Omdömet skrevs 11 februari 2018

Fint och välskött hotellområde. Välkomnande och mysig reception. Rymligt rum med fint badrum. Lite dammigt. Frukostbuffén var stor, men inte särskilt smakrik. VI sov bara en natt, så vi hann inte se alla faciliteter.

• Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Sofia O
Omdömet skrevs 4 januari 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell som ligger i en avskild del av Pantai Cenang men med bara 5-10 minuters promenadavstånd in till själva city där det finns ett skapligt utbud av restauranger, barer och affärer.
Hotellet består av ett antal trevliga och rymliga 1-2 våningsstugor som alla har terass eller balkong. Stugorna ligger antingen vid en konstgjord sjö, mot poolområdena eller mot havet. Kan verkligen rekommendera rummen på bottenvåningen som ligger mot havet. Fantastisk utsikt samt att det bara var att kliva ut från terrassen och framför dig ha en nästan egen strand trots att hotellet var fullbelagt.
Hotellet hade också två fina poolområden och vi gillade speciellt det något mindre av de två där det var lite mindre trångt/färre personer. Poolen hade också en poolbar där man kunde sitta på pallar i vattnet och dricka goda drinkar. Hotellpersonalen var mycket alert och service minded. Kan också rekommendera att hyra en bil med chaufför på hotellet för en dag. Inte alls dyrt samt att man får chans att se andra delar av ön. Restaurangerna på hotellet var helt okej men kanske ännu mer prisvärt är att promenera in till byn och välja någon av restaurangerna där.
En sak som vi upplevde som mindre bra var dock frukostupplägget. Det finns två olika ställen att äta frukost på, en nära receptionen med Asien-inspirerad mat och en vid stranden som hade ett lite mer internationellt frukostutbud. Vi hade föredragit ett utbud av båda temana så man kunde välja frukostrestaurang efter läge och atmosfär istället. Restaurangen vid stranden var lite stökigare och med högre ljudnivå.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Fredrik W
Omdömet skrevs 2 januari 2018

Hotellet har bra rymliga rum - sköna sängar och stort badrum, dock väldigt mörkt...
Vi bodde i 9 nätter familj i tre olika rum - de var likvärdiga. Bra område med pooler och fin strand med stolar. Första dagarna lugnt och skönt sedan blev det mer tivoli med alltför mycket shower, musik och uppträde på kvällarna. Nu var vi över jul & nyår - så annars är det ju klart lugnare.
Man hade svårt att sitta ute på stranden pga den höga skrikiga liveorkestern.
Det var lite för mycket stök för oss.
Läget super med gångavstånd till massor av trevliga små lokala restauranger och strandbarer.

Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack Ann451
Omdömet skrevs 27 februari 2017

Min fru och jag bodde här 11 nätter i ett hus med utsikt över en damm. Rummet var stort och fräscht (om man tycker att heltäckningsmattor är OK). Hotellet ligger i änden av Cenang Beach som är en mycket fin strand. Då detta är ett ganska stort hotell med 350 rum så kan det ibland uppfattas som lite opersonligt. Frukostbuffens kvalité är bra men det kan bli både trångt och stökigt om man kommer vid fel tidpunkt. Kvaliteten på restaurangerna varierar. Ska man bo på Cenang Beach är ett antagligen det nästa bästa hotellet.

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Tomas N
Clement P, General Manager på Meritus Pelangi Beach Resort & Spa, Langkawi, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2017

Dear Tomas N,
Thank you for your kind review. We have noted your feedback in consistency of quality in our Restaurants. Please be assured we will work on improving this. Thank you once again.
Kind Regards,

Omdömet skrevs 23 februari 2017

Fantastisk hotell med bedårande kvällsutsikt
Stor och flott anläggning i norra delen av Cenang stranden
Trevlig och proffsig bemötande vid receptionen, snabb och smidig incheckning
Rummen är stora och luftiga samt väl underhållna. Sköna sängar och fina lakan med bekväma kuddar
Bra Wi-fi och bra TV utbud
Välfungerande och tystgående AC
Läget är perfekt och ligger 10 minuters gångavstånd till centrum
Stranden är stor och bredd så ingen behöver trängas
Sköna solstolar och trevlig pool
Frukosten är helt OK med lite av varje. Asiatisk, indisk och västerländsk
Rekommenderas
INTE billigt men mycket bra

Tips för att välja rum: Om du har råd välj ett rum vid stranden
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Cmskalman

Dear Guest,
Thank you for your wonderful feedback. We are really glad to enjoyed your stay with us and hope to welcome you back soon!
Best Wishes,