Omdömet skrevs 5 januari 2020

Jag bokade rum här för att jag tidigare bott här med jobbet på konferens och då upplevdes hotellet som väldigt bra på alla punkter. Tyvärr blev inte upplevelsen riktigt den samma när jag nu bokade för att bo där med min sambo som fyllde år.

Hotellet i sig är fint, rummet var jättefint och rent och omgivningarna är fina. Även ett plus med badet vid sjön (även om jag tycker det är löjligt att det ska kosta extra).

MEN middagen var en besvikelse. Maten var inte god. Hade jag vetat det hade vi åkt och ätit någon annan stans på kvällen. Serveringspersonalen kändes inte heller speciellt proffsig. Jag begär inte att de ska vara superduktiga men kanske kan de le och vara lite serviceminded? Exempelvis fråga om man önskar efterrätt, vad man vill dricka. Ja - lite det där man förväntar sig. Vi fick även sitta vid det tråkigaste bordet - kanske inte skitkul när man firar någons födelsedag. Kändes mer som en hamburgerbar, rasta eller liknande. De var också rätt mycket personal i förhållande till gäster så jag förstår det inte riktigt. Efterrätten var i varje fall god. Plus för killen i baren som var duktig och trevlig.

Badhuset var mysigt men kändes som om det använts flitigt under dagen. Kanske trevligt om någon städar där under dagen också så man slipper massa hår i duschen etc.

Rekomenderar hotellet men hoppa restaurangen och åk någon annan stans om du vill äta lite godare än ”ok”. Frukosten var däremot mer än godkänd.

Datum för vistelsen: januari 2020
1  Tack 123gulo
Omdömet skrevs 10 december 2019 från mobil enhet

En fantastisk byggnad från 1926, belägen vid vackra sjön Sävelången, en lagom bit utanför Göteborg.

Vänlig och serviceminded personal som förgyllde tillvaron på det vackra hotellet.
Rummen stora och med fönster utåt från golv till tak, sköna sängar med härligt sänglinne. Vissa rum med badkar, andra med dusch, glasvägg mellan badrum och sovrum som kan skylas med draperi. Om man ska hitta något litet att anmärka på var den snygga designerhårtorken inte så värst effektiv och belysningen i både rum och badrum i mörkaste laget (och som nästan alltid på hotell rätt ologiskt att lyckas tända).

Maten alldeles utmärkt, lunchen hämtas (åtminstone vid vårt besök) av var och en vid köket. Frukostbuffén riklig och med bra innehåll.

Konferenslokaler alldeles intill sjön Sävelången bjöd på vacker utsikt och funktionella faciliteter.
Badavdelningen jättebra, med möjlighet att bada både bubbelpool och i sjön, samt självklart bastu.

All inredning vacker och genomtänkt.
Hit hoppas jag komma åter!

Datum för vistelsen: december 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack Ichrimo
Omdömet skrevs 8 december 2019 från mobil enhet

Mycket trevligt ställe, många fina butiker,kläder hantverk silversmide ost o charkvaror lakrits choklad krukor blommor pedagogiska leksaker inredning keramik mm. mm. Trappor mellan våningarna, det fanns även hiss.Hotell spa restaurang cafe mm. Det ligger så fint brevid en sjö.Bra parkering stort område.Bra skyltat från stora vägen.

Datum för vistelsen: december 2019
3  Tack Christina861
Omdömet skrevs 13 november 2019 från mobil enhet

Ett väldigt bra boende med trevlig personal i receptionen.
Rummen var stora och väl tilltagna till ytan. Rent och välstädat!
Frukosten var mycket bra. Särskilt äggröran förtjänar ett extra omnämnande. Den var superb!

Enda minuset var kalla golv på rummet. Här kom badtofflorna till användning som hörde i hop med den badrock som låg på sängarna.
Knarriga golv. Nu var det inte mycket spring i rummet ovanför medans vi var på rummet. Men ändå.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack tomask408
Omdömet skrevs 12 november 2019 från mobil enhet

Kanske hade jag för höga förväntningar på denna vistelse? När jag kom hit, så hade jag mina arbetskläder på mig (varsel) och blev synad uppifrån och ner av receptionisterna, föjt av en lite förmäten röst som frågade om jag tänkte checka in. Det kändes som att om hag hade burit andra kläder så hade jag fått ett helt annat bemötande. Det berörde mig illa.
Det är utmanande att förstå upplägget här, och det krävs en hel del letande för att hitta till gymet och badet. Ingen i receptionen var särskilt villig att berätta när jag kom.
I skrivande stund går grannen i rummet bredvid omkring, som man borde kunna göra, i sitt rum och det knarrar så högt så det låter som att det är i mitt rum. Samtidigt pågår det någon form av aktivitet /spel i hotellkorridoren utanför mitt rum (av alla ställen) där de skriker, klappar i händer och busvisslar, när allt jag skulle vilja är att få sova inför en tuff arbetsdag i morgon.
Jag är verkligen besviken, och lite ledsen att ha lagt tid och pengar på det här.

Datum för vistelsen: november 2019
Restyp: Reste ensam