“Perfekt miljö för mindre företag”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Norrängens Alpacka - Bed and Breakfast
Rankat som nummer 1 av 6 B&B/värdshus i Sala
MiljöledarePlatinanivå
Omdömet skrevs juli 3 2014

Ville hitta bra miljö för planeringsdagar med vårt företag på sju personer och det var verkligen perfekt. Annorlunda, rogivande och med bra och moderna möjligheter till presentationer och diskussioner. Dessutom god mat, bra frukost, sköna sängar och härligt med alla djur och naturen nära inpå. Vi hade själva med oss lite vin och öl till maten på kvällen som var utsökt grillat.De ordnade också god lunch enligt vårt önskemål.

Toppbetyg!

• Bodde här: Juni 2014, reste i arbetet
Tack 5Gus28
Paul N, Ägare på Norrängens Alpacka - Bed and Breakfast, svarade på det här omdömetSvarade februari 26 2015

Omdömet skrevs juli 3 2014

Mysigt och familjär stämning.
Vi var där med jobbet och det fanns allt vi behövde så som internet, projektor och whitebard.
För kvällen fanns även biljard och fotbolls spel. Såg även en bastu och vildmarksbad men det var inget vi utnyttjade.

Mycket trevliga ägare.

• Bodde här: Juni 2014, reste i arbetet
Tack Crippa_E

Omdömet skrevs juli 1 2014

Härligt med alla alpackor, påfåglar, höns, kycklingar, hästar, hund och igelkotte.
Paul med familj och personal var väldigt trevliga.
Boendet var långt över förväntan, nyrenoverat med hög mysfaktor och det lilla
extra som man ibland får på fina rum i dyra hotel. (Vi bodde i lägenheten).
Vi var dom enda gästerna och vart ändå serverades en stor komplett frukost i
den trevliga lokalen på övervåningen.
Paul gav oss mycket tid och visade runt bland alpackor och andra djur som
om han inte hade något annat att göra en söndagskväll.
Jag tycker upplevelsen och boendet var väldigt prisvärt !
STORT TACK.

• Bodde här: Juli 2014, reste som ett par
Tack Peter B

Omdömet skrevs juli 1 2014

Detta var en perfekt utflykt/semester om man vill uppleva alpackor och samtidigt bo bra.
Vi hade hund med oss och det var inga som helst problem att ha med på boendet. Paul svarade på alla frågor vi hade om alpackor och deras skötsel och hit åker vi gärna igen för att förkovra oss ännu mer angående alpackor. Boendet var så mycket bättre än vi någonsin hade väntat oss och samtliga som bodde/arbetade på gården var serviceminded och det var aldrig något problem med något.
Tack snälla ni!

Tips för att välja rum: Vi sov i lägenheten längst ned. Den var mysig och fräsch!!!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juni 2014, reste som ett par
Tack annpettersson

Omdömet skrevs juni 30 2014

Besökte gården i lördags med några kompisar, vi gjorde en utflykt o skulle titta på alpackorna. Alltihopa var en mycket positiv upplevelse. Vilka fantastiska djur o vi fick utmärkt guidning o massor med information. Har rekommenderat till alla jag har pratat med under helgen. STORT TACK! Kommer absolut tillbaka.

• Bodde här: Juni 2014
Tack marinaosth

Thank you so much for the kind words ! //Paul & family

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Salahotell
15 km bort
Hotell Tinget
Nr 3 av 6 i Sala
27 omdömen
Visa priser

Besökt Norrängens Alpacka - Bed and Breakfast? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Norrängens Alpacka - Bed and Breakfast

Adress: Broddbo Norrängen, Sala 733 97, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västmanlands län > Sala
Bekvämligheter:
Bar/lounge Drycker att välja på Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Restaurang Sviter Swimmingpool
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 6 B&B/värdshus i Sala
Prisklass: 957 kr - 1 211 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Norrängens Alpacka - Bed and Breakfast 3*
Antal rum: 6
Hotellets officiella beskrivning:
Välkommen till Sveriges största alpacka gård! Där avkoppling möter äventyr i en lugn, imponerande, miljövänlig och lantlig omgivning. Bo på en Alpacka gård där du kan känna gräset mellan tårna, klappa djuren och njuta av naturen. Vi ger dig en annorlunda och unik upplevelse med skogen som vår granne men med närhet till en charmig stad med mycket att uppleva. Sala stad finns knappt en mil från oss och Stockholm åker du till inom en och en halvtimme. I närområdet kan du finna bondens marknad, utflykter, shopping och andra attraktioner. Som gäst på vår Bed & Breakfast kan du ena stunden gosa med våra vänliga Alpackor, se på påfåglarna som går på gården, strosa runt i den vackra naturen eller fiska på sjön Storljusen som finns inom gångavstånd. Vi erbjuder boende i vår nyrenoverade lada med mycket historia. Hos oss kan du slappna av och känna dig som hemma. Vi välkomnar er att boka boende hos oss och därmed få tillgång till allt som gården har att erbjuda. ”Norrängens Alpacka AB erbjuder en annorlunda och unik upplevelse. Besökare som övernattar på gården ges möjlighet att uppleva livet på en alpacka gård, under en dag eller under en längre period.” Välkommen till Norrängens Alpacka! ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Norrängens Alpacka - Bed and Breakfast. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?