Omdömet skrevs 27 februari 2017

Min fru och jag bodde här 11 nätter i ett hus med utsikt över en damm. Rummet var stort och fräscht (om man tycker att heltäckningsmattor är OK). Hotellet ligger i änden av Cenang Beach som är en mycket fin strand. Då detta är ett ganska stort hotell med 350 rum så kan det ibland uppfattas som lite opersonligt. Frukostbuffens kvalité är bra men det kan bli både trångt och stökigt om man kommer vid fel tidpunkt. Kvaliteten på restaurangerna varierar. Ska man bo på Cenang Beach är ett antagligen det nästa bästa hotellet.

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Tomas N
Clement P, General Manager på Meritus Pelangi Beach Resort & Spa, Langkawi, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2017

Dear Tomas N,
Thank you for your kind review. We have noted your feedback in consistency of quality in our Restaurants. Please be assured we will work on improving this. Thank you once again.
Kind Regards,

Omdömet skrevs 23 februari 2017

Fantastisk hotell med bedårande kvällsutsikt
Stor och flott anläggning i norra delen av Cenang stranden
Trevlig och proffsig bemötande vid receptionen, snabb och smidig incheckning
Rummen är stora och luftiga samt väl underhållna. Sköna sängar och fina lakan med bekväma kuddar
Bra Wi-fi och bra TV utbud
Välfungerande och tystgående AC
Läget är perfekt och ligger 10 minuters gångavstånd till centrum
Stranden är stor och bredd så ingen behöver trängas
Sköna solstolar och trevlig pool
Frukosten är helt OK med lite av varje. Asiatisk, indisk och västerländsk
Rekommenderas
INTE billigt men mycket bra

Tips för att välja rum: Om du har råd välj ett rum vid stranden
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Cmskalman

Dear Guest,
Thank you for your wonderful feedback. We are really glad to enjoyed your stay with us and hope to welcome you back soon!
Best Wishes,

Omdömet skrevs 18 februari 2017

Hotellet är fint och ligger i norra delen av Cenang stranden. Det är gångavstånd till Underwater world. Vi joggade varje morgon på stranden och det gick mycket bra. Rummen är stora med högt i tak i alla fall det rum vi hade som även hade en stor balkong. Allt var bra på hotellet utom att jag saknade två små handdukar. I badrummet fanns endast två badlakan plus två små handdukar. Det finns två pooler och en barnpool. Vi låg i sköna solstolar med utsikt mot havet och nära poolen. Vi åt i båda restaurangerna på hotellet och var nöjda med maten i båda två. Frukosten är bra men dyr. En kväll satt vi ute vid havet och åt en mycket god middag. Jag kan verkligen rekommendera detta boende.

• Bodde här: februari 2017, reste med vänner
Tack asmSverige
Clement P, General Manager på Meritus Pelangi Beach Resort & Spa, Langkawi, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2017

Dear asmSverige,
Thank you for your kind review. We are glad you enjoyed your stay and hope to welcome you back soon!
Kind Regards,

Omdömet skrevs 9 januari 2017 från mobil enhet

Perfekt på alla sätt. Lugn del av stranden, men med härligt barhäng precis bredvid. En fantastisk resort som passar för alla. Härligt rum precis vid stranden. Utmärkt spadel. Stora rum, med alla förnödenheter.

Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Anna T
Omdömet skrevs 23 juni 2016

Mycket bra rum. Vi hade en fantastisk king size säng. Bra städning och läget vi hade var vid en av poolerna. Personalen var alla glada och hjälpsamma med hög service.
Frukosten var kanonbra, (ett måste).
Cba är en restaurang som tillhör Resorten som ligger vid stranden, helt ok men inte lika bra som resten av Resorten.

• Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack Patrik A
Clement P, General Manager på Meritus Pelangi Beach Resort & Spa, Langkawi, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2016

Dear Patrik A,

Thank you very much for your lovely review of the Meritus Pelangi Beach Resort & Spa!

We are very happy to read that you had a good time on the occasion of your holidays. Glad to know that you were blown away by our accommodation, facilities, services and our cuisine.

We are looking forward to the pleasure of welcoming you back again!

Kind regards,
Clement Paul