“Det bästa stället att äta i Santorini”
Omdöme om Metaxy Mas Tavern

Metaxy Mas Tavern
Rankad som nr 1 av 24 Restauranger i Pyrgos
Kök: Grekiskt
Bra för: Familjer med barn, Affärsmöten, Lokal mat, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Leverans, Bokningar
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 26 oktober 2016

En underbar plats i mitten av Santorini. Mycket trevlig personlig , och maten var verkligen fantastisk. Maten smaker mycket bättre än i tourist ställe. Bra pris. Jag ger den bästa recommondations.

Tack SaraAnnelie

Omdömet skrevs 26 september 2016

Jag hade fått rekommendation av en kund att äta på denna restaurangen. Tyvärr så blev besöket en besvikelse. Maten var ok, men servicen dålig. Minst två sällskap lämnade restaurangen innan dom kommit till huvudrätten. Kan varit så att det saknades personal av olika anledningar.
Men utsikten är underbar.

1  Tack ProMeister
Omdömet skrevs 9 augusti 2016 från mobil enhet

En enkel liten mysig restaurang i byn Exo Gonia där mycket vällagad och jättegod mat serveras. Santoriniska rätter på lokala råvaror och lokalt tillverkad raki.
Den ugnsbakade vita auberginen är sagolik liksom grillad bläckfisk med favabönor. All mat är utsökt helt enkelt. Dela på ett gäng förrätter och fyll sen på med en huvudrätt.
Det är helt klart värt det att ta en taxi eller bussen till Exo Gonia och Metaxi Mas! Kombinera med ett besök på närliggande Art Space.

1  Tack kataril
Omdömet skrevs 6 juli 2016 från mobil enhet

Vilken fantastisk upplevelse!
Otrolig utsikt.
Fantastisk mat!
Atmosfären är superhärlig.
Här måste man boka bord.
Priserna är mycket bra för den mat som serveras.
Vi brukar beställa olika rätter och dela på dem.
Fårost, honung och sesamfrön, Sparris mycket goda förrätter.
Alltid när jag är på Santorini måste jag besöka denna restaurang! Ni lär inte bli besvikna.

1  Tack Ulrika9496
Omdömet skrevs 20 september 2015

En pärla som erbjuder fantastiska god mat i härlig lantlig miljö långt ifrån turism och trängsel. Ett måste var gång vi är här. Alltid en fin upplevelse.

Tack LenaSberg63

Resenärer som tittade på Metaxy Mas Tavern tittade också på

Agios Georgios, Perivolos

Besökt Metaxy Mas Tavern? Berätta vad du tyckte!