fin. Spa:t är bara två bubbelpooler med två bastuar och sjön precis intill MEN det räcker, älskar produkterna. Väldigt fin avkoppling, mitt fjärde besök, alltid lika nöjd. Bodde i rum 308, dit vill jag igen (utsikt mot sjön). 304 är också supermysigt. Restaurangen är perfekt, frukosten har allt. Personalen supertrevlig vid alla mina besök, välstädat. Jag älskar detta ställe, rekommenderas varmt.

Rumstips: 308, 304 utsikt mot sjön
Tack sulagus
Omdömet skrevs 22 augusti 2020 från mobil enhet

Fantastiskt ställe, jag blev glad överraskad när jag klev in genom dörren, fina och stora rom med sjöutsikt, underbar Spa avdelning, trevlig miljö med möjlighet till flera aktiviteter och utsökt mat.
Varmt rekommenderas!

Restyp: Reste i arbetet
Tack Zubbibbu
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Mycket fint och mysigt hotell med fin utsikt och fräscht gym. Fina kläder och relativt nära till livsmedelsbutiker. Personalen var ojämn men allt som allt väldigt trevlig vistelse. Rekommenderar stort!

Tack Oggessk
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Plus:
Anrik fabriksbyggnad ombyggd till ”resort” med hotell, restauranger och butiker, vackert beläget vid Sävelångensjön. Badhuset är troligtvis en av de bättre hotellspaavdelningarna i Sverige, om man räknar bort topphotellen med särskild spainriktning. Spatiösa hotellrum. Skön lounge och restaurang med härlig sjöutsikt.
Betyg 4 av 5.

Minus:
Service var vid vårt besök på gränsen till underkänd. Här måste ledningen ställa högre krav på sin personal. Känns inte som vissa fått några som helst direktiv/utbildning. Allmänt rörigt. Betalar man premiumpriser så måste servicen leva upp till nivån och då kan man inte ta in sommarjobbare som egentligen hellre hade legat hemma och surfat utan att behöva möta en annan människa. Lampor som inte fungerar och ”smuts i hörnen” bör också vara nåt som inte ska behöva förekomma på ett förstaklasshotell.
Betyg 2 av 5

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack ellerochmalmo
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Snyggt renoverade lokaler och rum med ett fantastiskt läge vi Sävelången. Många aktiviteter på och kring hotellet. Tre saker drar ner betyget. Ett: mycket lyhörda rum och med många barnfamiljer på besök går barnskrik och spring rätt genom tak och väggar. Två: trångt kring måltiderna med buffé till både middag och frukost, vilket känns dåligt i coronatider. Ung serveringspersonal som inte vågar säga till gäster att hålla avstånd. Tre: långa väntetider i serveringen. Första kvällen tog det 40 min innan vi fick beställa dricka till maten. Ytterligare 15 innan den kom på bordet. Verkar som om man har permitterat personal och valt att hålla nere antal anställda trots fullt med gäster.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack LisbethMW