Travelocity
Orbitz.com
CheapTickets
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Mycket fint och mysigt hotell med fin utsikt och fräscht gym. Fina kläder och relativt nära till livsmedelsbutiker. Personalen var ojämn men allt som allt väldigt trevlig vistelse. Rekommenderar stort!

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Oggessk
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Plus:
Anrik fabriksbyggnad ombyggd till ”resort” med hotell, restauranger och butiker, vackert beläget vid Sävelångensjön. Badhuset är troligtvis en av de bättre hotellspaavdelningarna i Sverige, om man räknar bort topphotellen med särskild spainriktning. Spatiösa hotellrum. Skön lounge och restaurang med härlig sjöutsikt.
Betyg 4 av 5.

Minus:
Service var vid vårt besök på gränsen till underkänd. Här måste ledningen ställa högre krav på sin personal. Känns inte som vissa fått några som helst direktiv/utbildning. Allmänt rörigt. Betalar man premiumpriser så måste servicen leva upp till nivån och då kan man inte ta in sommarjobbare som egentligen hellre hade legat hemma och surfat utan att behöva möta en annan människa. Lampor som inte fungerar och ”smuts i hörnen” bör också vara nåt som inte ska behöva förekomma på ett förstaklasshotell.
Betyg 2 av 5

Tack ellerochmalmo
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Snyggt renoverade lokaler och rum med ett fantastiskt läge vi Sävelången. Många aktiviteter på och kring hotellet. Tre saker drar ner betyget. Ett: mycket lyhörda rum och med många barnfamiljer på besök går barnskrik och spring rätt genom tak och väggar. Två: trångt kring måltiderna med buffé till både middag och frukost, vilket känns dåligt i coronatider. Ung serveringspersonal som inte vågar säga till gäster att hålla avstånd. Tre: långa väntetider i serveringen. Första kvällen tog det 40 min innan vi fick beställa dricka till maten. Ytterligare 15 innan den kom på bordet. Verkar som om man har permitterat personal och valt att hålla nere antal anställda trots fullt med gäster.

1  Tack LisbethMW
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Nääs Fabriker är ett fint utflyktsmål. Vi testade en god skink och Västerbottenostpaj. Vid bra väder kan man sitta ute och njuta. Trevlig ung personal. Bra urval om man känner för en fika med nybakat bröd.

Tack larob51
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Vi vill försäkra oss att det fanns Spa innan vi bokade, men ändå lyckades det ramla mellan stolarna. Så när vi kom dit fanns inte tiden som vi trodde vi hade. Man lyckades dock ordna nästkommande dag och med en schysst kompensation och fina rum, så från att känt att vi aldrig skulle sätt vår fot här igen så kommer vi gärna tillbaka. Tack för er sätt att lösa problemet.

Tack J4962VHthomasd