Omdömet skrevs 14 februari 2020

Det började bra med trevligt bemötande vid ankomst och incheckning. Lugnet fortsätter sen i badhuset nere vid vattnet och i uppvärmd utomhus bubbelpool.
Bonus blev solnedgången.
Butiker och annan gammal fin bebyggelse förgyller vistelsen.
God mat och mycket god frukost.

Rumstips: Utsikt över sjön
Datum för vistelsen: februari 2020
Tack Lars A
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Jag bokade rum här för att jag tidigare bott här med jobbet på konferens och då upplevdes hotellet som väldigt bra på alla punkter. Tyvärr blev inte upplevelsen riktigt den samma när jag nu bokade för att bo där med min sambo som fyllde år.

Hotellet i sig är fint, rummet var jättefint och rent och omgivningarna är fina. Även ett plus med badet vid sjön (även om jag tycker det är löjligt att det ska kosta extra).

MEN middagen var en besvikelse. Maten var inte god. Hade jag vetat det hade vi åkt och ätit någon annan stans på kvällen. Serveringspersonalen kändes inte heller speciellt proffsig. Jag begär inte att de ska vara superduktiga men kanske kan de le och vara lite serviceminded? Exempelvis fråga om man önskar efterrätt, vad man vill dricka. Ja - lite det där man förväntar sig. Vi fick även sitta vid det tråkigaste bordet - kanske inte skitkul när man firar någons födelsedag. Kändes mer som en hamburgerbar, rasta eller liknande. De var också rätt mycket personal i förhållande till gäster så jag förstår det inte riktigt. Efterrätten var i varje fall god. Plus för killen i baren som var duktig och trevlig.

Badhuset var mysigt men kändes som om det använts flitigt under dagen. Kanske trevligt om någon städar där under dagen också så man slipper massa hår i duschen etc.

Rekomenderar hotellet men hoppa restaurangen och åk någon annan stans om du vill äta lite godare än ”ok”. Frukosten var däremot mer än godkänd.

Datum för vistelsen: januari 2020
1  Tack 123gulo
Omdömet skrevs 10 december 2019 från mobil enhet

En fantastisk byggnad från 1926, belägen vid vackra sjön Sävelången, en lagom bit utanför Göteborg.

Vänlig och serviceminded personal som förgyllde tillvaron på det vackra hotellet.
Rummen stora och med fönster utåt från golv till tak, sköna sängar med härligt sänglinne. Vissa rum med badkar, andra med dusch, glasvägg mellan badrum och sovrum som kan skylas med draperi. Om man ska hitta något litet att anmärka på var den snygga designerhårtorken inte så värst effektiv och belysningen i både rum och badrum i mörkaste laget (och som nästan alltid på hotell rätt ologiskt att lyckas tända).

Maten alldeles utmärkt, lunchen hämtas (åtminstone vid vårt besök) av var och en vid köket. Frukostbuffén riklig och med bra innehåll.

Konferenslokaler alldeles intill sjön Sävelången bjöd på vacker utsikt och funktionella faciliteter.
Badavdelningen jättebra, med möjlighet att bada både bubbelpool och i sjön, samt självklart bastu.

All inredning vacker och genomtänkt.
Hit hoppas jag komma åter!

Datum för vistelsen: december 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack Ichrimo
Omdömet skrevs 8 december 2019 från mobil enhet

Mycket trevligt ställe, många fina butiker,kläder hantverk silversmide ost o charkvaror lakrits choklad krukor blommor pedagogiska leksaker inredning keramik mm. mm. Trappor mellan våningarna, det fanns även hiss.Hotell spa restaurang cafe mm. Det ligger så fint brevid en sjö.Bra parkering stort område.Bra skyltat från stora vägen.

Datum för vistelsen: december 2019
3  Tack Christina861
Omdömet skrevs 13 november 2019 från mobil enhet

Ett väldigt bra boende med trevlig personal i receptionen.
Rummen var stora och väl tilltagna till ytan. Rent och välstädat!
Frukosten var mycket bra. Särskilt äggröran förtjänar ett extra omnämnande. Den var superb!

Enda minuset var kalla golv på rummet. Här kom badtofflorna till användning som hörde i hop med den badrock som låg på sängarna.
Knarriga golv. Nu var det inte mycket spring i rummet ovanför medans vi var på rummet. Men ändå.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack tomask408