Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 3 juni 2018 från mobil enhet

Vi hade två fantastisk dagar i denna fina stugan där vi var 3 familj med 2 barn. Vi hade jätte roligt.
Det finns mycket leksaker att låna till barn, samt till vuxna.
Fin pool, fantastik natur, charmig hus och jätte trevlig bemötande.
Rekommenderar starkt!

Med vänlig hälsning, Kakhi från Stockholm

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Kakhaber S
Diddi13252, Ägare på Rosenberg Rum och Stuga, svarade på det här omdömetSvarade 4 juni 2018

Tack Kakhi, vad roligt att ni trivdes!
Det var trevligt att ha er här. Tack för den fina städningen!

Med vänliga hälsningar
Diana Lennings
Rosenberg Rum och Stuga

Omdömet skrevs 10 juli 2015

Efter stugsemestrar under 45 års tid varje Sommar så kan jag bara konstatera att detta var den bästa stugsemestern jag någonsin haft.
Förberedelserna med bokning, mailkontakt, telefonkontakt och information fungerade smidigt och hjälpsamheten/serviceandan hos uthyrarna var suverän.
Vi hyrde Lilla stugan under 3 dagar och det var fantastiskt att få se hur vackert inrett det kan vara på en liten yta. Att få plats med så mycket och ändå fanns det gott om rörelse utrymme kvar.Infopärmen var jättebra.Det vi saknade var informationen om var närmsta affär låg samt om cyklarna fick lånas gratis eller kostade det något?
Ljushållaren på väggen bakom bäddsoffan, vilken makalöst vacker inrednings detalj.
Det regnade varje dag men det gjorde ingenting då vi hade tillgång till en pool och vackra skogsområden att ströva runt i och dessutom fick vi uppleva stallmiljö dock utan hästar som vi hade hoppats på då en av oss har stort hästintresse men bara det att ha möjligheten att kika in i stallet gladde oss "stadsbor" och nästa gång kan vi kanske få träffa hästarna ;-)
Det var bra att det fanns husgeråd. Allt från kastruller till bestick.Även täcken och kuddar, Tvättmedel/diskmedel osv men vi hade med oss allt själva så vi använde inget av stugans saker denna gång.Sopsortering var bra men vi tog med oss alla våra sopor när vi åkte.
Det som kan anmärkas på inför framtida uthyrningar är att ha koll på om föregående hyresgäster städat efter sig då stugan var väldigt smutsig.Sängen var inte dammsugen/städat på mycket lång tid.Fann en hel del under madrasserna som inte borde varit där och under sängen var det gamla smutsiga pappersbitar,näsdukspaket, barnstrumpor etc
Skåpen i köket hade smutsfläckar/kladd på dörrarna och grillen var det smutsigaste jag sett men allt detta borde de som hyrt före oss ha städat bort och kanske bör hyresvärden ha extra koll på städningen då möjlighet finnes.
Oss gjorde inte det något utan vi kavlade upp ärmarna och städade ordentligt så nu är det fint till nästa stughyrare.
Vi är väldigt nöjda med vistelsen i Lilla stugan och detta var Paradiset att få komma till Er för avkoppling under några dagar.
Återkommer gärna snart igen.
Mvh Roger och Anne från Hässelby Stockholm

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Anne A
Diddi13252, Ägare på Rosenberg Rum och Stuga, svarade på det här omdömetSvarade 14 juli 2015

Hej Anne och Roger,
tack för att ni tog er tid att skriva.
Gjorde ett litet undantag för er, då vi var borta några dagar och normalt vill jag inte låta någon checka in innan jag har kollat upp föregående städning. Madrass överdrag tvättas mellan varje gästbyte och frekvent även täcken och kuddar. Vet att det är något svårt att komma åt under sängen på sov loftet så där brukar jag dammsuga och våt torka själv vilket gjordes veckan innan.
Tråkigt att det blivit dåligt gjort innan er. Bör med andra ord inte göra ett sådant avtal igen.
Cyklarna går alldeles utmärkt att låna enligt vår hemsida. Synd att ni inte slog en signal så hade jag berättat det. Skall se över grill och grillgaller för eventuell storrengöring.
Hoppas vi får se er här igen.

Med vänliga hälsningar
Diana Lennings

Omdömet skrevs 27 juli 2014

Idyllisk gård med vacker tomt. Mycket vänligt mottagande och service och bra utflyktstips. Stort plus för poolen med soldäck. Man känner sig välkommen och lilla stugan som vi bodde i var helt OK. Dock saknades Wifi och TV-bilden var lite ojusterad.

Datum för vistelsen: juli 2014
Tack Goran672
Diddi13252, Ägare på Rosenberg Rum och Stuga, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2014

Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme på Tripadvisor.
Det var trevligt att höra att ni uppskattade vår trädgård med pool, och även de aktivitets förslag vi har rekommenderat. Vi jobbar på fler upplevelser.
Vi har ju även gratis Wi - Fi som så vitt jag vet fungerat bra för våra gäster, men vi kontrollerar nu om signalerna från vår router stundtals blir för svaga borta i den lilla stugan. Det skall vi åtgärda med det snaraste. Även bildinställningen på Tv:n åtgärdas.

Tack och välkomna tillbaks!

Vänliga hälsningar

Diana

Omdömet skrevs 30 juni 2014

Vi ville övernatta endast en natt på vägen hem och som tur var fanns den lilla stugan ledig. Sugan var liten men ren och väldigt fräsh och fin med sovloft och bäddsoffa. Trinettkök och litet bord inne samt grill och ett litet bord och stolar på uteplatsen. För en hel familj på fyra med små barn fungerade det bra en natt, men jag skulle nog vilja ha det lite större för en längre vistelse. Vi fick en bra och trevlig rundvisning av stugan och gården inklusive poolen som vi var välkomna att använda. Sandlåda för barnen och massor av uteleksaker finns att låna. För vår djurintresserade son var möjligheten att mata de välskötta och snälla hästarna en enorm hit och när vi också hade turen att få se på när hästarna skoddes var lyckan gjord. På det hela taget en väldigt lyckad mikrosemester, och vi kommer gärna igen.

Datum för vistelsen: juni 2014
Tack Anders H

Tack för att ni tog er tid att ge oss ett omdöme på Tripadvisor.
Vad roligt att ni uppskattade er korta vistelse här.
Hoppas ni också har möjlighet att komma tillbaks och bo i den stora stugan.

Vänliga hälsningar

Diana

Omdömet skrevs 29 juni 2014

Vi blev vänligt bemötta och fick en god välkomstfika. Servicen var mycket god och vi fick bra tips om allt möjligt. Lilla stugan var perfekt för oss tre personer, fräsch och bra möjligheter att laga mat.
Läget nära skogen var mysigt och det var lagom avstånd till både Enköping och Sala.
Det mest positiva var tillgång till pool och stall, vilket båda passade barnen bra!
Jag kommer gärna tillbaka!

Viktoria

Datum för vistelsen: juni 2014
Tack Viktoria E

Hej,
tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme på Tripadvisor.
Det var glädjande att ni var nöjda med er vistelse.

diana