“Jag vet inte riktigt vad orsaken”
Omdöme om Tage Restaurang

Tage Restaurang
Rankad som nr 2 av 49 Restauranger i Piteå
Beskrivning: Restaurang Tage i Piteå är resultatet av lång erfarenhet, massor av kunskap och en stark tro på riktigt god service. Vi serverar klassiska rätter kombinerat med nya spännande gastronomiska kreationer, allt ackompanjerat med noga utvalda drycker.
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Jag vet inte riktigt vad orsaken till den dåliga upplevelsen var.

Vi kom dit till en sen middagssittning. Efter en halv timme satt vi fortfarande vid bordet med två kluttar smör och en flaska bordsvatten. Vi sa då att vi ger de fem minuter till innan vi går och den tidsfristen klarade de eftersom vi vinkade till oss en servitris.

Vi beställde och väntade vidare och till slut fick vi vin i glasen. En timme efter att vi kommit dit stod maten på bordet. Tråkigt nog var det inte värt väntan heller. Halvvarm mat lite slarvigt upplagt. Som sideorder valde vi grillad spetskål vilken både var ”rå” och ljummen.

Innan besöket hade vi blivit varnade att det kunde svaja en hel del i leveransen och vi kanske prickade in en dålig dag?

Hursomhelst så ska man inte behöva förvänta sig så här dålig både mat och service.

Datum för besöket: februari 2020
Tack FF_Lule

Omdömet skrevs 31 januari 2020 från mobil enhet

Allt var bra fram till desserten, den serverades iskall... Inte bra! I övrigt var maten suverän. God förrätt, vitlöksbröd och norrländsk charkplanka. Varmrätt, oxfilé samt hälleflundra som var väl tillagad. Som sagt så var desserten en miss, alldeles för kall vilket förstörde helheten av besöket. Hoppas på bättre planering till nästa gång.

Tack gitcarlsson
Omdömet skrevs 31 januari 2020 från mobil enhet

Kanon mat i en fin och mysig miljö. Trevlig och kunnig personal. Rekommenderas verkligen. Boka dock bord i tid för att få en bra tid.

Tack jeanettedjarv
Omdömet skrevs 11 januari 2020

Tog lite tid innan förrätten kom, duktig service som hela tiden kollade så vi hade dryck mm. Utmärkt varmrätt, bra storlek på portion vi åt mixed grill för 2 personer, kul att man själv kan välja olika tillbehör till köttet.

Tack 73johannah
Omdömet skrevs 10 december 2019 från mobil enhet

Trevlig restaurang med mycket god mat, tyvärr upplevde jag att vi fick vänta länge på att beställa då två andra par som kom efter fick beställa före, de fick även sin mat före.

Datum för besöket: december 2019
Tack Polarmannen

Resenärer som tittade på Tage Restaurang tittade också på

Piteå, Norrbottens län

Piteå, Norrbottens län

Besökt Tage Restaurang? Berätta vad du tyckte!