Omdömet skrevs 6 januari 2020

Ett modernt, rent o fint rum i en av sidobyggnaderna. Skön säng.
Vackert dukat för julbord i gammaldags miljö. Hela herrgården var vackert pyntad.
God mat och trevlig personal.
Även frukosten var bra.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack Maria L
Omdömet skrevs 9 december 2019 från mobil enhet

Julmarknaden var var mysig och var precis lagom stor med ett varierat utbud av varor att köpa. Vi hade bokat julbord med boende i annexet Smedjan. Rummet var jättefint och smakfullt inrett. På kvällen var det julbord på herrgården, väldigt gott med närproducerade delikatesser, ingen risk att man gick hungrig därifrån. Dagen efter var det en frukost där det fanns allt man kunde önska sig. Totalupplevelsen var väldigt trevlig!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack UlfB79
Omdömet skrevs 29 november 2019

Ett strålande weekendställe En fin herrgårdsmiljö med bekväma och stilfulla sovrum i separat byggnad. Började med en läcker kakbuffé vid ankomsten. Kvällens
trerättersmiddagen bestod av sotade havskräftor till förrätt, halstrad torskrygg som huvudrätt och till dessert vit chokladmousse. Fina smaker och vackra presentationer med kunniga servitriser förgyllda det hela. Till detta erbjöds ett förnämligt vinpaket.
Det fanns promenadstigar och en golfbana runt om herrgårdens mark.

Rumstips: Bedömer att samtliga rum var likvärda
Datum för vistelsen: november 2019
Tack mofa1896
Omdömet skrevs 21 april 2019 från mobil enhet

Trevligt boende, fantastiska miljöer och riktigt fin Herrgård där vi åt middag och frukost. Personalen på hotellet/restaurangen var väldigt hjälpsam och tillmötesgående på alla vis.
Ridturen som vi bokat var fantastiskt, vi var tre av fyra som aldrig ridit förut, endast 9åringen (yngsta sonen) i sällskapet var ridvan. Detta var hans födelsedagspresent:-). Ridstigen var magiskt vacker, hästarna otroligt snälla och ledaren väldigt kunnig. Hade bara ledaren för ridturen varit lite mer förstående för vår totala ovana med hästar och visat lite mer intresse att lära oss istället för att påpeka våra fel på ett sätt som om vi borde veta exakt hur man rider hade detta varit en fullpoängare!

Datum för vistelsen: april 2019
Tack liljander
PetterKar, Ägare på Tofta Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 23 april 2019

Hej
Vad roligt att höra att ni var nöjda med er vistelse hos oss.
Vi skall framföra era synspunkter angående ridningen till ledningen för Stall Tofta.
Välkomna åter
Petter Karlander

Omdömet skrevs 9 mars 2019

Moderna ljusa rymliga rum med bra belysning, sköna sängar med bra och åtkomliga läslampor. Rymligt dusch- och toalettrum med bra belysning. En naturligt vacker plats med sin egna atmosfär. För mitt familjeboende, 13 personer, var alla bekvämligheter tillgodosedda och alla hade sovit skönt gott hela natten lång.
I gästboken noterade vi: "2019-02-27--28 Vilken härlig 80-årsfest vi fick! Tack för trevligt bemötande och fin service, läcker mat, skönt boende i en fantastisk och genuin miljö."

Datum för vistelsen: februari 2019
2  Tack Gottboende
PetterKar, Ägare på Tofta Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2019

Hej,

Ursäkta sent svar.
Tack för det fina omdömet.
Roligt att ni var så nöjda med ert besök här på Tofta Herrgård.

Varmt välkomna åter.

Petter Karlander