Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Christina B

En resa i tiden

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 5 nov. 2017från mobil enhet
B&B i äldre miljö, inredning från 50-60-talet. Sköna sängar, dock var extra sängen till barnet under all kritik. Dusch och toalett i korridor. Kan tänka mig att det är lyhört om det är många boende, när vi var där var det några enstaka gäster.
Rent och prydligt. Frukost i påse.
Datum för vistelsen: november 2017
Ser du något problem med det här omdömet?
F0bbe, marknadsföringSTF Sala Silvermine Bed & Breakfast - Marketenteriet, svarade på det här omdömet
Svarade 29 juni 2018
Tack för betyg och recension, Christina!

Miljön i Gruvgårdens B&B är verkligen härlig - jag håller med dig! Trist att höra om den felande extrasängen. Ber om ursäkt för obehaget kring den.

Huset byggdes i början av 1900-talet för inkvartering av gruvarbetare men kom aldrig att bli använt för det. Istället stod huset mer eller mindre orört under hela 1900-talet tills vi gjorde om det till först vandrarhem och sedan till B&B. Huset är byggnadsminnesmärkt och i så mycket originalskick som det bara går. Därav är det, som du misstänker, också ganska lyhört på sina ställen.

Under sommaren serveras frukosten som buffé i Värdshuset och övrig tid på året som frukostpåse.

Hoppas vi ses snart igen. Välkomna åter!

MVH Fobbe, Sala Silvergruva
    59.4 km från STF Sala Silvermine Bed & Breakfast - Marketenteriet
    Restaurang
    33.4 km från STF Sala Silvermine Bed & Breakfast - Marketenteriet
    Restaurang
    Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
    33.3 km från STF Sala Silvermine Bed & Breakfast - Marketenteriet
    Pool
    Visa fler hotell i Sala
    Omdömet skrevs 14 augusti 2017

En gammal och trevlig byggnad. Förvänta er inte moderna rum, detta är en tidresa 50 år bakåt i tiden. Charmigt slitet, bra sängar, delade toaletter och dusch. Hade inga förväntningar och blev positivt överraskade. Erbjuder frukost mot tillägg (vilket vi inte valt och därför inte kan recensera). Kan ta med hund, men meddela detta vid bokning. Missa inte en promenad i omgivningarna !

Datum för vistelsen: augusti 2017
    Tack PetLin33
    F0bbe, marknadsföring på STF Sala Silvermine Bed & Breakfast - Marketenteriet, svarade på det här omdömetSvarade 6 juli 2018

Tack för denna fina recension!

Jag håller med: Gruvgårdens B&B är historiskt geniunt! Huset byggdes i början av 1900-talet för att inkvartera gruvarbetare. Men på grund av gruvans stängning kom huset aldrig till användning, utan stod mer eller mindre orört under hela 1900-talet. Därefter gjordes det först om till vandrarhem och uppgraderades slutligen till ett bed & breakfast. Genom hela resan har vi, så gott vi kunnat, försökt bevara känslan av "vintage", så att säga. Detta är medvetet - allt som oftast till en positiv överraskning för gästerna. Frukosten (som ni inte hade valt) serveras under sommaren i Värdshuset i gruvområdet och levereras under vinterhalvåret som en frukostpåse.

Hoppas vi ses snart igen. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 14 juli 2017 från mobil enhet

Gammal härlig byggnad med atmosfär från gamla tider. Spartanska köksmöjligheter på grund av K-märkt. Vi var 9 personer som hade det underbart. Bra sällskapsmiljöer och trevlig personal. Kan rekommenderas.

Datum för vistelsen: juli 2017
    Tack Henke_Fredde
    F0bbe, marknadsföring på STF Sala Silvermine Bed & Breakfast - Marketenteriet, svarade på det här omdömetSvarade 10 juli 2018

Här kommer ett (något sent) tack från oss, för att du tagit dig tid att recensera Gruvgårdens Bed & Breakfast!

Roligt att höra att ni trivdes under er vistelse. Ja, huset byggdes i början av 1900-talet för att inkvartera gruvarbetare. Men eftersom gruvans aktiebolag gick omkull, stängdes gruvan och gruvarbetarna blev arbetslösa. Därför kom huset aldrig till användning som det var tänkt, utan stod mer eller mindre orört under resten av hela 1900-talet. Och slutligen blev det även byggnadsminnesmärkt.

För att kunna återställa huset i originalskick i framtiden, har man antagit ett antal lösningar. En fiffig sådan är att toaletter och duschar är byggda som "rum i rummet" - de är alltså inbyggda kassetter, vilket man bland annat kan se på nedervåningen om man tänker på det.

Hoppas vi ses snart igen. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 20 augusti 2016

Broschyren ger en totalt felaktig bild av rummens standard. Detta gör att rummens prisnivå får anses väldigt hög. Rummen är absolut inte prisvärda.

En i sällskapet blev sjuk och vi blev lovade pengar tillbaka. De fick alla uppgifter inklusive kontonummer, men vi har fortfarande 2 månader efter besöket inte fått några pengar tillbaka. DÅLIGT...... Skärpning!
    Detta nog om B&B.

Guiden på gruvturen var helt fantastisk och det räddade dagen.

Datum för vistelsen: juli 2016
    Tack pas326
    F0bbe, marknadsföring på STF Sala Silvermine Bed & Breakfast - Marketenteriet, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2018

Tack för att du tagit dig tiden att skriva en recension! Och jag ber om ursäkt för det väldigt sena svaret, förstås.

Gruvgårdens B&B är inredd i det gamla byggnadsminnesmärkta "markententeriet", som ursprungligen byggdes för att inkvartera gruvarbetare i början av 1900-talet. Byggnaden kom dock aldrig att användas för det syftet, eftersom gruvan stängdes, och blev stående mer eller mindre oanvänd under hela 1900-talet. Efter många decennier erhöll den därmed också byggnadsminnesstatus, vilket gör att den numer inte får förändras nämnvärt.

Vi har, sedan du var här, uppdaterat bilderna på rummen till bilder på standardrum, åtminstone bland annat vår hemsida. Jag håller med om att vi nog använde bilden på det allra finaste rummet - "bröllopssviten" - lite för ofta, vilket gav en felaktig bild av standarden i de flesta rummen. Standarden ÄR spartansk, jag håller med. Och det är tanken med boendet: man ska få en sorts "vintage-känsla" när man övernattar i denna historiska omgivning. Men som du skriver, vi har tidigare inte lyckats förmedla detta i förväg på ett korrekt sätt , vilket gör att man som övernattande gäst kan få en annan upplevelse än vad man hade föreställt sig. Jag hoppas att vi lyckas bättre numer.

Angående återbetalningen måste något där har gått fel. Detta ber jag så hemskt mycket om ursäkt för, för så ska det förstås inte vara. Jag hoppas att ni kontaktade oss igen när ingen återbetalning kom och att det hela löste sig, till slut.

Härligt att höra att ni trivdes så med gruvvisningen och guiden, och att det räddade upp det hela.

Hoppas, trots allt, att vi ses snart igen. Jag hälsar dig hjärtligt välkommen åter.

Omdömet skrevs 30 december 2015 från mobil enhet

Vi var de enda gästerna denna natt. Lugnt och skönt. Kan tänka mig att det kan vara lite stökigare om det är fullt. Rummen kändes lyhörda.
    Rent, och snyggt. Traditionell "svensk" frukost.
    Då vi hade bokat en tur i gruvan 13.30 på utcheckningsdagen fick vi behålla nyckeln tills efter så att vi kunde förvara vår packning inne. Trevligt.
    På det stora hela är jag nöjd. I gen TV dock (för de som saknar en sådan)

Datum för vistelsen: december 2015
    Tack 247mats_

Tack för denna fina recension - och samtidigt ber jag om ursäkt för att responsen inte kommer förrän idag!

Gruvgårdens B&B, som är inrymd i det gamla "markententeriet", är ett härligt ställe. Jag håller med. Byggnaden, som uppfördes i början av 1900-talet, kom aldrig till användning som det var tänkt eftersom gruvan stängdes. Här skulle gruvarbetarna inkvarteras men istället stod byggnaden mer eller mindre orörd under hela 1900-talet. Därefter blev den först till vandrarhem och uppgraderades tillslut till et bed & breakfast.

Härligt att höra att ni hade en så bra upplevelse. Hoppas vi ses snart igen. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 15 augusti 2015

Jag är besviken att de inte kunde ordna en vegansk frukost, trots att jag bad om det vid beställningen. "Självklart kan vi ordna det", skrev de tillbaka. Det kunde de dock inte fixa utan jag fick åka ner till centrum för att äta.

Datum för vistelsen: juli 2015
    • Restyp: Reste ensam
    1  Tack FredrikHolmqv

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension - och samtidigt ber jag om ursäkt för att du väntat så länge på att få ett svar på den!

Jag blir bekymrad när jag hör om er frukostupplevelse. För så ska det inte vara. Här har något gått fel i hanteringen, för visst ska det vara möjligt att få en vegansk frukost. Sedan 2015 har mycket hänt gällande rutiner, och idag skulle detta problem förmodligen inte ha uppstått överhuvudtaget. Jag kan bara, om än i senaste laget, be om ursäkt och jag hoppas ändå att vi ses snart igen. Hälsar dig välkommen åter till oss i framtiden.