“Mycket god mat, härlig plats”

Måns Ols Utvärdshus
Boka bord
mån 2/8
20:00
Rankad som nr 1 av 19 Restauranger i Sala
Kök: Svenskt
Beskrivning: Sitter man på Måns Ols är det omöjligt att inte fascineras av den fantastiska utsikt naturen erbjuder; man kan under hela året njuta av årstidernas prägel på landskapet. Tillsammans med god mat blir det en unik kombination man sent glömmer. Välkomna till en restaurang med fullständiga rättigheter och njut av vällagad á la carte, lunch eller bara kaffe med dopp.
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

Jättetrevligt ställe precis vid sjö, dammsystemet till Sala silvergruva. Jättegod mat och en suverän dessert : Pavlova. Inte billigaste stället i stan men väl värt pengarna. Trevlig personal. Och en finfin omgivning. Rekommenderas å det varmaste.

Tack Lena B

Omdömet skrevs 20 juni 2017 från mobil enhet

Denna underbara lunchrestaurang ligger strax utanför Sala utefter den gamla sträckningen av riksväg 70.
Restaurangen ligger vid en konstgjord sjö från den tid då silver bröts i Sala silvergruva. Platsen för restaurangen i sig har mycket gamla anor.
Inne i restaurangen möts man av en mycket trevlig personal som bjuder på en välsmakande lunchbufé. Man kan som oftast välja mellan en fisk- och en kötträtt.
Restaurangen är lättillgänglig för alla och envar och kan varmt rekommenderas.

Tack Lansquette
Omdömet skrevs 3 juni 2017 från mobil enhet

Vi åt buffén men nästa gång ska vi ta något från menyn. Bra mat, trevlig service, fantastisk utsikt och jätte trevliga omgivningar. Vi gick på en promenad efter maten på "gröna stigen" otroligt vackert. Vi kommer gärna igen.

Tack Edefig
Omdömet skrevs 9 mars 2017

Att åka hit är som att ta en liten paus från vardagen, alltid god mat och fin utsikt även flexibel och trevlig personal!

Datum för besöket: juli 2016
Tack huldafa
Omdömet skrevs 10 januari 2017 från mobil enhet

Varma sommardagar är denna restaurang underbar med sitt läge precis bredvid vattnet. God mat och bra parkeringsmöjligheter. Nära vacker natur och Salas badplats med bryggor, strand, hopptorn och kiosk.

Datum för besöket: augusti 2016
1  Tack 2piae

Resenärer som tittade på Måns Ols Utvärdshus tittade också på

Sala, Västmanlands län

Besökt Måns Ols Utvärdshus? Berätta vad du tyckte!